Ik wist even niet zozeer waar ik dit moest plaatsen, maar ik heb nu al sinds een tijdje dat als ik kramp krijg in mijn buik, of een gespannen buik heb, of een harde buik krijg (heb ze alle drie verschillend gevoelt) dat het meteen op mijn rug slaat. Is dit een normale klacht? Kan dit zijn dat het toch iets in werking zet richting de bevalling? Vorige keer met aanhoudende rugpijn (zonder andere klachten) ben ik naar het ziekenhuis gegaan en had ik dus wel regelmatige buikactiviteit met een verkorte cervix.. net op het grens van wel/niet longrijping maar toen is alles goed gegaan. Het valt me gewoon ontzettend zwaar. Maandag anderhalf uur regelmatig iedere vijf minuten harde buiken gehad, de pijn viel wel mee maar de rugpijn die er na de hand was voelde vreselijk. Mijn hele lichaam voelde gewoon verzwakt. Eergisteren en de dag ervoor ook, onregelmatige harde buiken, maar wel ontzettend pijnlijk dat ik ze even moest wegpuffen.. alleen de rugpijn naderhand.. ik hoef maar een paar krampen te hebben en het voelt alsof mijn rug niks meer kan.. Ik heb over twee weken pas weer een afspraak bij mijn gynaecoloog. Vriendlief wilt bij ieder pufje bellen maar in mijn ogen is dat echt niet nodig.. De harde buiken/krampen zijn als ze pijnlijk zijn niet aanhoudend het is alleen die rugpijn die naderhand aanhoud.. Als dit zo aanhoud dan hoop ik toch wel dat hij wat sneller komt.. best vermoeiend zo.
Even bellen naar t zkh als het blijft aanhouden kan altijd. Vooral als je t moet wegpuffen. Word de rugpijn/buiken minder na een douche en paracetamol? Zo niet toch weer even bellen. Niet leuk maar liever t zekere voor t onzekere vooral op dit termijn.
Ik ken het ik heb ook al enkele dagen veel last van harde buiken en een pijn boven mijn buik vanaf mijn navel tot aan de onderkant van mijn borsten wat ook lekker naar mijn rug trekt heerlijk al dat puffen.. Ik ben nu zwanger van mijn 2de kindje en wat ik nu allemaal al voor kwaaltjes heb gehad heb ik gelukkig bij mijn eerste niet gehad.. ik ben zelf nu 37 weken en 3 dagen zwanger en hoop zelf dat dit het begin is van de bevalling want heb het voor toch echt wel gehad.. als je iets niet vertrouwd gelijk bellen naar het zkh of vk beter te vaak als te weinig bellen