19 weken zwanger en kindje niet voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mvrtjex93, 26 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Heey!

daar is weer een onzekere mama To be
    Ik heb maandag een controle echo gehad omdat ik al een paar dagen buikpijn had en ik de kleine niet voelde . De kleine deed het goed en bewoog ook mooi.

savonds voelde ik haar ook, heeeel kort het is meer dat ik even moest beseffen dat de kleine was..

nu heb ik paar dagen even een bubbel gehad maar nu vanaf donderdag niet meer.. dit maakt me erg onzeker en ik weet ook gewoon niet wat normaal is…. Bij me zoon voelde ik het helemaal laat placenta lag voor en eerste zwangerschap maar nu ligt placenta mooi achter

Nu heb ik aankomende maandag de 20 weken echo en ben zooo gespannen en te focussen of ik de kleine nog ga voelen.
    Ik hoop gewoon dat ik maandag een hartslag nog wel zie…

iemand bekend met eerst een paar dagen voelen en dan niet meer met dit termijn

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.613
    113
    Vrouw
    Ik zei heel toevallig net tegen mijn man; ik heb de kleine vandaag nog helemaal niet echt gevoeld terwijl ik gisteravond juist heel veel voelde. Maar ik las dat je het bij 24weken pas echt elke dag moet voelen, dus dat maakt mij wel weer gerust.
    Het zal bij jou ook vast goed gaan hoor, en wellicht voel je het morgen juist weer heel duidelijk!

mvrtjex93 vindt dit leuk.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.613
    113
    Vrouw
    Overigens voelde ik met 20 weken nog niet echt wat hoor, maar hier wel de placenta voor.

4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Vanaf 28 weken is het belangrijk dat je de kleine dagelijks voelt daarvoor is het normaal dat je het een tijdje niet voelt. Het hangt ook af van hoe het kind graag ligt. Hoeveelheid vruchtwater.

De jongste, onze 5e, voelde ik rond 12 weken paar keer. En toen pas rond 18/19 weken weer eens. Pas na 21 weken dat ik het regelmatig begon te voelen.

Klinkt mij niet gek, maar begrijp je onzekerheid heel erg. Zeker na onze mk voor de jongste vond ik het heel spannend. Aan zijn beweeglijkheid lag het niet. Ik voelde het pas laat. Wellicht veel ruimte oid?

5. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Heb je vandaag de kleine wel weer gevoeld ?!

6. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    Heb je al eens eraan gedacht om zelf een doppler aan te schaffen? Dat gaf mij altijd veel rust wanneer ik de baby niet voelde..

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.613
    113
    Vrouw
    Ja vandaag wel een paar keer! En jij?

8. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Ik denk dat ik haar net even gevoeld heb en vanmiddag z’n kriebel ( net of er een veertje over m’n buik ging alleen dan binnen in) ja beetje gek maar misschien was ze het ook wel..

Morgen eindelijk de 20 weken echo! Ben benieuwd

Bloempjelief vindt dit leuk.
  9. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83

Denk daar dagelijks aan maaar ik durf dat niet, ivm evt het hartje niet kunnen vinden en ik hoor sommige verhalen dat het nog niet echt is bewezen qua schadelijk heid.. en dan weet ik bijvoorbeeld echt niet welke doppler goed is…

10. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    Ik heb dat bij alle 4 mijn zwangerschappen gebruikt. Omdat ik anders echt in panische modus was als ik ze even niet voelde. In overleg met de verloskundige overigens. Ze gaven altijd aan dat ik beter heel eventjes het hartje kon luisteren, als dagen lang in paniek zitten. Ik had er een van luvion. Het hartje vinden wordt je heel handig in!

11. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83

Oké dankjewel zal merk eens opzoeken

12. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481