Beste verloskundige, Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in het 3e trimester erg veel migraine gehad. En helaas zijn er geen geschikte medicijnen of pijnstillers tegen te nemen als je zwanger bent, het was echt een drama! Nu zit ik net in het derde trimester van deze zwangerschap, en heb voor de 2e keer migraine. Ik zie het absoluut niet zitten om weer 3 maanden zo'n drama mee te maken als de vorige keer, en al helemaal niet met een peutertje er nog bij! Zou dit een reden kunnen zijn om in te leiden met 37 weken denk je? Alvast bedankt voor je reactie!
Hallo, We zijn heel terughoudend met inleiden want inleiding geeft ook weer risico's omdat het lichaam er vaak nog niet klaar voor is. Waardoor je meer kans hebt op kunstverlossingen, keizersnede's, meer bloedverlies maar ook bij die kleine, die drinken vaak slechter dan als ze met 40 wkn geboren worden maar ook kunnen ze minder goed de temperatuur vast houden. Soms moet je afwegingen maken van wat is dan beter voor de zwangere of voor de baby. Het ziekenhuis waar ik mee werk zien migraine niet als reden zijn om in te gaan leiden, maar bespreek dit met je eigen verloskundige, dit kan verschillen per ziekenhuis. Groetjes Ineke