Hoi, Onze dochter lag in stuit, zo goed als de hele zwangerschap en is om die reden gehaald met een keizersnee omdat een draaipoging ook geen resultaat gaf. Nu heeft deze baby heel in het begin in stuit gelegen, daarna steeds met het hoofdje naar beneden tot een week of 6 terug, ik voelde de bewegingen al op totaal andere plaatsen en de echo gaf dat 4 week geleden ook aan. Nu heb ik donderdag weer een echo gehad en nog steeds ligt de baby in stuit, de kans bestaat nog steeds dat het gaat draaien, maar de gyn gaf aan dat de kans steeds kleiner wordt .... helemaal omdat de 1ste ook in stuit heeft gelegen. Een draaipoging gaan ze deze keer niet doen, omdat het risico te groot is op scheuren van het littekenweefsel. Is het reeel om nog steeds te hopen dat de baby weer terugdraait of moet ik me maar voorbereiden om een nieuwe keizersnee? Hoe lag jouw 2de kindje nadat de 1ste in stuit lag?
pfff balen zeg. Lijkt me idd dat de kans op draaien steeds kleiner wordt. Mijn eerste lag eigenlijk vanaf 20 weken altijd in stuit en is ook zo geboren. De tweede lag nooit in stuit en is uiteindelijk al sterrekijker geboren. iig suc6 ermee!
Mijn eerste lag in stuit en ben nu ruim 39 weken zwanger van de 2e die ook in stuit ligt. Ken ook wel verhalen van mensen waarbij de 1e in stuit lag en waar de 2e erg laat nog uit zichzelf gedraaid is, dus als je nu 33 weken bent kan het nog zat.
De eerste lag in stuit. Hetzelfde verhaal als jij: draaipoging baatte niet en uiteindelijk geboren dmv geplande keizersnede. Het huidige kindje lag ongeveer tot de termijn waarin jij nu zit (33 weken) ook in stuit dus had me al voorbereid op weer een ks. Aan het einde van de 33 weken lag ze ineens met het hoofdje naar beneden en ligt nu nog steeds zo. Ik mag nu proberen normaal te bevallen. Het kan dus nog wel! Heeft de gyn iets gezegd over bv. een hartvormige baarmoeder?
1e lag in stuit uiteindelijk stuitbevalling, tweede lag tot een week of 35 in stuit maar is toen gedraaid.
Bedankt dames, dr is dus nog hoop dat het gaat draaien. Zoals ik het nu nog voel bewegen is de ligging nog niet veranderd. Donderdag moet ik weer naar de gyn, dan zullen we het wel weer horen.