babyrecepten

Discussie in 'Voeding' gestart door Birdie, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    #1 Birdie, 5 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2009
    Hallo allemaal,

Officieel mag onze dochter nu van de vijf flesvoedingen mee eten met ons, behalve vlees.

Bruine bonen met appel kan ik bedenken, wortel en aardappels, maar hebben jullie nog meer goede recepten voor een baby van (gecorrigeerd) 6 maanden? Links? Ik heb wel naar links gezocht maar kom niet verder dan courgette met banaan en aardbeienpuree ;)
    En er staat ook bij dat ze rijst en pasta mag. Maar als je dat door de staafmixer doet wordt het 1 dikke klont, of niet?

Groetjes,
    Jolanda

2. christina

christina Niet meer actief

witlof met appel, bonen, groentenkwartet, broccoli, bloemkool, erwten met wortels en natuurlijk wel overal een aardappeltje bij. pasta met tomaat, wortels, bonen etc. Zelf heb ik de babycook en het is echt een geweldig ding. Hier iedere dag vers groenten, ook maak ik wel eens wat in het voren en vries ik in. ik heb altijd in de vriezer diepvries groenten liggen van die zakjes van bonduelle. dan kun je makkelijk een portie maken. suc-6 met koken.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en het boek van de albert heijn is echt een aanrader: Opperdepop ! Vanaf 4 maanden heb ik daar dingen uitgehaald :)

5. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Op keukenkikker.nl staan inderdaad veel handige recepten in, thanks! :), ook met vlees terwijl dat in het stencil van het cb staat dat dat pas vanaf 7 maanden mag :(, ik doe het nog maar even zonder vlees.
    Ga ook op zoek naar dat boek maar ben hier al ver mee gekomen, bedankt!!

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Volgens mij verschilt het ook enorm pe cb. Op het stencil dat ik kreeg staat vanaf 6 maanden, warme maaltijd bestaande uit: fijngemaakte groente, aardappels/pasta/witte rijst en eventueel een eetlepel vlees/vis/ei(niet vaker dan 2-3x per week ei). Dus als je denkt dat je kindje er aan toe is, gewoon eens een keertje een beetje vlees er door doen.

Overigens in die 6-maandse potjes zit ook in sommige wel vlees, dus het mag al wel.

7. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Favoriet rond de 6 maanden waren hier:

- Aardappel + worteltjes
    - Aardappel + worteltjes+ broccoli
    - Rijst + sperziebonen
    - Pasta + tomaat + courgette
    - Aardappel + tomaat + aubergine
    - Aardappel + snijbonen/snijbonen

Ik doe bij iedere voeding 1 theeleepel olijfolie. En als het eten iets te droog is, doe er dan wat kokendwater bij of wat kookvocht.

Rijst ben ik even mee gestopt omdat het niet zo goed werkte met de ontlasting.

Nu vul ik bovenstaande hapjes aan met vlees of vis (gehakt, tartaar, kip, kabeljauw).

Succes!

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier vandaag een toppertje gemaakt, ze at bijna het bakje mee op :D
    Handjevol spaghetti, 1 gepelde tomaat uit blik, klein beetje rundergehakt en stuk of 10 gebakken champignonschijfjes. Alles even onder de staafmixer en: ze vond het héérlijk (is een slechte eter dus mama was trots haha!).

Deel Deze Pagina