Nijntje koekje

Discussie in 'Voeding' gestart door sukkie, 3 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Klopt het nou dat er veel suiker in de nijntjekoekjes zit of zit er gewoon in wat ze nodig hebben?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    ben ook benieuwd... op het KDV heeft mn zoontje er een gekregen en hij had het behoorlijk lekker gevonden! Ik wilde van de week ook eens halen, maar als er veel suiker in zit (of meer dan bijv in een liga, waar vlgs mij ook best veel in zit?) dan koop ik het niet!

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hier altijd nijntjes koek gegeven. Ik weet het niet of er veel suikers in zit. Nu eet hij het af en toe. 1 keer per week geven is geen probleem

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik hoor dus dat ze het op het kdv dagelijks krijgen. Dan lijkt het mij een gezond koekje....

5. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ik gaf eerst altijd een liga 2e stap maar dit was zo'n knoeiboel (hij eet het goed alleen handjes zitten dan helemaal onder koek-speeksel) Nu zeiden ze bij het kdv dat zij altijd nijntjes koekjes gaven. Dit is echter pas vanaf 8 mnd. Maar nu geef ik dat toch dagelijks met wat lauwe thee of slappe diksap (ipv voorheen flesvoeding) Dit gaat veel beter. Is iets minder kruimelig.

Ik neem aan als ze het op het kdv elke dag krijgen dat het niet slecht is.

6. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Hier krijgt ie ook vaak een nijntje koekje, vindt ie erg lekker! :)
    Als ze het op het KDV geven, dan zal het toch wel gezond zijn?

7. Tijgerlove

Tijgerlove Actief lid

25 jul 2009
    119
    0
    0
  8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter lust ze niet omdat het toch wat zoeter is dan een liga (2de stap) of een soepstengel!
    Ze is niet zo'n zoetekauw.
    Maar volgens mij zijn ze niet zo ongezond hoor!

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    volgens mij zit er veel vanille in en zijn ze daarom zo zoet.
    Hier krijgt ze ze ook wel eens vooral omdat ze minder rotzooi geven dan liga's. Maar we wisselen het een beetje af, dan weer een keer een liga, dan een nijntjekoekje, dan rozijntjes, dan een stukje eierkoek noem maar op.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In 100 gram nijntje koekje zit 20 gram suiker... Dat zijn 5 suikerklontjes... Ik vind dat persoonlijk erg veel voor een babykoekje... Ook al is het per koekje dan minder, ik vind de verhouding suiker/andere dingen erg hoog. Ik heb ze nooit gegeven, en nu nog maar zelden. Als Jelle ze al eet is het idd van een traktatie op het kdv...

Trouwens, dat ze ze op het kdv geven wil nog niet zeggen dat het gezond is hè? ;) Hier trakteren de leidsters eens per jaar op frietjes en daar weet je ook van dat het niet gezond is... ;)

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    1,3 gram per koekje vind ik wel meevallen... hier krijgt ze ze afgewisselt met rozijntjes, fruitsnoepjes, fruit etc.

Deel Deze Pagina