Laat je baby maar huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door blossom85, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    amen!!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #82 dirksmama, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt: 25 apr 2013
    Een kind van twee maanden doet niet aan 'spelletjes'!

Ik vind het zo verdrietig dat mensen dit nog steeds aangepraat wordt, via CB en supernanny's. Huilen is naast gebaren maken de enige manier die een baby heeft om te 'praten', om je iets proberen duidelijk te maken. Veel ouders pikken de gebarentaal al helemaal niet op, dan blijft alleen huilen nog over voor een kind.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #83 dirksmama, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt: 25 apr 2013
    Bij ons werkte het perfect.
    Zolang ik de CB-adviezen volgde, wakker in bed, op de rug leggen, laten huilen, voldeden ze perfect aan de definitie van een huilbaby, nl. meer an 3 uur per dag huilen, meerdere dagen aaneen.
    Zodra we dat loslieten, en gingen doen wat de oma in dit artikel adviseerde, hadden we kinderen die gewoon niet huilden, behalve als ze echt pijn hadden of mama of papa niet in de directe nabijheid waren.
    Ik weet niet hoe oud de jongste van je nicht is, maar mijn kinderen zijn nu 10 en 14. Zeer zelfstandig en slapen prima zelf in.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tikigo, ik vind dat mensen die dit soort dingen adviseren zich de ogen uit hun kop zouden moeten schamen! Laten huilen is bewezen schadelijk voor kinderen. Een CB-medewerker die zoiets adviseert, geeft ouders in feite het advies hun kind te beschadigen. Lijkt mij goed fout!

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Inderdaad! Hier kreeg ik ook het advies hem te laten huilen toen hij 6 weekjes oud was. Ik heb er nu echt spijt van dat ik het nog een keer geprobeerd heb ook, dat zou ik bij een volgende niet meer doen! Daarna lekker een draagdoek gebruikt en hem overdag gewoon daar in laten slapen :).

Maar ik herken erg wat de gene die het topic opende zei hoor. Je krijgt van veel mensen commentaar als je je kindje meteen uit bed gaat halen als die huilt.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dirksmama, ik weet zeker dat wij ook een 'huilbaby' gehad hadden indien we het hadden gedaan zoals 'in de boekjes'. Ik heb haar hier altijd gevolgd, ze is de eerste 3 maanden altijd aan de borst in slaap gevallen en heeft gewoon zelf kunnen aangeven wanneer ze wakker in bed werd gelegd. Ik vind het ook ontzettend fout dat CB's ouders nog altijd aanpraten dat hun pasgeboren hummeltje dingen aangeleerd moet worden, desnoods met dwang (huilen). Baby's regelen dat allemaal zelf heel goed, en ze zouden dat vertrouwen ook moeten krijgen.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vooral omdat er, is mijn eigen ervaring, bitter slecht doorgevraagd wordt. Niet naar HOE er gehuild wordt, niet naar HOEVEEL er gehuild wordt en vooral niet WAAROM je kindje huilt....
    Als je het probleem niet kent, kun je ook geen oplossing aandragen, maar CB's denken keer op keer dat wel te kunnen.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Precies, en als laten huilen niet werkt (kind gaat niet slapen), zijn ze gewoon uitgepraat.

9. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Geloof dat dat hier al bij anderhalf is begonnen ;). Ik laat mijn dochter wel huilen, maar die is dan ook al ruim 20 maanden. Vanaf 1 jaar of later zijn we daar mee begonnen. Vannacht was het ook weer 2x raak en dan is het max 3 minuten huilen, en dat is echt krijsen in het begin, en dat sterft af in jengelen en dan weer lekker slapen.

10. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Helemaal mee eens! En als jonge moeder denk je al snel.. tja het zal dan wel... maar als het in je hart niet goed voelt.. en volgens mij voelt dat het in je hart nooit goed om je kleintje te laten huilen.. dan is het niet goed!

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even hoor..Ik leg mijn dochter niet meer in de wieg, altijd bij papa of mij, nu nog even zonder draagdoek..maar gisternacht huilde ze..had geen honger, geen vieze luier, geboerd maar ook dat hielp niet. Ze huilde voor 10 minuten naast me (in m'n armen) en viel toen in slaap..hoe kan ik dat huilen dan tegenhouden?

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja, dat is wat hiervoor in de reacties al aangehaald werd. Hóe huilt ze? Is het krijsen? Is het echt non-stop? Of is het gewoon huilen? Mijn dochter huilt zichzelf vaak in slaap. Ze heeft dat precies gewoon nodig om alle indrukken van zich af te gooien, voor ze rustig gaat slapen. Als ik haar dan oppak om te troosten, duurt het alleen maar langer voor ze weer rustig wordt. Dus misschien is dat bij jouw dochter ook het geval? Als ze na 10min (relatief rustig) huilen gewoon rustig in slaap gevallen is, denk ik dat je haar beter even kan laten doen?

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dit is heel normaal, het gaat er niet om dat ze stopt met huilen (al is dat wel ideaal natuurlijk), maar om dat ze jouw nabijheid voelt. Huilen in bed met papa of mama ernaast is natuurlijk iets heel anders dan alleen in een kamertje liggen huilen.

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is idd non-stop en echt alleen snachts maar na 10 minuten stopt ze en slaapt. Partner wilt haar dan in de wieg leggen maar nee.

Oh en zelfs de social workers, die dus het beste voor t kind willen, lachten me uit toen ik zei dat mijn dochtertje nooit alleen hoeft te huilen.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

10 minuten huilen 's nachts is normaal, gezien baby's zonder klachten van die leeftijd normaal gezien ongeveer 1,5 a 2 uur op een dag huilen.

16. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Echt? En ik me maar zorgen maken dat er iets is..ze komt per dag zo rond 1 uur huilen (nit nonstop natuurlijk)
    en is huilen tijdens aankleden/verschonen/in bad doen ook normaal??

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een baby die huilt is sowieso normaal hoor. Ze zijn nu eenmaal niet altijd perfect gelukkig. Niet te veel zorgen maken!

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja hoor, want veel baby's vinden dat gepruts met aankleden niet zo fijn en van een warm bad afgedroogd worden is ook niet favoriet.

En je hoort vanzelf wat voor huiltje het is. Is het een beetje zeurderig, of heel heftig (honger/pijn/ongemak/angst) bijvoorbeeld?

19. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als we haar in de wieg legde was het zeurderig, maar ook dan haal ik haar na 1-2 minuten weer uit de wieg. Dat hele harde is eigenlijk alleen snachts (ook niet elke avond hoor) zelfs als ze honger heeft is het niet al te hard. Met aankleden wel, maar denk dat dat dan ongemak is, ze heeft er echt een hekel aan om naakt te zijn

20. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ik zie in je onderschrift dat he tje eerste kindje is en dat ze nu 2 weken oud is.
    Babies huilen (en veel). En dit gaat omhoog tot ze 6 weken zijn, dan is het hun hoogtepunt.
    Net zoals hierboven: een normale/gezonde/gelukkige baby kan tot 3u per dag huilen en voor alles (troost,kou,boertje,honger,pijn,stress enz).
    Op deze leeftijd zou ik ze ook nog niet lang laten huilen, enkel en alleen omdat je ze nog niet kent.

Ik weet bvb dat mijn baby s avonds effe alle stress moet afhuilen, duurt een minuutje of 10 en ik kan perfect horen wanneer het eraan komt en overgaat gaan.

Ook weet je dan alle soorten huiltjes: een ziek kind (jammeren) weent echt anders dan een verveeld kind (korte roepjes om te zien waar mama is) en weer anders dan een hongerig (luider en luider en luider en niet te stoppen)of een moe(lijkt op huilen om te huilen zonder de reden te weten).

Deel Deze Pagina