Laat je baby maar huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door blossom85, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als er wat is, huilt je baby aanzienlijk meer en is ook niet te troosten bij jou op de arm.
    Hier nu voor de tweede keer zo'n huilbabytje, en hier liep het huilen op tot zo'n 12-16 uur per dag (oudste) en 10-14 uur per dag (jongste) op het toppunt.
    Bij de oudste was het kiss-syndroom met reflux, KMA+extreme darmkrampen+eczeem en chronische oorklachten. De jongste heeft een hartritmestoornis, KMA met heftige darmkrampen en verborgen reflux. Door de medicijnen daarvoor krijgt ze weer verstopping, en daar weer krampen van.
    Maar goed: dan merk je het dus echt wel :(

Tip voor bij het afdrogen: lekker in een hydrofiel wikkelen en met een tweede afdrogen. Bij het afdrogen dan enkel bloot trekken waar je afdroogt, en de rest lekker in de hydrofiel laten :)

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Heb je al iets tegen de krampjes gedaan?

Rondlopen met haar op de schouder (die drukt dan tegen de buik); fietsen met de voetjes (druk op de buik), rondjes draaien op buik (wijzerzin).
    Hier werkte het als papa ze op zijn onderarm nam: dus hoofd in zijn handpalm, buikje op zijn onderarm en voetjes langs elleboog. en dan rondstappen (en beetje tegendruk op rugje met andere hand)

En venkelolie of karwij-olie (bij apotheek te halen)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die venkelolie is alleen bedoeld om te masseren! Babies mogen absoluut geen venkel(olie) binnenkrijgen, het is al in kleine doses giftig!

4. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hier in belgie kan je balyfen krijgen in de apotheek. En dan staat er op hoeveel druppeltjes per dag en per kilogram mag gebruiken.
    Bestaat hier al heel lang, mijn 75jarige vader noemt het windolie en was er al toen ik nog klein was en daarvoor.

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Soms lukt het gewoon niet om onze kleine meid te troosten. Ben dan de mogelijke oorzaken al langs gelopen: honger, luier, aandacht, etc. En ze blijft maar huilen. Als ik haar dan vast houdt slaat ze en duwt ze dus dan lijkt het alsof ze ook niet bij mij wil liggen. Dan leg ik haar soms ook maar in bed boven om niet zelf overstuur te raken. Als ik weer wat rustiger ben, ga ik weer naar haar toe.

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Dat is normaal, soms kan je een baby helemaal niet troosten zelf al doe je er alles aan.
    Beter is dan idd om effe onder de douche te gaan of naar een andere kamer als het je te veel wordt (beter dan stomme dingen te doen).
    Ik zie dat ze rond de 5 weken is.
    Nog effe: rond 6 weken hebben ze hun huilhoogtepunt,daarna gaat het beter echt.

Tip: mijn man hanteert de 4stappen regel (heeft hem zelf uitgevonden en vindt hem wel handig.
    Baby weent, STAP 1 : honger,boertje,krampen, Neen, STAP 2: verzorging: vuile luier, koud/warm, Neen, STAP 3: troost en ronddragen, Neen: STAP4: effe laten huilen, je weet het nu ook effe niet.

7. raspberry

Draagdoek of inbakeren geeft dan vaak veel rust! Hier twee meiskes die veel pijn hebben gehad en ook zo konden maaien en slaan van de pijn, en draagdoek was echt een enorme uitkomst! Daarin werden ze wel rustig!

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijne haat inbakeren..ze probeert dan alles om los te komen. Soms denk ik dat ze huilt omdat ze dingen nog niet kan/mag. Leg ik haar op haar buik tijdens ht huilen (op mijn buik) dan houdt ze haar hoofdje op, kijkt wat rond en is stil..

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben het er mee eens dat je kinderen op deze leeftijd nog niet kunt verwennen, meer je kunt ze vanaf 3 maanden zeker al wel 'leren' wanneer het tijd is om naar bed te gaan.
    Ik doe dat door haar dr slaapzak aan te geven, haar niet meer in de box te laten spelen maar bij mij of mijn vriend of ze zit lekker in de doomoo.. ongeveer 10 minuten voor het 'bedtijd' wordt neem ik haar bij me en ga ik lekker met haar knuffelen zodat ze lekker rustig wordt. Bedtijd is niet altijd klokslag 8 uur, maar ongeveer 3 kwartier/uur na de laatste voeding.. is meestal tussen 20.30 en 21.00 uur.. hierdoor leert ze een bedtijd ritueel en leert ze ook dat ze voor 'lang' de nacht in gaat. Als ze in bed ligt en ze huilt, dan troost ik haar ook meestal terwijl ze in bed ligt of ik neem haar uit bed en blijf op haar kamer...
    zelfs als ze nog honger zou hebben, dan geef ik ook boven de fles, waar het rustig is.. Wij zijn tevreden met deze methode.. :)

10. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    compleet eens met hierboven, zo doe ik het ook als ze wat ouder zijn.

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik heb alleen jou openingspost gelezen.
    En na 11 pagina's zal ik waarschijnlijk wel in een soort van herhaling vallen :p
    Maar wil toch even reageren ;)

Nee je bent echt geen muts.
    En dit zegt een moeder die wel haar zoontje heeft alten huilen :)
    Als moeder maak jezelf (samen met de vader) de afspraak waar jullie drietjes het beste bij voelen.
    Dat kan voor de een laten huilen zijn en voor de ander absoluut niet.
    Andere mensen horen daar niet mee te bemoeien.
    Oke een tip geven dat kan altijd.
    Maar z'n opmerking die jij na je toe gegooid kreeg vind ik ook niet netjes.
    Dus meid als jij je kindje niet wil laten huilen en je kindje graag hoort,dan is dat prima.
    En dan moet je hier gewoon achter blijven staan :)

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Jemig zeg Rozemarijke jij hebt ook.veel meegemaakt! Ik zie dat je vaak adviezen geeft en nu snap ik waarom. Je hebt (helaas) ervaring met dat soort dingen.

13. raspberry

Ja, ben helaas behoorlijk ervaringsdeskundig :(
    Maar goed: zo komt er dan tenminste nog wel iets goeds uit al die ellende voort... :)

Deel Deze Pagina