Tja....ik heb mn zoontje wel es een half uur ofzo laten huilen. Hij huilt eigenlijk altijd wel ff als ie naar bed gaat (gemiddeld 10 minuten ) Vind er persoonlijk niks ms mee als je verder alles in orde is. Als ik m bij elke kik uit zn bed til dan blijft ie aan de gang en dat weet ie echt wel. Maar de eerste maand was ik ook wat coulanter hoor. Overigens heb ik t nu wel over huilen in bed en niet bv overdag in de box ofzo.
En jouw zoontje is 2 maanden? Waar is laten huilen dan goed voor? Denk je dat hij er iets van 'moet leren'? Het is geen dreumes die je slaaptraining kan geven. Als hij huilt, doet hij dat om je iets duidelijk te maken. Als hij blij en rustig wordt als je hem troost, weet je dus dat hij enorme behoefte heeft aan jou. Laat hem lekker afhankelijk zijn, voor je het weet is dat kleine hoopje groot. Lees anders dit eens: 'Baby's laten huilen is gevaarlijk' - Scientias.nl
maar hoe weet je nou bij een baby van 2 maanden of alles in orde is? Heeft hij je dat gezegd? Praktisch alle baby's hebben op die leeftijd nog volop krampjes en tig andere ongemakken.
Als je m bij elke kik uit zn bed haalt heegt ie echt wel in de gaten dat dat een leuk spelletje is. En als ie krijst of uit zn doen is haal ik m er echt wel uit hoor.
Zo lang laten huilen? Niet voor elke kik hem eruit halen oke...maar dit is het andere uiterste. Een half uur is echt wel extreem lang.
Dat heeft ie echt niet in de gaten op deze leeftijd hoor. Ik haal mijn kinderen op die leeftijd echt niet bij iedere kik uit bed, maar onder het mom van 'hij heeft in de gaten dat het een leuk spelletje is' maar een half uur laten huilen vind ik wel teveel van het goede.
Wat ik dus zeg is dat dat een keer gebeurt is en dat ie normaal binnen 10 minuten slaapt. Hoe ik weet dat er niks is?? Hij SLAAPT binnen 10 minuten. En waar is nu opeens t : Iedereen weet zelf wat t beste is laat iedereen in zn waarde??
Oh het zou mij verder een worst wezen wat jij met je kind doet, maar ik vraag me gewoon af.. waarom gebeurd zoiets? Waarom laat je het gebeuren?
Waarom gebeurt zoiets??? Alsof ik mn kind mishandel. My god. Tis een heerlijk kereltje. Huilt verder bijna nooit alleen als ie naar bed moet. Huilen doet ie dus SOWIESO of ik m nou eruit haal of niet!!!!!
Maar wat noem jij huilen hier dan? Want je hebt het over 'elke kik' en ik geloof dat de meeste moeders hun kind niet bij het eerste kikje direct uit bed halen? Ik heb namelijk de indruk dat een hoop moeders die hier denken tegenover elkaar te staan, eigenlijk hetzelfde bedoelen en hetzelfde doen, namelijk: even jengelen mag, huilen=per kind verschillend en per huiltje ook nog wel verschillend en krijsen=troosten.
Ik denk dat ik idd bedoel wat jij bedoeld Natuurlijk laat ik m niet een half uur lang krijsen tot ie paars aanloopt. Maar dat hoor je dan wel aan t huiltje.... Als ie aan t jammeren is daar krijgt ie daar niks van. En nee dan ook geen uur lang Tis best leuk zo n forum maar er zijn altijd mensen die overal gelijk zo overtrokken op reageren dat ern reactie geven niet eens leuk meer is omdat je je eigen gelijk moet verantwoorden.
Nou, met hoe je het verwoordde, kwam het wel een beetje over alsof je je kind echt laat huilen en krijsen... Dus ik dacht: ik check het ff... Zo'n forum is leuk, maar getypte tekst komt nogal regelmatig erg anders over dan je zelf bedoelt
Dan moet je het misschien anders opschrijven, want het gaf ook mij het idee dat je een baby'tje van 2 maanden regelmatig een half uur alleen laat huilen in bed. En huilen is niet even jammeren en na 10 minuten slapen, dat staat gewoon anders. En met zinnen als 'hij krijgt door dat het een leuk spelletje is', tja... ooit bij stilgestaan dat hij op deze leeftijd dat nog echt niet door kan hebben? Dat komt pas met een jaar of zelfs nog later!
Dan lees je waarschijnlijk ook niet zo goed want heb bij de tweede reactie al aangegeven dat dat half uur ook een x is voorgekomen, maar goed... En voor de rest ga ik er niet meer op in want wij gaan t toch niet eens worden Nescio. Rozemarijke t stond er misschien wat raar maar bij "gewoon" huilen laat ik m ff en bij "echt" huilen ga ik echt wel gelijk kijken. Hoop dat jij m snapt
Gewoon huilen als in : even huilen stoppen even huilen stoppen wat op gegeven moment uitsterft slapen..... Echt huilen als in : aanhoudend huilen 3 rode streepjes op je babyfoon krijsen enz....
Jammer dat je zo defensief reageert. Het is echt waar dat een baby van 2 maanden "spelletjes" nog niet snapt. Daar hoeven we het niet eens of oneens over te zijn. Wat jij onder 'gewoon huilen' verstaat noem ik jengelen. Even jengelen is inderdaad niet erg. Huilen, of het nu gewoon of 'echt' is, wel.
Zou iedereen niet gewoon zijn eigen naampje voor ieder huiltje geven? Ik noem het miepen/sipsappen/jengelen/zeveren en een ander noemt het huilen en echt huilen. Waar we het allemaal over eens zijn is toch dat als je merkt dat je kleine je nodig heeft je daar naartoe gaat? De een gaat sneller kijken dan de ander.. Of de een denkt of het een spel is of niet moet iedereen toch lekker zelf weten.. Als je kind verder vrolijk is dan is het toch prima?
Maar het idee dat een baby 'expres" huilt of alleen maar voor 'aandacht' of er een spel van maakt, is gewoon niet waar. Ja, het huilen om aandacht misschien wel, maar dat is juist wat baby's zo overvloedig nodig hebben en waar je als ouder nooit teveel van kan geven. Op die leeftijd is het gewoon: aandacht/mama willen = aandacht/mama nodig hebben.
Met Nescio eens en wij zijn het ook niet altijd eens Een baby is totaal afhankelijk van zijn ouders/verzorgers. Huilen om aandacht bestaat zeker niet als ze zo klein zijn. 'Mama-honger' is normaal en daar mag je je gelukkig mee prijzen. Over 8 jaar willen ze alles zelf oplossen en is het lekker bij je zitten een uitzondering. Ik laat mijn dochter niet huilen. Wel even jengelen bijv als ze honger heeft en ik moet de fles nog klaarmaken. Troosten en troost geven is het allerbelangrijkst, geeft een baby veiligheid en wordt daarmee NOOIT verwend.