Hoi, Naar aanleiding van het topic over wat je zoal onderneemt met je gezin vroeg ik me ineens af hoeveel tijd jullie eigenlijk aan jezelf besteden. Voor mij is het heel belangrijk om nog een leven naast mijn gezin te hebben. Een persoon te zijn met eigen smaak, hobbies, vrienden. Natuurlijk is het als je een heel klein kind hebt lastig, maar toen mijn kinderen wat ouder werden merkte ik dat ik toch wel weer heel erg behoefte had aan vrienden/vriendinnen om me heen en af en toe gewoon even weer mezelf zijn. Zonder vieze neuzen, omgevallen bekers, het continu "mamaaaaaaaaaa". Billen afvegen of bakjes fruit en groenten snijden.. Politieagentje spelen en kapotte knieën bepleisteren.. Dus ga ik nu regelmatig even "bijtanken" met vrienden of vriendinnen. Iets leuks doen of bij een van mijn vriendinnen thuis wijntjes drinken en lekker kletsen en lachen. Winkelen of een workshop volgen of zoiets. Ik vraag me af of jullie na een aantal jaren "moederen" ook zo'n behoefte voelen aan iets voor jezelf. Ben benieuwd!
Ik ben dan nog geen moeder maar ook ik heb echt tijd voor mijzelf nodig heb verder geen hobby's buiten de deur. 1 x per week ga ik naar een vriendin, lekker kletsen zonder mannen. En elke dag zowat lees ik een half uur mijn boek minimaal. Daarnaast ben ik zo dol op mijn huisdieren dat ik door hun ook tot rust kom dus daar ben ik verder geen extra tijd aan kwijt
Ik heb eigenlijk nauwelijks tijd voor mezelf en daar ook niet echt behoefte aan. Mijn vrienden/vriendinnen zie ik gewoon waar de kinderen bij zijn. En 's avonds komt er wel eens iemand langs, dan liggen de kinderen meestal wel in bed.
Ik heb die behoefte niet zo erg. Wel na een dag vol drukte echt even een paar uur rust en geen getetter aan mijn hoofd maar het is hier na 19.00 uur altijd stil dus dan is het genieten en niks doen voor mij. Vriendinnen etc hebben zelf ook allemaal kleine kinderen dus zie ik gewoon overdag met de kinderen, veel gezelliger toch? Het enige wat ik echt 'voor mezelf buiten de deur' doe is 2 uur Koranles op maandag, en dan nog niet elke week, want als mijn man moet werken heb ik geen oppas. Ik ben overigens thuisblijfmoeder dus ben er daarom misschien meer aan gewend en vind het vanzelfsprekend de kinderen er altijd bij te hebben.
Ik heb zeker tijd voor mezelf nodig en dat lukt prima. Het is hartstikke leuk om met vriendinnen af te spreken waar mijn peuter bij is en het is evengoed lekker om alleen met de meiden te zijn en te kletsen en te eten. Ik sta voor de klas en in de schoolvakanties breng ik onze peuter gewoon naar de crèche. Dan ga ik lekker de stad in, thuis eens goed opruimen en schoonmaken, een lekker recept uitzoeken, afspreken, zulke dingen. Overigens vind ik het niet erg lastig om hele dagen voor mijn dochtertje te zorgen (afgezien van mijn zwangerschap en de harde buiken ), ik geniet ervan en ik vind vaak ook kans om even te relaxen met een kopje koffie en een boek als zij lekker speelt.
k ben wel een huismusje geworden met ik zeggen , maar nu het in zicht komt dat nr3 straks naar school toe gaat , moet ik zeggen dat ik wel weer zin heb in wat Marjontijd ........ Ga nu wel 1x in de oveel tijd wat doen met een clubje vriendinnen , onwijs leuk .. En 1x in de week wel ff theeleuten met een van mijn beste dinnetjes ....... Maar daar kunnen de kindjes gewoon bij zijn ..
Ik ben vroeger echt een losbol geweest. Altijd elke week 3-4 x per week stappen, altijd weg etc. Sinds ik mijn man heb leren kennen hebben we allebei toch wel rust gevonden! We vinden het heerlijk om doordeweeks lekker op de bank te hangen, met zijn tweetjes. Mijn vriendinnen zijn eigenlijk allemaal stelletjes dus die zien we dan meestal met zijn vieren. Ik heb zelf echt niet zo'n behoefte om alleen-tijd te hebben ofzo. Wel ga ik op mijn vrije dag vaker wat drinken met een vriendin, die we ook vaker met zijn vieren zien, maargoed wij hebben allebei een vrije dag doordeweeks dus dan ff gezellig bijkletsen! Ook heb ik wel eens dat vriendin langskomt en we theetje doen met de kleine erbij en manlief dan met haar vriend naar film gaat. Vind persoonlijk quality-time met manlief belangrijker als me-time, vooral in een druk leven.
Jahoor zeker nodig, maar dat kan ook savonds lekker met thee op de bank tv kijken zijn of met een boek mn bed vroeg induiken. Helemaal zonder kind is wat lastiger plannen maar ik vind dat ook lekker en dan ist weer extra leuk om haar weer te zien Volgend weekend is ze zaterdag lekker met papa en ben ik een dagje de hort op, lekker hoor. Overigens is een dag werken ook wel lekker 'anders' dus die verdeling vind ik nu wel prettig
Ik heb het steeds minder nodig... Mijn zoontje is nu 2,5 en ik heb steeds meer mijn rust gevonden. Toen hij baby was ging ik veel vaker nog stappen en voelde ik veel meer de behoefte af en toe zonder hem te zijn. Ik had dat ook echt nodig want vond het (alleenstaande) moederschap echt dodelijk vermoeiend toen hij nog zo klein was. Nu vind ik het nog steeds heel leuk om dingen zonder hem te doen, maar is het niet meer zo nodig... het is nu thuis ook prima
Na een paar jaar?? Ik heb die regel altijd al erin gehouden. We doen veel met de kids maar we hebben ook tijd voor onszelf. Gewoon samen of apart. We zijn niet echt van het stappen maar ik ga zeker wel 1 ker per 2 maanden ofzo uiteten met een vriendin. En hij doet ook dingem voor zichzelf
Ik móet regelmatig tijd voor mezelf hebben anders ben ik een erg onaardige moeder.. Mijn man is elke woensdag vrij en dan ga ik vaak even naar een vriendin of even de stad in of het bos in met de hond etc. Mijn man gaat op die dag vaak even hardlopen. We wisselen elkaar dus af. Net zo in het weekend. Soms tijd voor onszelf en veel met ons gezin. Dan nog 's avonds.. We gaan een paar x per week even los van elkaar wat doen (al is het de hond uitlaten) en plannen 1 of 2x per week een avondje in voor ons samen. De kinderen gaan ook wel eens logeren en in de schoolvakanties gaan de kinderen vaak een dag naar oma. Dat is heerlijk. Zomaar een hele dag voor mezelf alleen..
Ik had al vrij snel de behoefte om even iets voor mijzelf te doen. Dat varieert van in de avond een boek lezen als de kleine naar bed is tot meidenavond in de zoveel tijd tot gewoon even alleen door bijv de action struinen na mijn werk. Gewoon even een uurtje voor mijn alleen zonder man, kind, werk en huishouden.
Ik ben 3 a 4 dagen per week vrij, die ik met mijn dochter invul. Gewoon de tijd vrij zijn, is fijn genoeg. Bezoek mijn oma, schoonfamilie, vriendinnetje, even winkelen of juist even lekker niks. Laatste keer dat ik zonder dochter ben weggeweest.. Uhmmm geen idee. daarom ga ik 15 nov. Lekker shoppen met een vriendin zonder kids, weer even gewoon jong zijn.
Heerlijk, taaltijd!! Het is niet per se dat ik tijd zonder kinderen wil, maar sommige dingen zijn gewoon beter zonder kinderen te doen. Ik ga graag met mn vriendin winkelen, uiteten of lekker knutselen (dat klinkt heeeeel suf). En dat is toch echt beter te doen zónder de kinderen.
De behoefte is er zeker maar de tijd? Manlief heeft een bedrijf waar meer tijd in gaat zitten dan leuk is! Dus zorg voor de kleine en aankomende kleine komen buiten de webshop die ik run grotendeels op mijn bordje. Misschien de huwelijkse voorwaarden nog eens nalezen en aan passen Nee hoor zou ze niet willen missen maar af en toe weer een keer even mezelf zijn ipv mama/gezinsmanager/onderneemster zou ik niet erg vinden!
Hier ook echt wel tijdvoormezelf nodig. Maar daar hoef ik niet altijd voor weg. Maar toen ik niet zwanger was sporte ik 2 keer in de week. Sowieso is mijn baan ook tijd voor mezelf, daar ben ik even geen mama, geen huishoudster of gezinsmanager Verder doe ik graag fotograferen of haken, breien. Ook leuk om samen met de kinderen te doen. Maar mijn kinderen zijn iets ouder.
Eens in de zoveel tijd spreek ik af met een vriendin en gaan we shoppen, uit eten, een biosje oid. Zelf neem ik regelmatig op een KDV dag vrij en ga dan alleen maar dingen doen die ik leuk vind (van naar m'n ouders, shoppen tot helemaal niks en in kloffie op de bank hangen).
Voor mij is tijd voor mezelf gewoon de uurtjes 's avonds op de bank. Daar kan ik echt van genieten. Ik heb niet de behoefte er echt zonder me zoontje uit te gaan. Vind het gezelliger om dan overdag met andere moeders af te spreken zodat de kinderen kunnen spelen bijv.
O ja, ik ben ook meer dan alleen " mama" . En heb tijd voor mezelf ook echt nodig!!! Ik ga iig 1 x per jaar een paar dagen weg, winkelen in Antwerpen of beautyresort maakt niet uit gewoon geen man, geen kinderen maar ik en een paar vriendinnen. Elke maand ben ik wel 1 of 2 keer uit eten met vriendinnen of gewoon een terrasje pakken, ook zonder de kids. Ik heb een paard waar ik bijna elke dag naartoe ga ook 9 van de 10 x zonder kinderen, ik ontspan dan echt, is iets van mij en ik heb het ook nodig om een leuke moeder te zijn. Als straks nr 3 er is zal ik die overdag veel meenemen naar stal... Kan die mooi middagdutje in de kinderwagen doen als ik ( eindelijk) weer op m'n paard zit...ja tijd voor mezelf echt nodig, ml ook, gaat gezellig uit eten en stappen met vrienden, heerlijk....zo blijf je jezelf en zit je niet in een bepaald keurslijf waarin je jezelf totaal bent kwijtgeraakt en louter de gewenste " rol" aanneemt die wenselijk is....