Pup zindelijk maken

Discussion in 'De lounge' started by mamav2boefies, Sep 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Binnenkort krijgen we een pup
    Nu vraag ik me af als je de pup zindelijk wilt maken of je dan bijv snachts ook uit bed moet of niet
    De ene zegt van wel
    Vanmorgen bij de dierenwinkel zeiden ze van niet

2. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

Aug 31, 2015
    1,539
    170
    63
    Full time mom
    Wat super leuk een pup!! <3 ben zelf ook een enorme dierenliefhebber!!

Ik heb 6 honden gehad, en ja allemaal tegelijk haha (nu nog maar 2) ik heb ze allemaal vanaf pup gehad en ben er s'nachts nooit uitgegaan, normaal gesproken overdag ging ik om het uur met de pup naar buiten vooral na het eten en als die dan wat deed prijsde ik hem de hemel in in een hoge kinderstem! werkt rete goed!!

Net voor het naar bed gaan en als je wakker bent meteen uitlaten!! op dezelfde plek buiten, er zullen weleens ongelukjes gebeuren en als het een pup is die echt s'nachts ook echt moet en hij wekt je niet (piepen in de ronde lopen snuffend), dan kan je hem op het balkon effe laten s'nachts of op de krant, een hond leert gauw jou en zijn ritme kennen en past zich daar op aan als je consequent bent en beloont, net als een kind eigenlijk :p

(NOOIT slaan of zijn neus erin duwen als hij een ongelukje krijgt)

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb dat wel gedaan, anders deed ze alles in huis of later, toen ze de bench gewend was jankte ze alles bij elkaar. 1x en soms 2x maar dat duurt maar een paar dagen.

4. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wij deden dat wel in de nachten er uit, even snel een plasje. Anders duurt dat veel te lang, steeds wat meer tijd er tussen.

Overdag nadat onze hond wakker werd direct naar buiten, even spelen en dan gelijk weer naar buiten. Onze hond was binnen een week zindelijk. Ze gaf het zelf aan wanneer ze moest door voor de deur te gaan zitten

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Ja, wij gingen er de eerste nachten wel een keer uit.
    Verder overdag na het eten, als ze wakker werden en verder goed naar je hond kijken. Loopt hij naar de deur, gaat hij rondjes draaien etc., hup, meteen naar buiten.
    Als ze plassen of poepen buiten, vrolijk belonen. Als ze binnen een ongelukje hebben, geen aandacht aan besteden.

6. Keessie

Keessie Actief lid

Jul 8, 2014
    358
    406
    63
    Female
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Tja je haalt een hondenbaby in huis. Kijk naar de pup, wordt ie snachts wakker dan zou ik er echt wel even uit bed gaan om m te laten plassen. Ze hbn snel genoeg het ritme in de gaten. En ook niet gelijk de pup in zijn eentje laten slapen, naast je bed beginnen , het is immers een honden baby die je bij zijn nest heb weggehaald.
    Ga op cursus met de pup , kan je beide veel van leren.

7. Sluffie

Sluffie Lid

May 22, 2015
    93
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL
    Toen die van ons pup was, zat ie in de bench 's nachts en als ie moest plassen liet hij van zich horen. Dit is echt alleen heel in het begin geweest. Zeker wanneer je m snachts in de bench laat, leren ze snel ophouden: een hond doet zijn behoefte niet graag op zijn slaapplaats. Overdag zijn we steeds op gezette tijden naar buiten gegaan. In het begin waren die tussenpozen heel kort (elk halfuur) en naarmate hij ouder werd begon hij zelf aan te geven wanneer hij moest en zijn we ook overgegaan op om t uur, om de twee uur etc. Op een gegeven moment had hij t door. Heeft niet heel lang geduurd. Succes en geniet van de pup!

8. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Leuk dat er een puppie gaat komen.
    Wanneer krijg je de pup en wat is het geworden? Je zegt 'binnenkort' , maar kan me herinneren dat je ongeveer een week geleden nog niet wist wat voor hondje het zou gaan worden (onderwerp over Berner Sennen, of kruising of...)?

Ik nzou er 's nachts wel 1 keer uit gaan als het nodig is en dan de tijd ertussen uitbouwen. Verder na slapen en eten direct laten plassen/poepen en bij thuiskomst als je een enthousiast hondje hebt wat het dan ook wle eens zou kunnen laten lopen.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zoals hierboven ook is aangegeven, het ligt enerzijds wel aan je pupke. Maar ook wij zijn gewend aan het feit dat je er de eerste nachten uit moet gaan om je pupke even te laten plassen.

10. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Bedankt voor de reacties

11. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Wij hebben sinds 3 weken een pup. De eerste paar nachten ben ik er 's nachts uit gegaan, maar toen ben ik een nacht niet wakker geworden en was de bench 's morgens nog droog, dus sindsdien er niet meer uit gegaan. Overdag steeds na het spelen, slapen en eten naar buiten en dan als een blij gestoord wijf de pup heel enthousiast toespreken als ze buiten plast/poept. Het gaat nu eigenlijk al heel goed.. Ze geeft het zelf wel aan als ze naar buiten moet, maar als ze bij de deur staat en ik zie het niet direct gaat ze niet lang wachten zeg maar..

Het is vooral goed opletten.. Als ze gaat snuffelen, beetje rondlopen enzo dan moet ze naar buiten.

12. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Wat leuk, een puppy.

Wij zijn de eerste nachten wel halverwege de nacht 1x naar buiten gegaan met hem en later laat in de avond uitlaten en vroeg in de ochtend weer naar buiten en stilletjes aan breid je dat uit.
    Wij hadden een hele grote benche, we hebben de benche in het begin kleiner gemaakt, zodat ie er alleen maar in kon liggen en verder niet te veel ruimte had.
    Een hond zal namelijk niet zo snel zijn eigen slaapplek bevuilen en als hij veel ruimte in de benche heeft, dan zal die kans er wel iets sneller in kunnen zitten.

Heel veel succes alvast.

Share This Page