ik had dit ook nog niet gelezen voor ik reageerde... toch ondanks mijn aardige buurvrouwen wil ik het liefst zelf mijn peuter in de gaten houden het is iets anders als ze er een middagje spelen ofzo maar ik zie me niet aanbellen omdat ik geen zin heb dat een ander dan met mijn meisje daar gaat zitten
Bij mooi weer mag hij alleen in de zandbak spelen als ik aan het koken ben, de zandbak staat voor het keukenraam en hij is volledig in zicht en kan niet weg verder ben ik er altijd bij!
Vandaag nog meegemaakt; was samen met jip en Janneke in de speeltuin en had snoepjes bij me, jongetje van 4 vroeg aan me of hij ook een snoepje mocht, dus ik maar gezegd dat hij dat eerst aan z'n moeder moest vragen ( moeder nergens te zien). Daarna gingen we verder naar de volgende speeltuin in het park (met water) en die ligt vrij afgelegen, een meisje van ook 4 wilde wel mee,ik al gezegd dat ik dat geen goed idee vond en toen ze toch mee wilde gaan heb ik haar maar naar huis gestuurd omdat ik het link vond worden. Ook weer geen ouder te bekennen. Ze waren allebei 4 want dat zeiden ze. Moet ik hun vertellen wat ze wel en niet mogen. En het dan gek vinden dat je je kind kwijt bent....
Ze weten ondertussen wel hoe ze om moeten gaan met meneertje hoor. En anders bellen ze me wel. Hij heeft een periode gehad dat ie slecht naar ze luisterde en dan kregen ze hem bijna niet mee van de opvang naar huis (200 meter). Dat hebben we toen een tijdje gelaten totdat die buien weer over waren.
Mijn dochters dragen die verantwoordelijkheid ook niet dat doe ikzelf natuurlijk. Maar jouw zoon is niet mijn dochters dus is ook lastig vergelijken.
Ze speelt wel in de achtertuin, kan dr zien vanuit de woonkamer(daar is mijn tuindeur ook). Met mooi weer is er geen houden aan dat kind
ja maar ik zit erbij als ze buiten gaan spelen en ze spelen binnen mijn hekwerk aan de voorkant en komen dan ook niet verder alleen Jeremy van 6 mag op de stoep de andere 2 zeer zeker niet niet
oei... de verantwoordelijkheid bij een ander kind leggen zou ik niet zo snel doen. En 12 vind ik daar erg jong voor. Stel dat er iets gebeurd... wat een schuldgevoel zou dat joch dan hebben...
napaleon wow ik ben echt in schock.. Dat je niet alles voor je kids over hebt is 1 ding, maar ik neem aan dat je toch wel een slot op je deur kan zetten?
mijn dochter van 3 mag echt niet alleen buiten spelen. En de komende 3 jaar zeker nog niet. Daarna zien we wel weer verder... O trouwens wel in de tuin. Maar onze tuin heeft geen uitgang.
Lenn is 2 dus te jong om alleen buiten op straat te spelen maar alleen achter het huis is geen probleem.. hij kan geen kant op.. ik kijk wel even om de paar minuten maar ben er niet altijd bij..
En met buiten de poort, bedoej je dan echt buiten denk ik? Wow een kind van 2 en 3. Dat je het aandurft......
Ik ben eigenlijk verbaasd/geshockeerd, hoeveeel mama's hun "jonge kindjes" alleen buiten laten spelen of onder toezicht van een broer/zus. Ik vind broer en zus moeten ook gewoon kind kunnen zijn en kunnen spelen en niet ook nog eens op een jonger broertje/zusje moeten letten. Verder lees ik kindjes van 2 die alleen buiten zijn. Dit vind ik persoonlijk echt onverantwoord. Dan kan je nog in zo'n rustige wijk wonen, maar in een fractie van een seconde kan het al mis zijn. (met alleen buiten spelen ,bedoel ik overigens niet de achtertuin)
Mijn oudste is nu 5 sinds vorige week. Toen we hier net kwamen wonen was ze 4,2 jaar. Toen ging ik erbij zitten als ze hier voor het huis aan het spelen was. Toen ze ongeveer 4,5 was mocht ze hier buiten voor alleen spelen maar keek ik 100x met het raam open zodat ik haar kon horen. Nu speelt ze vaak alleen voor maar met mooi weer zit ik daar van de zon te genieten. Hier zijn geen auto's. Een grasveld en een klein speeltuintje precies op ongeveer 8 meter van mijn deur. Verder als voor spelen mag ze echt niet. Doet ze, tot nu toe, ook echt niet.
Mijn kleine meid is 21 maanden en mag absoluut niet alleen naar buiten (speeltuin enz) Ze zien nog geen gevaar joh.. Hartstikke gevaarlijk!! In de speeltuin speelt ze met andere kindjes onder toezicht van mij en meestal nog vele andere moeders In de achtertuin mag ze wel alleen spelen, in de zandbak of glijen. Maar we hebben een afgesloten tuin, en de poort kan ze niet open maken. Maar ik zorg dat ik altijd in de buurt ben, dus of in de woonkamer of ook buiten in de tuin. En als ik binnen ben kijk ik zeker even om de paar minuten!
Ik zit echt met open mond te kijken hoeveel mensen hun kindjes van een jaartje of 2 alleen buiten laten spelen, ik vind dat echt niet normaal eerlijk gezegd. ik heb hier een kleintje lopen van 1,5 en eentje van 5 en ik kan het echt niet voor me zien dat die jongste op 2 jarige leeftijd alleen buiten gaat spelen.In de tuin mogen ze wel alleen spelen maar goed die is dan ook afgesloten en omdat wij aan het water wonen kan je er achter niet in en niet uit. We hebben twee tuinen als het ware, het bovenstel gedeelte is afgesloten met een hek dus de kinderen kunnen niet naar de beneden tuin wat aan het water ligt. De oudste van mij mag echt nog niet alleen naar buiten, als we buiten spelen dan ga ik mee.
mijn zoontje van 1 en stiefdochter van 2 mogen hier in de tuin spelen want ze kunnen geen kant op alles is afgesloten.. de kinderen van 4.6.8 spelen wel buiten de poort. dit word pas toegestaan als ze rond de 3.5 zijn en snappen dat niet mogen oversteken, op de straat mogen spelen enz enz
Mijn zoon van 4 vind ik nog te jong om alleen te gaan. Ook al is het oversteken en dan ben je in de speeltuin. Ik durf hem niet alleen te laten gaan, gelukkig vraagt hij er ook nooit om. In de tuin mag hij natuurlijk wel dat is volledig afgesloten. Ik wacht er nog eventjes mee.
De tweeling is net 5 geworden en mogen om het blok spelen (blok van 3 huizen met een voetpad rondom). Er is geen weg in de buurt, dus dat scheelt. Ook ga ik regelmatig even kijken of luisteren.
Mijn zoontje speelt echt niet elke dag met de meiden buiten hoor. Dat is misschien 1x in de 2 weken ofzo en dan alleen omdat ze het zo leuk vinden. De rest van de tijd zijn ze lekker zelf buiten zonder broertje.