tips gevraagd, langer slapen in het grote bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamaL86, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Ons zoontje heeft voor zijn 2e verjaardag een stoer autobed gekregen. Bed samen opgezet en hij ging er meteen heerlijk in slapen. S avonds zoals altijd om 19.30u naar bed en s morgens om half 9 hoorde we hem uit zijn bedje komen en kwam hij onze kamer op. Zo ook de dag erna etc.
    S middags sliep hij altijd 2 uur, sinds zijn grote bed kruipt hij vaak na 1 uurtje al eruit, nou ja prima dan. Hij is gewoon vrolijk en ook niet extra moe s avonds.
    Nu sinds de klok verzet is werd hij die zondag om 7.15u nieuwe tijd wakker (dus 8.15u oude tijd) netjes dus. Maar de dagen erna was het steeds 6.00u :(
    Als ik hem dan terug wilde leggen begon hij te huilen en zei "mama bed" dus bij ons in bed gepakt. Maar dan kwebbelt hij alleen :D slaapt dus niet meer.
    Van het weekend bij opa en oma geslapen (nog in de ledikant) en daar sliep hij weer tot half 9 (zoals hij altijd doet) :$
    Ik merk om 6 uur ook dat hij eigenlijk nog moe is, maar hij kan dus uit bed klimmen en doet dit dus ook. In zijn ledikant werd hij ws ook wakker, maar ging dan natuurlijk verder slapen.
    Maar hoe leer ik hem dat hij zich toch echt nog een keer mag omdraaien en verder mag slapen?
    Nu net bijv hoorde ik hem om half 7 uit bed klimmen, dus ik meteen ernaartoe. Ik moet werken. Dus zelf oogestaan. Tegen zoontje gezegd dat hij nog even mag slapen en dat mama hem komt halen. Ik hoorde hem de hele tijd hoesten. Maar hij bleef netjes liggen. Dus ik om 7 uur maar naar zijn kamer en hem dik beloond dat hij was blijven liggen. Normaal haal ik hem pas om 7.45u op als ik moet werken.

Ik hoor graag tips :)

2. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Een slaaptrainer?? Zou dat misschien werken bij hem?

3. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Ja heb ik ook over getwijfeld. Zijn wekkers waar de oogjes van open gaan? Maar stel, je zet hem op half 8 en hij slaapt toevallig nog, maakt zo'n wekker hem dan niet wakker? Maakt het geluid?

4. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Hier exact hetzelfde probleem sinds de wintertijd...

Twee maanden gaat het super goed zowel 's avonds, als 's middags en nu al twee weken elke dag tussen vijf en zes wakker.
    En echt wakker in die zin van ik wil eten en drinken, en lekker spelen en gek doen dus nog even soezen bij mama is echt geen optie.

Daarenboven deelt ze ook nog een kamer met kleine zus waardoor ik haar zeker niet eventjes kan laten doorgaan (roepen, gillen, lachen, babbelen) want anders zou kleine zus wel eens wakker kunnen worden en dat vind ik ook zo zielig (zij heeft overigens de overgang super goed doorgemaakt en slaapt lekker uit als het aan haar ligt).

Ik kijk het nog even aan, hoewel ik nu al doodmoe ben in mijn beleving (zucht: ik heb altijd makkelijke slapers gehad dus prijs me erg gelukkig en als het dan even minder goed gaat, gelijk doodmoe).

We hebben wel een slaaptrainer (alvast als kraamcadeau gekregen) maar heeft dat nu al zin (op haar leeftijd)?

5. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Ja lastig he.. mijn zoontje is dus ook een super goede slaper. Sliep altijd tot minstens half 8 en meestal tot 8 uur of half 9. Altijd klokje rond. Heerlijk :D dus dit is even wennen. Zou ook goed door de wintertijd kunnen komen ja :(
    Weet ook niet of mijn zoontje zich iets aantrekt vd slaaptrainerm of dat hij gewoon komt als hij wakker is

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wij hebben de slaaptrainer al gebruikt toen hij nog in zijn ledikantje lag, even wennen maar werkte daarna erg goed. Nu sinds een maandje ligt hij in zijn grote bed en komt er gerust om 5 uur uit als hij wakker is en gaat ook niet meer slapen dan. Dat zijn konijnenlampje nog slaapt interesseert hem vrij weinig terwijl hij overdag heel braaf roept dat hij gaat wachten. Ik weet ook niet zo goed wat ik er aan moet doen. Als het echt te gortig wordt leg ik hem weer in zijn ledikantje snachts en ik hoop dat hij snel gewend is.

7. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik gebruik hier een stekkerlampje met een tijdschakelklok. Als ze uit bed mogen gaat het lampje branden. Hier staat hij standard op 7 uur. Langer slapen ze toch niet. Net 2 jaar is misschien wat jong, maar je kunt het proberen. Hier snapten ze het vanaf een jaar of 2/3 best. Als het lampje brand mag je uit bed. En dan ook consequent terug in bed stoppen als het nog niet brand. Dus dat deed ik ook om 5 voor 7.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    En leren dat hij nooit zijn bed uit mag komen? Je zegt dat hij nu zelf zijn bed uit komt als hij wakker is. Mijn jongste wordt in februari 2, hij is soms om half 7 wakker, maar als hij niet gaat huilen laat ik hem lekker liggen tot kwart over 7. Hij ligt dan gewoon een beetje rond te kijken of te zingen of kletsen. Dat vind ik toch wel heel fijn aan een ledikantje eigenlijk, met slaapzak kan hij er niet uit. Regelmatig hoor ik hem ook ergens midden in de nacht kletsen, maar hij kan er niet uit, waardoor hij vanzelf wel weer in slaap valt

9. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Riean, ik heb al een paar keer benoemd dat hij niet zelf zijb bed uit mag komen. Dat mama hem komt halen. Hij zegt het netjes na en beloofd het ook. Maar helaas dat is hij s morgens weer vergeten ;)

10. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wij hadden exact hetzelfde toen onze dochter naar een groot bed ging, een slaaptrainer deed hier wonderen. Maar zij was toen bijna drie, ik ben bang dat jouw kind daar nog te jong voor is. Ik geloof dat de fabrikant 2,5 jaar als minimum leeftijd geeft.
    Terug naar een ledikant tot hij iets ouder Is? Al zul je daar geen vrienden mee maken.... Of een campingbedje ernaast zetten en hem overdoen als je zelf gaat slapen, dan kan hij in zijn autobed in slaap vallen maar kan hij er niet uit als hij op een onchristelijk tijdstip wakker wordt, ik zeg maar wat.

Deel Deze Pagina