Ik had laatst een discussie met een vriendin. Maar het ging over het volgende, een tijdje geleden heeft ze een pup gekocht, bij een broodfokker, maar dat wist ze niet, nu wel. Op de pas van de pup staat chihuahua vermeld, nu is dat een volwassen dier geworden en is het helemaal geen chihuahua, hij weegt ongeveer 6kg, het is blijkbaar een kruising met een pincher en een chihuahua, nu voelt ze haar daar wel slecht bij en ze had echt graag een chihuahua gehad, raszuiver dan. Ik denk niet dat ze de hond zo graag ziet dan als het een raszuivere zou zijn geweest, mishandelen doet ze hem nou ook weer niet, ik bedoel maar, ze kan er niet zoveel van houden omdat ze iets anders had verwacht, een echt chihuahua. Ik zou het er eerlijk gezegd ook wel moeilijk mee hebben, maar uiteraard het hondje een goede thuis bieden. Wat is jullie mening hierover?
Het moet niet uitmaken vind ik. Je kan wel teleurgesteld zijn maar daar wordt het houden van niet minder om. Ik bedoel ik heb een jackrussel en het was de bedoeling dat ze helemaal wit zou zijn met bruine oortje.. ze is nu net een dalmatiër en nee ik hou niet minder van haar.
Ik snap het dat je in zo'n situatie een beetje teleurgesteld bent, maar minder ervan houden dat gaat er bij mij niet in. Je krijgt toch een band met zo'n diertje of hij nou perfect is of net niet. Wij hebben een hondje uit het asiel, hier hebben we bewust voor gekozen. We wilden een "afgedankt" dier graag een tweede kans geven. In het asiel hadden we (voor onszelf) eigenlijk maar 2 eisen: Hij moet om kunnen gaan met kinderen én niet te erg uitharen. We zagen onze hond Bruno en waren meteen verliefd, zo'n mooie lieverd! De vrouw bevestigde ons dat Bruno goed met kinderen kon en bijna niet uithaarde. We hebben 2 weken lang iedere dag met hem gewandeld (enz) om te kijken of het klikte en mochten hem daarna meenemen. Een maand nadat we hem in huis haalden waren we er al achter: Het is een grote lopende haarbal Gezien het feit dat hij zeker 5 maanden in het asiel heeft gezeten weet ik ook zeker dat de vrouw hiervan op de hoogte was, maarja. Hierdoor hou ik niet minder van hem, al kan ik soms wel eens lopen te zuchten als ik voor de 2e of 3e keer op een dag met de stofzuiger loop te sjouwen. Ik ben gewoon gek op ons hondje al voldoet hij toch niet helemaal aan wat we precies zochten.
Wij namen een 2de kat.. Was zo mooi.. wit met lapjes.. Na verloop van tijd bleek dat dat beest niet deugt.. Ik houd echt niet minder van d'r dan van onze ander kat!
Voordat het hondje 6kg is geworden is er wel wat tijd over heen gegaan lijkt me?? En vanaf het moment dat je je hondje hebt ga je er toch van houden! Althans ik wel.. Snap wel dat ze een beetje teleurgesteld is maar daar kan het hondje niets aan doen! Zat er een stamboom bij?? En was het een duur hondje??
ik kocht toe ik 18 was een kater bij een fokker, 400 euro(wasvoor mij toen echt veel geld) het beessie moest helemaal gezond zijn, maar na 2 maanden bleek die mega veel allergieen te hebben en astma. K kon m terug brengen zei ze,maar nooit van mijn leven, hij is nu 6 jaar en we hebben nog 2 katten erbij en hou even veel van allemaal. tuurlijk teleurgesteld is normaal, mij kost het mega veel geld aan voedingen de dierenarts maar ik hou zo veel van dat beessie.
Haha hier ook zo'n dalmatiër rondlopen Onze jack zou laagbenig zijn, maar hij is toch echt hoogbenig. Hou niks minder van hem hoor!
Ja voor mij zou het niet uitmaken. Ik zou hoogstens boos zijn omdat het meer heeft gekost dan zou moeten.
Als je graag een raszuivere hond wil hebben dan haal je die bij een goeie fokker....en niet bij een broodfokker (en het verschil is te herkennen hoor, ook als leek). Maar dat terzijde Ik snap niet dat je minder kan houden van een pup die je op hebt zien groeien en groter hebt zien worden. En groter en groter (in haar geval). Je hebt dat beestje vanaf het begin meegemaakt en alles mee gedaan. Dat is toch niet weg als blijkt dat ie wat groter uit is gevallen? Maar goed, ik hou van alle dieren. Onafhankelijk van het uiterlijk. Met bruin oor of zonder bruin oor, met stippen of zonder stippen...kaal of naakt of rond of paars. Het maakt echt niet uit.
Is je vriendin zelf stom geweest, als ze zo graag een raszuivere had gewild had ze daar wel voor gezorgd, mensen laten zich zo snel iets wijsmaken....tuurlijk is het balen als je hoopt op iets maar het lijkt iets anders maar zou daarom echt niet minder van het diertje houden....het dier is zoals het is en zo heeft zehem ook gekocht. Vind je vriendin een beetje raar als ik het zo hoor, niet het hondje.
ja, ik snap ook wel dat ze teleurgesteld is hoor. maar ze bied hem een goede thuis. kweet niet juist hoeveel ze heeft betaald.
Teleurgesteld zijn is in mijn ogen ook iets anders dan niet houden van. Je krijgt inderdaad toch een band met het diertje. Ikzelf heb altijd gezegd: Noooooooooit een kleine hond in huis! Was veel te bang dat ik er per ongeluk op zou staan en bovendien: Een hond moet je echt lekker wild mee kunnen stoeien en lekker kunnen knuffelen. Totdat...er bij ons in het winkelcentrum een vreemd hondje compleet in paniek rondliep. Nog nooit zo'n klein muisje gezien. Baasje was nergens te bekennen. Bij de dierenspeciaalzaak heb ik gevraagd of ik misschien een riempje mocht lenen. Dat mocht en zo liepen we samen naar huis: Ik met mijn fiets met daaraan de boodschappen aan het stuur aan mijn ene hand en het hondje in de andere hand, was nogal een onderneming hoor. Eenmaal thuis belde ik de dierenambulance en over een paar uurtjes zouden ze het hondje op komen halen. Tot die tijd zou ik er voor zorgen. Nou...daar kwamen ze...na maar een uur! Ze had gedronken uit de kom die ik in mijn handen hield. Ze heeft mijn kip opgegeten, die had ik voor haar gekookt Ze was een aantal keer op mijn schoot gesprongen en ik kreeg haar er niet meer af. Ik droeg het diertje over aan ze en heb gevraagd dat waneer er geen baasje melde, of wij dan het diertje mochten hebben. Ik zweer je: Ik heb me de ogen uit mijn kop gejankt toen ze met haar wegreden. Gelukkig voor haar had het baasje zich diezelfde avond nog gemeld, maar ik kon hem wel vervloeken. Oh ja, het riempje heeft vriendlief nog de dag erna weer ingeleverd bij de dierenwinkel.
Als je per se een hond van een bepaald ras wilt, kun je dacht ik beter naar een fokker gaan die aangesloten is bij een rasvereniging. Zal vast duurder zijn, maar je hebt dan wel een rashondje.
schandalig!!!!! ik wil graag een meisje maar het is een jongetje geworden dus ik hou minder van hem en we wouden krullen daarom heb ik een man met krullen maar hij heeft het niet nu hou ik minder van hem!!!! of zeg ik nu hele rare dingen volgens die vriendin van jou niet:x als ze een ras zuivere hond wou had ze er al gauw 800euro voor neer moeten tellen, dat heeft ze vast niet en dan is het voor mij duidelijk dat ze zich niet goed heeft ingelezen in honden en al helemaal niet in het ras:x wij hebben een rottweiler was mishandeld en verwaarloost, heel druk we dachten dat hij wel bij zou draaien. en hij kan ook niet meer met andere honden, behalve zijn kleine meisje. hij is nu 3,5jaar en het is nog steeds een adhd hond van 55 kilo echt niet dat ik daarom minder van hem hou! als of die hond er iets aan kan doen! hij/zij heeft hier niet voor gekozen maar die vriendin van je. kan me hier zo boos om maken
Mijn man is een echte dierenvriend en ik ook... ik had vroeger een vriendin die een hoondje had van de vogeltjesmarkt, een heel lief klein zwart dingetje. Maar ze had er geen zin in achteraf, dus ik heb dat hondje in huis genomen, ik was er echt stapelgek op ,maar manlief was er niet van gecharmeerd.. Hij is er wel altijd lief voor geweest, maar als hij iets gedaan had, zei hij altijd, ja net iets voor die hond... Toen kregen we er een ander hondje bij en dat was echt zijn lieveling... Dus ik snap wel dat er mensen zijn die dan teleurgesteld zijn. ondanks dat je toch een band met een hondje krijgt , kan de hond het NET niet zijn.
Ze heeft het hondje waarschijnlijk zelf uit gekozen omdat ze het zo leuk lief en schattig vond, hoe kan ze dan teleurgesteld zijn dat ie te groot of te zwaar is geworden! Ze heeft het zelf uitgezocht! Ben benieuwd waar ze hem vandaag heeft, Ridderkerk misschien? En als het een raszuiver diertje is dan kan ze met de papieren een dna test doen en als dan blijkt dat het diertje niet het diertje is als op de papieren dan kan ze wat beginnen tegen die fokker maar om nou een diertje dat je zelf uit kiest niet leuk meer vind omdat het te groot of te zwaar is geworden belagelijk. Ander verhaal vind ik het als je een beestje van iemand krijgt en die zegt het is een bepaald ras en dat blijkt het maanden later niet te zijn ja dan kan ik ergens nog iets inkomen is het niet je eigen keus maar als je zo'n diertje zelf uit kiest vind ik het gewoon triest.
Sorry, maar ik vind je vriendin erg naief als ze een rashond verwacht bij een broodfokker. En ik ben van mening dat dat hondje echt wel merkt dat er niet van haar gehouden wordt. Vind het echt sneu voor het beestje! Zelf hebben we ook een hondje, geen rashond, maar daar gingen we ook niet voor. En hij heeft ook wel dingen waar ik niet dol op ben, maar ja, mijn man heeft ook zijn negatieve eigenschappen. Ik bedoel maar, niemand is perfect, dus ook honden niet.
Idd hoe kan je nou een rashond verwachten bij een broodfokker? Sorry, maar dan ben je best naief. Ja, ik zou ook best even teleurgesteld zijn maar er niet minder van houden. Mijn beagle voldoet ook niet helemaal aan de verwachtingen die we 8 jaar geleden hadden, maar ondanks alles is het mijn alles en hou ik zielsveel van het beest.