Vandaag controle gehad en ons meisje ligt nog steeds in stuit. Hoeveel kans bestaat er dat ze nog uit zichzelf draait? De gynaecoloog wil ze niet uitwendig draaien omdat de navelstreng rond de hals zit. De gyn wil nu 22/04 afwachten (38weken). Ze sprak van dat de navelstreng op 2 manieren rond de nek kan zitten, helemaal errond of als een "bretelleke"... In 't tweede geval zou ze nog uit zichzelf kunnen draaien. Een stuitbevalling wil ze niet doen ( en zie ik ook niet zitten )
Hoi Pirncess, het ligt er een beetje aan of het zit ingedaald of niet. als dit niet zo is, is er nog de mogelijkheid dat ze draait, maar deze wordt al wel wat kleiner. Maar het kan zeker nog gebeuren. Is het kindje al ingedaald is de kans klein. Dat de gyn geen versie wil proberen zal ze haar redenen inderdaad voor hebben, maar dat ze een vaginale stuitbevalling niet wil doen, daar mag je best nog over praten met haar. Ookal kan ze daar medisch gezien ook hele goede redenen voor hebben natuurlijk Maar als je zelf ook echt niet wil, prima natuurlijk. Spannend tot de 22e dan! Groetjes Brigitte
Bedankt voor je antwoordje! Stuitbevallingen doen ze hier in België bijna nietmeer. En eigenlijk zie ik dat ook niet zo zitten. 't kindje was nog niet ingedaald. Stel dat ze nu nog draait, moet ik dat dan niet ongelofelijk fel voelen?
hoihoi, Als de kleine draait dan zul je dat waarschijnlijk wel merken want de ruimte word steeds minder dus een halve koprol gaat niet onopgemerkt voorbij! Imke