-------------------------------------------------------------------------------- Hoi, Ik heb met 16 weken zwangerschap een hele grote bloeding gehad. Gelukkig was met de baby alles ok. Wel moest ik 5 dagen in t ziekenhuis blijven met 100% bedrust. De oorzaak was een laagliggende placenta. Nu ben ik 20 weken zwanger en vind t eigenlijk best eng om nog eens zo'n bloeding mee te maken. Hoop dat dat niet meer gebeurt. Mijn placenta ligt nog steeds laag (gisteren echo gehad), maar niet voor de "uitgang" hoor. IK zie erg op tegen een keizersnee. Heb al 2 prachtige thuisbevallingen gehad in ned. Ik woon nu al 2 jaar in Jakarta en ik vroeg aan mijn gyn wat er gebeurt als ie daar blijft liggen. Hij zei meteen een keizersnee. Ik baalde dus behoorlijk. Als ik uiteindelijk toch met een natuurlijke bevalling mag bevallen is er dan niet veel kans op bloedverlies? En een nadeel van bevallen in Indonesie is dat maar 1op de 10 bloedzakken wordt gecontroleerd.. Verder moet ik het erg rustig aandoen van de gyn. En mag geen sex hebben. Wat een gedoe allemaal. Zeker met mijn 2 kinderen.. Wie heeft hier ook ervaring mee? Evelien
heb er geen ervaring mee maar hopelijk voor jou gaat de placenta nog omhoog zodat je gewoon kan bevallen. mag je trouwens wel thuis bevallen daar? je hoort vaak dat je in andere anden in het ziekenhuis moet bevallen.
Dank je Sonja, Ja in Jakarta gebeurt t allemaal in t ziekenhuis. Ze hebben hier niet verloskundigen. En het is hier ook niet veilig om thuis te bevallen, want je doet er minimaal 30 min over om bij t ziekenhuis te komen. Ambulances zijn hier ook niet echt.
Deze vraag is ook aan de verloskundige gesteld. Het is niet toegestaan om een vraag 2x te stellen. Deze gaat dus dicht. Kwebbel moderator