Pijn op borstbeen en rug, wat kan dit zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Sinds een paar dagen heb ik pijn op mijn borstbeen, precies tussen mijn borsten in en dan iets naar beneden, voel wel echt bot. Het doet niet constant pijn, maar kan niet echt zware dingen tillen enzo..
    En vanmorgen werd ik wakker met een hele stijve/pijnlijke bovenrrug. Het is nu wel iets beter nu ik opgestaan ben, maar vind het een beetje eng.

Ging gister googelen en toen vond ik allemaal enge dingen over kanker enzo.. :( Ik wil niet gelijk naar de HA, want ben nogal een hypochonder en vaak zakken dingen naar een paar dagen wel weer weg.

Zou het ook door stress kunnen komen?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja hoor, spierpijn waarschijnlijk.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Had laatst een heftig gesprek op mijn werk, want me een beetje nerveus/gestresst maakte en toen had ik de hele dag een opgezette buik, dus ik ben er wel gevoelig voor.

Maar die pijn op mijn borstbeen is zo anders... kan dat echt door stress komen?

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ja..

No worries en niet meer googlen!

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Het eerste wat je tegenkomt op Google als je deze klachten intikt zijn allemaal enge ziektes.

Maar als het dus wel stress is, wat kan ik dan het beste doen?

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ontspannen of iets leuks gaan doen! In ieder geval ff niet meer aan denken!

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben geen arts maar wel spannings-en googledeskundige :D ...en dit duidt op teveel spanning ja! Probeer je wat te ontspannen, neem een warme douche/bad en vooral niet googlen. Als je het écht niet vertrouwd gewoon naar de huisarts.

Rustig blijven ademhalen ;)

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik vind het zo raar dat spanning zelfs dat met je kan doen. Ik ken genoeg spanningsklachten zoals hoofdpijn, duizelig enzo. Maar dit is gewoon een pijn op het bot. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? En ik snap ook niet waar het ineens vandaan komt... want was juist weer begonnen met ontspanningsoefeningen, probeer ik dagelijks te doen.

9. krki

krki Lid

9 nov 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken meerdere mensen met deze klachten en dat was het syndroom van tietze. Kan je op googlen. Oorzaak is vaak stress. Beterschap.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar kan dat zo ineens komen dan en moet je daarmee naar de HA?

11. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had deze klachten en dat kwam door een tas met scheve schouderband en te zware inhoud..

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik kan me niet herinneren iets zwaars te hebben gedaan!!!

Nou kijk het het weekend gewoon nog aan en als het dan niet over is, bel ik de HA wel even.

Zal maar niet (zoals anders) uitgaan van het ergste..

Deel Deze Pagina