Wij eten zelf altijd vrij laat warm, meestal pas na 18.30 uur omdat manlief niet eerder thuis is. Ruben haalt dit niet, die valt om 18.00 uur al om van de slaap, dus die krijgt rond 17.00 uur al zijn avondeten. Hoe is/was dat bij jullie en wanneer ging dit over zodat hij eens gezellig mee kan eten?
Wij proberen altijd om 17:30u te eten, ook omdat dat handiger is met Milan. Niet omdat 'ie dan moe is, maar omdat 'ie dan gewoon weer honger heeft. Soms loopt 't wel eens uit naar 18:00u en dat lukt ook nog wel dan. Maar als mijn vriend eens later dan 18:00u thuis komt van zijn werk, eten Milan en ik al eerder. En dan eet ik daarna nog een keer met mijn vriend mee
Hier eet Thirza ook altijd eerder en eventueel nog even wat losse stukjes na of een bakje pap als wij aan het eten zijn, (18.15/18.30). Als ik wacht tot kwart over 6, trekt ze dat echt niet! Op dagen dat we niet hoeven te werken, eten we wel eerder en kan Thirza mee-eten
mijn vriend is ook altijd pas om 18,15 soms 18.30 thuis. ik geef sophie vaak tussen half 6 en 6 eten, soms eet ze nog wat met ons mee anders krijgt ze een toetje.
Milan eet nog niet met de pot mee. Mijn vriend is ook altijd pas om 18.45 thuis. Als Milan straks mee gaat eten eet ik met hem eerder. Wil hem wel op tijd in bed hebben en niet dat hij na het eten meteen naar bed moet. Dus jammer voor mijn vriend, maar wij gaan wel eerder eten.
Dochter eet vanaf het begin aan met ons mee. meeste dagen tussen 18:15 en 18:45. Reden ze gaat met mij mee werken en we zijn pas tussen 18:15 en 18:45 thuis. Papa heeft het eten dan klaar. Dochter doet dit sinds ze met 6 mnd aan de groente begon al. Ze vindt het gezellig om erbij te zijn en is het zo gewend. Ze gaat wel laat naar bed om 20:30. Want 18:45 eten en om 19:00 uur in bed liggen lukt niet. Wij vinden het ook prima dat ze om 20:30 in bed ligt.
Als ik merk dat mijn zoon het niet trekt krijgt hij rond 16.30 zijn eten en dan heb ik hem 18 uur in bed. daarna eet ik. Trekt hij het wel langer dan eten we samen rond 17 uur.
Juul is net gisteren begonnen met haar eerste hapjes fruit. Wij hopen eigenlijk een beetje dat ze het wel gaat trekken om laat te eten. Zowel mijn vriend als ik zijn pas laat thuis van ons werk. Als ze al vroeg wil eten, zou ze drie dagen per week van iemand anders haar hap krijgen, en we willen het zo graag zelf doen!
Ik begon met half 5. Inmiddels houdt ie het vol tot half 6. Dan eten we met z'n 3en want mijn man is om 17.15 uur thuis. Dat is wel vroeger dan het tijdstip waarop wij vroeger aten, maar wel gezellig voor zoonlief Om half 7 krijgt ie een klein flesje en daarna gaat ie naar bed.
Wij eten al een hele tijd (ik denk iets langer dan een half jaar, Eva is bijna 2) meestal rond een uur of 18:30-19:00. Niet omdat we nou altijd zo laat thuis komen, maar omdat we nogal treuzelaars zijn . En in principe gaat Eva dan vrij snel daarna naar bed, tussen 19:30 en 20:00. Gaat hier prima.
De meeste kinderen redden het dus ook niet, zie ik. Op een dag dat ik thuis ben, slaapt gemiddeld een half uur-uur langer 's ochtends en dan is het 's avonds wel te doen. Maar op dagen dat ik moet werken, ligt hij echt om 18.00 uur al op mijn schoot te slapen. Volgens mij moeten we gewoon nog even doormodderen tot hij wel wat langer wakker kan zijn...
Wij eten altijd om half 6, Noah eet gewoon over het algemeen slechter als we later eten omdat hij dan moe is. Man was eerst ook later thuis en dan at ik met Noah samen. Vind samen eten wel belangrijk omdat hij moet leren dat avondeten niet alleen eten maar ook gezelligheid is. Nu is man eerder thuis en kunnen we met zn drieen eten!!