Ter gelegenheid van de 65-jarige verjaardag van mn schoonmoeder willen ze graag met het hele gezin gaan uiteten. Mijn schoonzus heeft 2 kinderen maar die zijn al wat ouder (13-14), echter onze kinderen zijn net 1 jr en bijna 2,5. Ik zie dat zelf niet echt zitten om met kleine kinderen uit eten te gaan en ik vraag me af of je ze er een plezier mee doet. Mij maak je er in ieder geval niet zo gelukkig mee en ik denk dat ikzelf niet heel relaxed kan zitten eten (wat uit eten eigenlijk wel moet zijn..). Ik ga dan veel liever thuis iets lekkers maken en gezellig samen zitten.. Hoe gaan jullie hier mee om? Ervaringen? Heb ze wel al gezegd dat het geen urenlang tafelen moet zijn (dus geen 5 gangen verrassingsdiner) en al vroeg in de avond/einde middag. Vind het ook zo lullig om te zeggen dat ik het niet zie zitten. (mijn vriend vind t niet zon probleem). Of doe ik te moeilijk? Wat bestel je dan voor de kinderen?
Als je er zelf al niet relaxed onder bent dan gaat het waarschijnlijk ook niets worden, sorry. Hier hebben we er maar 1 maar dat gaat nog prima. Kleurboekjes mee, wat speelgoed en we hebben ook wel eens gebruik gemaakt van bumba op de iphone als het te lang duurde Op zomervakantie deden we vaak voor hoofd na maar daar heeft ze nu niet altijd zin in. Dus we doen max twee gangen. Maar aangezien ze met meerdere kinderen zijn (ookal zijn die ouder) zullen ze het vast leuk vinden. Die kids willen vast af en toe wel even een rondje met ze lopen lijkt me. Dus ik zou gewoon gaan, niet te chique als het kan, zodat als het even moeilijk wordt je niet door iedereen aangekeken wordt.
Ik denk dat je niemand blij maakt door met twee kleine kinderen in een duur/deftig/chique restaurant te gaan zitten. Maar misschien is dat ook helemaal de bedoeling niet? Zouden je schoonouders niet een meer kindvriendelijk restaurant willen kiezen?
In elk restaurant is er wel een kindermenu, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Maar als jij er zelf al erg tegen op zit, dan is het misschien verstandig om het niet te doen. Kinderen kunnen nou eenmaal op die leeftijd niet de hele avond op een stoel zitten en stil zijn. Ook met entertainment is het op een gegeven moment klaar, ze worden moe, hebben er geen zin meer in etc. Wij gingen laatst met een 2 jarige uiteten, en die wou overal aanzitten, bij alle tafels kijken, lawaai maken etc, alle gasten keken ons steeds aan, niet erg prettig om zo te eten. Al helemaal niet met 2. Maar dat is hoe ik er over denk, je kunt het natuurlijk proberen, is het niets, dan weet je dat ook meteen
Nee wordt niet chique, dat begrijpen ze zelf ook nog wel. Waarschijnlijk iets van van der Valk of zo. Het zal allemaal wel gaan, zal wel vooral bij mezelf liggen. Vind het gewoon niet zo nodig en niet zo handig om met kleine kinderen uit eten te gaan, dan maak ik het liever thuis gezellig. Kan dan ook niet zo enthousiast reageren als ze het erover hebben...
Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat het karakter van je kind is. Als je rustige kinderen hebt gaat alles natuurlijk wat makkelijker. Kun je geen oppas nemen boor die avond?
Ik vind het prima te doen. Van der valk is meestal kindvriendelijk. Wij zijn al vaker met z'n vieren uit eten geweest en gaan met enige regelmaat met schoonouders of zelfs hele schoonfamilie uit eten. Wij zien ze niet heel vaak dus voor de kinderen is er genoeg afleiding van ooms/tantes/neefje/nichtje/opa/oma. De meeste restaurants hebben een kindvriendelijk menu. Zorg zelf voor afleiding, kleurpotloden, speelgoed etc. En betreft de opmerkind over rustige kinderen, dat zijn onze jongens echt niet. Maar zorgen voor voldoende beweging ervoor en het komt goed.
Toen mijn opa en oma zoveel jaar getrouwd waren wilden ze ook met ons uit eten. Mijn oudste was denk ik drie, mijn jongste een half jaar. Er waren ook nog neefjes en nichtjes bij in de leeftijd 1-2-3. Wat een ramp. De hele avond zweten en de kinderen in toom houden. Was het een restaurant geweest wat wat meer ingericht was op kinderen denk ik dat het wel was gegaan maar dit was echt....nooooooit meer. Dus; ik begrijp je bezwaren.
De oudste maak ik me dan nog niet zo'n zorgen over, zij is 2,5 dan. Die kan met de 2 andere wel even rondje lopen of kleuren of zo. De jongste wordt volgende week 1 en kan nu nog niet lopen (misschien over paar weken net wel?), maar hij moet dus in de kinderstoel blijven zitten en wordt toch ook wel sneller ongeduldig. Tekenen zal ook nog niet zo goed werken, op dit moment stopt ie echt alles in zn mond..Waar zou ik hem mee bezig kunnen houden?
Hier gaan de kids al vanaf geboorte af aan met grote regelmaat mee uit eten. Nooit problemen opgeleverd
Boekje, speeltje? Wij hadden toen ze kleiner waren een speeltje die je met een zuignap aan de tafel maakte.
Ja maar dan moet je wel kinderen hebben die zich langer dan twee minuten ergens mee kunnen vermaken. Lees: niet mijn kinderen dus.
Ik snap je wel hoor! Toen dl nog wat kleiner was namen we haar gerust mee, maar tegenwoordig doe ik dat ook helemaal niet graag meer. Onze dochter is heel actief en wordt stilzitten dus al snel zat. Onder het eten steeds achter je kleintje aan moeten rennen is niet echt heel relaxed ... Wij hebben binnenkort ook zo'n etentje, maar ik zie er ook al tegen op ... Als iemand nog goede tips heeft? Boekjes en speelgoed etc werken hier niet langer dan 15 min.
Ik zou oppas regelen. Denk je zelf niet rustig zit en het voor de kinders ook niet ideaal is. Heb er maar een tot nu toe en vond het zelf nooit een succes om hem mee te nemen toen hij kleiner was. Het duurde toch vaak te lang en een jengelend kind is ook voor de andere gasten niet leuk.
Nope, hier was het ook echt niet gegaan. Pas vanaf een jaar of 3/4. Vorige week met de 3 kids uit eten geweest en ik was heel blij dat er een speelkelder was. Ik zou dus óf een oppas regelen óf niet meegaan.
Oppas is geen optie, want opa en oma willen juist met zn allen gaan.... Oppas doen we wel als we eens met zn 2-tjes gaan, want wij vinden uit eten echt een uitje dat lekker ontspannen moet zijn en daarom hebben we dat ook nog niet met de kinderen gedaan.
Als je het nog nooit geprobeerd hebt zou ik ze gewoon mee nemen. zeker aangezien je schoonouders erop staan. Als zeer dan een rommeltje van maken heb je een hele gegronde reden om de volgende keer 'nee' te zeggen. Mijn dochter was iets meer als een jaar met het eerste bezoekje aan een restaurant en dat gaat tot nog toe erg goed. De eerste paar keren lieten wij haar overigens gewoon met ons mee eten, zelfs nu nog eet ze een kindermenu niet op.