Hallo dames, ons zoontje van bijna 18 maanden begon woensdag te roggelen. Donderdag kreeg hij verhoging en werdt hij flink benauwd,bij de huisarts geweest en die zei dat het Kroep was. Het zou een dag of 3/4 duren. Nu ben ik volop aan het stomen met hem,hij krijgt neusspray en ik smeer luuf...zijn bedje staat aan de kop kand omhoog en ik heb wat vochtige doeken op zijn kamer hangen.. Helaas merk ik weinig vooruitgang,vandaag had hij wat koorts,flinke loopneus en weinig eetlust,wel drink hij genoeg. Overdag gaat het redelijk met hem,maar nu hij in bed ligt is het steeds hoesten en huilen,hij en wij slapen dus slecht. Zijn hier ouders die dit bij hun kindje hebben meegemaakt,en hope was het verloop van deze ziekte bij jullie kind. Ik ga morgen met hem terug naar de dokter,vertrouw het niet echt zoals hij nu hoest,lijkt wel steeds heftiger te worden... Groetjes Petra
Hoi, mijn dochter heeft nu 2 keer een kroep aanval gehad. Moet wel zeggen dat het hier wel anders ging. Bij beide keren: Overdag gewoon snipverkouden, wel ook hoesten. Geen koorts. Minder eten, wel veel drinken, 's avonds ineens blaffende hoest, benauwd, huilen en nog meer rauw, blaffend hoesten. Na een tijdje in de douche stomen en even tot rust komen ging het wel weer en de volgende morgen was de kroep weg. Nog wel verkouden en wat hoesten maar geen blaffende hoest of benauwdheid. Dus echt een aanval zeg maar. Ook geen koorts hier ofzo. Als je het niet vertrouwd gewoon morgen even naar de HA gaan hoor! Hier de eerste keer bij de HAP geweest en die zij ook als het niet beter wordt na een aantal dagen, dan kan de HA een pufje geven. Sterkte en beterschap! X
Hoi woezel 25, bedankt voor je reactie. Het gekke is dat Sietse helemaal niet verkouden is geweest...hij begon met een roggel woensdag,en donderdag middag werdt het ook hoesten. Nu is het zondag en met de hoest is het alleen maar meer geworden...vandaar dat ik morgen toch maar de huisarts bel. Tot nu toe heb ik elke nacht wel een paar keer met hem in de badkamer gezeten om te stomen,daarna was het even goed. Nu is het dus vooral de hoest die hem pijn doet,en hem benauwd maakt... Ben benieuwd morgen. Groetjes Petra
Mijn zoontje heeft het een aantal maanden ook gehad. Overdag nergens last van en ineens s'nachts die aanval. Schrok me kapot. Gebeld met de HAP en we moesten in de douche stomen. De dagen erna bleef hij wel rauw hoesten en benauwd. Toevallig moest ik 2 dagen later voor mezelf naar de huisarts en toen had ik het er met haar over. Ze zei dat als hij benauwd bleef wel prednison kon krijgen. Maar dat zag ik niet zitten, het heeft ongeveer 5 dagen geduurd en toen knapte hij weer op
mijn zoon heeft het 3 maanden terug gehad. hij kreeg toen ook een puffer met medicijnen, omdat hij door het hoesten steeds zijn eten terug op gaf. budesonide heet dat, het is een ontstekingsremmer. heeft wel 2 weken geduurd voor hij er echt vanaf was, maar heeft het nog niet weer gehad. beterschap
Onze zoon is nu 22 maanden en heeft het sinds vorige jaar 30 december 2 keer per maand, we raken er aan gewend, toch schrikken we nog steeds. Maar schrikken niet meer zo erg als de allereerste keer. Het was rond 23.00 uur. We hoorde een raar hoestje. wisten meteen dit is niet goed, eenmaal boven zagen we echt een lijkwit kind, kreeg geen lucht, helemaal in paniek, wilde hoesten wat niet lukte en kreeg geen lucht. jee wat zijn we geschrokken. Huisartsenpost gebeld die namen niet op, dus 112 gebeld kwamen meteen, heeft zeker 45 minuten geduurd voordat hij weer wat lucht kreeg. De aanvallen die hij nu hefet duren een stuk korter gelukkig, maar heeft er zeker 3 dagen last van. Stomen helpt bij hem niet.... raakt hij van in paniek, naar buiten gaan was de tip die we eens kregen op de huisartsenpost, werkt perfect, nu in de winter gaan we dik ingepakt in de een open raam staan. We moeten nu van de huisarts bijhouden of hij na de Kroep aanval verkouden wordt of het al was, waar hij is geweest die week, speciale dingen, etc. Vind 2x per maand wel heel veel. Inmiddels heeft hij een puffer. De eerste keer heeft hij prednisonol gehad, das echt troep maar het was nodig. De puffer vind hij niet echt een feest. Kan ik me zo voorstellen als je het al erg benauwd hebt. Als je het niet vertrouwd gewoon naar de HA gaan, ik ga voor mezelf niet zo snel naar de HA maar met die kleintjes..... Heel veel suc6 en luister naar je gevoel.