Digitale Ovulatietest van Clearblue

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Eliseb, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Ik ben benieuwd wanneer jullie met de Clearblue digitale ovulatietest een 'Smiley' te zien krijgen, welke dag voordat je je eisprong krijgt?. Ik heb een cyclus van 28 dagen, en zou vandaag vruchtbaar moeten zijn, morgen zeer vruchtbaar en overmorgen zou mijn eisprong moeten plaatsvinden. Vanochtend heb ik getest, maar kreeg een rondje (dus geen smiley). Wanneer krijgen jullie meestal de 'smiley' de zien? Pas op de dag voor de eisprong? ben even benieuwd naar jullie ervaring..

2. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik kreeg mijn smiley (met een cyclus van 28 dagen) precies op dag 14. De dag ervoor was deze nog negatief..

(zou eigenlijk de dag erna ook nog moeten testen, maar dat is door omstandigheden niet gelukt!)

3. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Ik ben nu een dag voor mijn ovulatie (morgen dus) en ik krijg nog steeds geen smiley.. die onzekerheid is echt niet leuk :(

4. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Vannacht om 12 uur had ik nog een smile, nu een leeg rondje :(. Snap er niks van!

5. Mar76

Mar76 Actief lid

4 mrt 2011
    223
    107
    43
    Zuid-Holland
    Ik heb al 2 cyclussen de CB digitaal 's ochtends gebruikt en toen geen een keer een :) gehad, terwijl ik d.m.v. temperaturen wel zeker wist dat ik een eisprong had die cyclus. Deze cyclus heb ik de testen aan het begin van de avond gedaan en overdag weinig gedronken, en ik had zowaar woensdag een :). De dag ervoor was ik het vergeten (heel handig...), maar dan had ik waarschijnlijk ook al een smiley gehad, want mijn ei is woensdag ook al meteen gesprongen. En je ei springt gemiddeld binnen 24-36 uur na de eerste positieve test. Maar ook dat is een gemiddelde he, dus niet te vroeg stoppen met klussen als je een smiley hebt ;).

Dus mijn conclusie is dat bij mij de CB digitaal ook niet met ochtendurine werkt (net als de meeste andere ovu-testen). Misschien is dat bij jou ook zo?

Of het kan ook nog zijn dat bij jouw de eisprong wat later in je cyclus is, die dag 14 bij 28 dagen is maar een gemiddelde he. Dus dat jouw eisprong op dag 16 is, en je dan na 12 dagen ongesteld wordt ipv na 14. Dan kom je nog steeds op 28.

Ik zou als ik jouw was in ieder geval nog een paar dagen doorgaan met 's ochtends testen (voor het geval je ei later is dan je denkt) en als je geen :) ziet, dan misschien de volgende ronde ook 's avonds testen. Of vanaf nu 's ochtends en 's avonds, maar dat wordt wel duur met die krengen... en zorg ook zeker dat je niet teveel drink in de uren ervoor.

Succes in ieder geval met het vinden van je ei!

@Dunc, volgens mij staat in de gebruiksaanwijzing dat je na de 1e smiley niet verder hoeft te testen.

6. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    mijn ei springt altijd later, heb een cyclus van 30-33 dagen gemiddeld! wanneer ik hem verwacht staat er ook een smiley!nu had ik op dag 18 en 19 een smiley! Op dag 18 zowel in de ochtend als in de avond een smiley en dag 19 alleen in de ochtend nog een smiley! net wat Mar76 zegt je ei springt dan 24-36 uur na je 1e smiley!
    Succes!!!

7. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al twee keer een smiley gehad op dezelfde dag als mijn eisprong. Tenminste, de ochtend van de smiley was mijn temp nog laag, de dag erna ging die omhoog. Die test hoort je ovulatie toch van tevoren aan te geven?

8. Eliseb

Eliseb Actief lid

27 jul 2011
    116
    0
    0
    Hartelijk dank voor je reactie! hier heb ik enorm veel aan! Ik denk dat ik inderaad niets meer geduld moet hebben. Ik zal vanaf nu 2x per dag gaan testen en ook geen ochtendurine gebruiken, schijnt ook niet goed te zijn. Ik houd jullie op de hoogte!

Deel Deze Pagina