vanavond voor het eerst in eigen kamer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1983, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

vanavond gaat Ties voor het eerst in zijn eigen kamer slapen..

ik zie er zo tegenop! zijn kamer is aan het andere eind van de gang en ik heb het gevoel dat we hem wegstoppen. daarbij komt dat ik ook bang ben dat ik 1000x mijn bed uit moet vannacht voor speentje/spugen, enz.

ik hoor hier vaak mama's zeggen dat het meevalt en ik hoop dat het hier ook zo goed zal gaan.

willen jullie voor ons duimen? ik vind het echt niet leuk...

groetjes Marieke

2. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi Marieke

Allereerst wil ik je alvast een heerlijke avond met je mannetje wensen. Voor het eerst weer alleen in je eigen slaapkamer is toch ook zalig!
    Je vraagt je af of je vaak het bed uit moet voor een speentje of spugen, heb je dat de afgelopen tijd ook vaak moeten doen?
    Waarschijnlijk slaapt hij net zo lekker als anders hoor.

Zelf heb ik een babyfoon waar je alle bewegingen en geluiden van je kleine op hoort. Ideaal voor die eerste weken als je kind alleen slaapt. Ik liep vaak heen en weer 's nachts om te checken of hij nog ademde....Nu staat hij veel zachter en slaap ik een stuk rustiger.

Ga op je gevoel af en wees maar trots op deze stap. Eens moest het toch gebeuren ;). Ik duim voor je dat alles soepel verloopt.

Veel liefs Ellenore

ps: gefeliciteerd met je verloving!!

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    hey ik zie dat je gaat trouwen? gefeli!!:)

toen isa voor het eerst op haar kamertje ging 's nachts moest ik tranen met tuiten huilen, maar wat was het heerlijk:) ik sliep stukken beter en hoefde er niet vaker uit dan normaal. succes

4. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    volgende maand krijgt mijn dochter ook haar eigen kamertje..Ze slaapt nu nog bij ons op de kamer omdat wij er maar 1 hebben haha..Aan de ene kant ben ik wel blij dat ze een eigen kamer krijgt..want we moeten nu gewoon echt heel zachtjes doen omdat ze dan heel snel wakker wordt. maar aan de andere kant zie ik er ook wel weer tegen op want ja dan ligt ze helemaal alleen op zo'n kamertje..Ik denk niet dat ik de 1e nacht goed slaap maar goed dat zien we dan wel weer.

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

hier heeft onze dochter tot ongeveer 5 maanden snachts bij ons op de kamer geslapen in haar wieg.
    de overgang ging hier ook wel makkelijk.
    ik heb de babyfoon nu nog steeds naast mijn bed staan.
    en slaap rustig. vooral ook omdat ik ieder geluidje al leerde kennen toen ze naast ons lag.
    geluiden die ik dus ken reageer ik niet op en slaap lekker door.
    als ik iets hoor wat niet rijmt.. ben ik gelijk klaarwakker.
    maar moet wel eerlijk zeggen dat ik het nog steeds lekker vind als ze even bij me in bed ligt of bij mij op de bank in slaap valt hoor.
    heb er ook wel enorme moeite meegehad toen ze naar haar eigen kamertje ging.
    maar dat was meer mijn eigen proces van loslaten.

6. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Als je er zoveel moeite mee hebt, waarom doe je dat nu al dan? Hij is nog zo klein!

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En hoe ging de eerste nacht? Is vast goed gekomen

Levi slaapt al vanaf dag 11 op zijn eigen kamer. werd gek van hem in de kamer. Werd van ieder kreuntje van hem wakker

8. Marieke1983

helaas, het kwam niet goed. ik heb welgeteld 2 uur geslapen ;)

en waarom naar zijn eigen kamer? hij slaapt in een familiewieg nu, maar omdat mijn nicht 37 weken zwanger is moet de wieg naar haar. leek me wel een goed overgangsmoment.

ik ben echt heel erg moe, maar toch proberen we het vandaag en vanavond weer. lukt het niet dan in de kinderwagenbak bij ons weer op de kamer.

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wat lukte er niet dan? Was jij te nerveus om te slapen of was je zoontje druk?

10. Skye

Skye Niet meer actief

Kyra slaapt hier vanaf dag 1 op haar eigen kamer! Wat is bij jullie de reden dat jullie je kindjes de eerste tijd op jullie kamer houden dan? niks slechts daarover hoor, maar lijkt me dan juist lastig om je kindje in eigen kamertje te leggen

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi Marieke!

Mijn meisje is net zo oud al Ties.
    Zoë heeft de 1e 7 weken bij ons geslapen, eerst in de kinderwagenbak, daarna bij ons in bed ivm haar krampjes (en omdat ik het zo fijn vond om haar dicht bij me te hebben ;)).
    Na 7 weken toch besloten om haar in haar eigen bedje te laten slapen omdat ik eigenlijk constant moe wakker werd.
    In het begin ging het ook wat moeilijk maar wel gewoon doorgezet. Overdag sliep ze al in haar eigen bedje.
    Ik heb ook de babyfoon naast het bed en als ik onrustig ben of iets "geks" hoor ben ik zo bij haar.
    Ik slaap nog altijd lichter dan voordat Zoë er was, maar dat zal moeder natuur wel zo geregeld hebben denk ik!

Heel veel succes vannacht en lukt het niet? Nou, dan neem je Ties toch gewoon weer lekker bij jullie op de kamer! En dan begin je gewoon eerst overdag hem in zijn eigen bedje te laten slapen.
    Je moet doen wat voor jou het beste voelt.

Lisszy

12. Marieke1983

@Miepie74, het ging lastig omdat Ties wakker werd om half 2 snachts en niet meer wilde slapen.. en hij slaapt al 5 weken door! heb doorgebikkeld tot 5 uur, voeding gegeven en daarna was hij zo oververmoeid dat slapen helemaal niet meer ging.

vandaag doorgezet en nu slaapt hij! vannacht maar nog een poging. ik moet maandag voor het eerst werken en als het dan snachts nog niet goed gaat, komt ie tijdelijk weer bij ons.

oh ja, hij sliep bij ons vanwege de bv, maar ook omdat hij de eerste dagen heel misselijk was en steeds spuugde. daarbij stopte ie weleens met ademen. ik vond dat niet eng, maar je moet er dan wel bij zijn natuurlijk ;)
    daarna is hij blijven hangen :)

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ben je begonnen hem overdags op zijn eigen kamer in bed te leggen? Zo heb ik het gedaan en toen dat goed ging, ging ie 's nachts ook naar zijn eigen kamertje. Ik heb nooit problemen gehad. Hij was toen 1 maand oud.

14. Marieke1983

hij heeft idd al weleens overdag er geslapen, dat ging dan prima.

ik weet het ook niet, maar ik was wel geirriteerd vannacht vanwege mijn lieve aanstaande ;)
    misschien heeft dat ook meegespeeld.

15. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro heeft 3 weken bij ons in bed geslapen, 3 maanden op onze kamer en daarna van de een op de andere nacht op zn eigen kamertje. Ging meteen goed! Paar weken later sliep ie opeens niet meer door, maar dat kwam dus niet daardoor denk ik.
    Laatste maand heeft ie opeens weer wat vaker krampjes gehad enzo en sliep hij zo af en toe zelfs weer bij ons in bed.
    Eerst heel gefrustreerd geraakt dat hij niet wilde slapen en nachten wakker geweest. Nu heel makkelijk.. gaat het niet? Dan slaapwandel ik naar zn kamertje, pluk hem uit zn bed en duik samen met hem ons warme bed weer in. Ene keer gebeurt dit om 2 uur al, andere keer 5 uur en soms helemaal niet.
    Ik merkte dat het persee 'willen' van iets toch niet werkte...

Dus ik zou aanraden om het niet te gaan forceren, ze zijn er vanzelf opeens aan toe.

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ah het kan toeval zijn, misschien dat het deze nacht wel opeens goed gaat. Maar mijn zoontje slaapt bij ons in bed ook beter dan in zijn eigen bedje. Dan kunnen we hem direct in slaap sussen als ie wakker dreigt te worden. Als ie dus een paar slechte dagen heeft, doen we dat wel eens.

Ben benieuwd hoe het dit keer gaat!

Deel Deze Pagina