Edit lees net je aanvulling. Een goed gesprek met ze aangaan lijkt me dan het beste. En duidelijk maken dat het jouw bezorgde gevoelens zijn.
Dit is overigens echt pertinent onwaar. Bacteriële infecties zijn ook besmettelijk. De een meer dan de ander. Ligt aan de manier van overdracht dus via contact, aërogeen of druppels. Grootste verschil tussen bacteriën en virussen is dat een Bacteriële infectie behandeld kan worden met antibiotica en virusinfecties niet.
Hmm ok, dan hebben de artsen van mijn dochter me verkeerd voorgelicht, of niet compleet in ieder geval.
Ik kan je overbezorgdheid wel begrijpen hoor als je kleintje zo ziek is geweest. Mijn zoontje heeft met 3 maanden in het ZH gelegen ivm rs-virus/bronchitis en was er bijna niet meer geweest. Nu nog is hij constant verkouden en zit ik regelmatig bij de HA om alles te checken. Bij elk hoestje werd ik bang. Nu heb ik dat wel wat losgelaten want anders kan ik nergens heen, er is altijd wel iemamd verkouden. Omdanks dat ik je kan begrijpen vind ik wel dat je wat overdreven reageerde, je had ook normaal kunnen zeggrn dat je het niet prettig vond dat ze in de buurt kwamen.
Oh ik snap je wel hoor je wilt gewoon niet dat je kindje weer zo ziek wordt, is normaal Longontsteking kan zeker besmettelijk zijn.
Hier ook zo'n ventje die bij alles zelf ook ziek/verkouden is. Dankzij de rs op 3 weken (en aan de beademing op de IC) Het kleinste zuchtje wind en hoppa, hij heeft het weer te pakken. En dat slaat hem gelijk op zijn longen en krijgt hij het weer benauwd. Weer aan de puffers en we zijn al regelmatig weer op de spoed beland met een paar dagen ziekenhuis omdat hij het gewoon TE benauwd had. Ondanks dat ik er iedere keer weer kopzorgen om heb en ik hem het liefste in een plastic bubbel steek doe ik het niet. Hij gaat gewoon naar het kdv en ik sleep hem toch overal mee naartoe. Maar ik probeer er wel op te letten zoveel ik kan. Dus zieke/verkouden mensen vraag ik toch niet teveel met hem te klooien en ben vrij schoon e.d. Helaas voorkom je niets al snap ik jou heel erg goed. Ik zou het de volgende keer wat vriendelijker vragen, en anders toch maar die plastic bubbel kopen
Helemaal mee eens! Je schoonouders vragen er natuurlijk ook niet om om ziek te zijn, maar blijf dan wel even uit de buurt, zeker van een baby. Hier afgelopen voorjaar een doodzieke baby gehad, onze dochter was toen een maand of 7. Mijn "schoon-oma" woont naast ons(hebben een boerderij, familiebedrijf), zij had een paar weken in verzorgingshuis gezeten vanwege een gebroken heup. Heeft ze 1 of ander smerig verkoudheidsvirus mee terug genomen. Zo'n heftige dat we allemaal na elkaar ziek zijn geweest, haar 2 zoons(ooms van mijn man), mijn man, mijn dochter en toen ik. Dat wij ziek waren, nou ja, pech, maar mijn dochter had oorontsteking én een verkoudheid waar je u tegen zegt. Ze was zo ziek, ik kon wel janken als ze met haar rode koontjes jankend bij me op schoot lag. Oma kon er ook niks aan doen, maar toch, het is gewoon heel naar als je baby zó ziek is.