bevestiging aanvraag ouderlijk gezag (rechtbank Den Haag)

Discussie in 'De lounge' gestart door fafa, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Wij hebben een aantal weken geleden een aanvraag voor ouderlijk gezag voor onze kleine naar de rechtbank gestuurd, maar tot nu toe geen reactie gekregen.
    Op de site van justitie kan ik ook niet vinden of dat überhaupt zou moeten gebeuren.

Dus ik vroeg me af of er hier (ongetrouwde) dames uit het rechtbankgebied van Den Haag zijn die ook ooit eens een aanvraag tot gezag hebben gedaan, en hoe lang het bij hen duurde voor er een bevestiging kwam van die aanvraag.

2. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ja hier krijg je de officiële papieren van terug. Duurt wel eventjes. Ik dacht dat wij 3 weken hebben moeten wachten.

Edit; misschien nog langer zelfs, toen het via de post kwam, dacht ik nog; ohwja, die moesten we idd nog ontvangen.

3. fafa

fafa Niet meer actief

dankjewel voor je antwoord :)

dan wachten we rustig nog eventjes af

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hoi,

hier duurde het maar een paar dagen tot ik papieren terug kreeg. Misschien ligt het er maar net aan hoe druk ze t hebben...

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Misschien een hele stomme vraag maar zijn er nog kosten aan verbonden? Wij moeten het ook nog steeds doen.

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Je moet uittreksels bij de burgerlijke stand opsturen van jullie beiden en een geboorteakte van de kleine. Ik geloof dat dat hier bij elkaar zo'n 30 euro was. Volgens mij verder geen kosten.

7. fafa

fafa Niet meer actief

inderdaad, alleen was het hier wel 50 euro geloof ik. Maar goed, dat is nog steeds niet veel om het gewoon even geregeld te hebben.

8. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Gaat het om het kindje dat in je onderschrift staat genoemd? Want volgens mij moet het opsturen van het papierwerk binnen 3 maanden na geboorte, daarna is het volgens mij wat meer werk, maar dat kun je vast wel ergens nalezen.

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ja, hm zal eens ff kijken.
    Is ons nooit verteld, ik wist zelfs niet dat dat moest tot mijn zusje het zei.

10. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Volgens mij maakt het niet uit hoe oud je kindje is maar de geboorte-akte en de uitreksel van de burgelijke stand mogen niet ouder zijn dan 3 maanden.

Hier trouwens binnen 1 week al een bevestiging van de rechtbank.

11. fafa

fafa Niet meer actief

klopt, ik ken ook iemand die nog gezag aangevraagd had over zn kinderen van 5 en 7 jaar. Tot die tijd gewoon niet bij nagedacht om te doen.

En binnen 1 week al?
    hmmm... dan duurt het hier toch wel erg lang (4 weken)
    Vraag me af wanneer ik eens moet gaan informeren of die papieren wel aangekomen zijn.

Deel Deze Pagina