Hebben we dus ook maar toch kan het mis gaan. Overigens staat onze auto op de oprit hè, niet op een parkeerplaats elders. Afgelopen zaterdag kwamen weer van een pretpark, mijn zoon begon direct te spugen voor de deur. Jongste twee sliepen ga ze dan niet direct uit de auto halen.
Zag net weer een bericht... in zwitserland op een camping. Een meisje van 5...onvoorstelbaar 5 jaar...word er beroerd van als ik er te lang over nadenk!
Ik kan me er ook niks bij voorstellen maar bij een meisje van 5 eerder dan bij een kleine baby. Deze vrouw had ook nog 4 andere kids rondlopen en je kent de situatie niet. Maar wel ontzettend verdrietig. Die moeder heeft dr kind nog geprobeerd te reanimeren en ze was niet in staat om verhoord te worden wat me heel logisch lijkt. Echt een drama, hoe vergeef je jezelf ooit zoiets
Oh op dit stuk staat meer informatie. Vreselijk voor die moeder...voor die hele familie.... Wat een gruwelijke straf voor een menselijke fout/vergissing....kindje lag vast te slapen ofzo...
Wauw... Sorry, maar ik snap niet dat er nog mensen zijn die ook zo hard kunnen oordelen. Dat je er zelf met de pet niet bij kan, betekend niet dat het niet gebeuren kan. Het is en blijft mijn grootste nachtmerrie om mijn kind te vergeten. JUIST omdat ik weet dat het kan gebeuren. Hoe vaak ik opschrik in de auto, omdat hij zo rustig is en ik me even afvraag of hij niet nog op de parkeerplaats staat. Bijvoorbeeld en dan heb ik hem toch echt zelf in de auto gezet. Laat je je kind nou doelbewust in de auto zitten, omdat je zelf lekker gaat shoppen, of stappen wat mij betreft. Nee dan heb ik er geen goed woord voor over. Ik ben al in dilemma of zoon mee naar binnen gaat bij het tankstation (soms wel soms niet, trouwens). Laat staan dat hij blijft zitten als ik de Lidl inga. Waar je trouwens ook 0,0 overzicht hebt. Maar een ongeluk? Het zit ECHT in een heel klein hoekje. En ik denk dat als meer moeders zich dat zouden realiseren er A. meer begrip ontstaat voor elkaar en er in het uiterste geval ook minder ongelukjes zouden gebeuren... Het is zo makkelijk om te denken dat jou nooit zoiets zal overkomen, maar raad eens? Dat heeft deze moeder misschien ook altijd wel gedacht.
Deels met je eens. Kinderen verdrinken bv niet voor niets (nou ja eigenlijk natuurlijk wel). Een ongeluk zit in een klein hoekje helaas. Maar denk je even in: een kind van 5...op een camping...misschien wel met water... Dan zit je echt de hele dag te scannen waar ze zijn (je hoopt immers bv verdrinking te voorkomen of het feit dat ze kwijt raken). Als je continu je kids in de gaten aan het houden bent...nee dan begrijp ik niet dat er geen lampje gaat branden dat je er eentje mist.
Dat weet ik zo nog niet. Bij het zwembad hou ik de kleine uiteraard continue in de gaten maar bij het huisje of op het terras of bij de animatie mag de kleine lekker rondrennen en kijken ik af en toe waar hij is maar dan zit ik er niet bovenop. Maar dan heb ik wel maar 1 kindje. Misschien dat het anders zou zijn met 4 of 5 kinderen.
Wat een afschuwelijk verhaal van dit 5 jarige meisje. We kunnen allemaal wel heel hard oordelen maar misschien heeft deze moeder ook wel altijd geroepen dat dit haar nooit zou kunnen gebeuren. Er schijnt dus wel degelijk een verklaring te zijn dat er in het menselijk brein iets van kortsluiting kan optreden waardoor dit soort dingen zouden kunnen gebeuren. Ik hoop het echter nooit en te nimmer mee te hoeven maken want ik kan het nu wel zeggen maar ik weet bijna 100% zeker dat deze moeder dit nooit bewust heeft willen laten gebeuren. Wat vreselijk en krijg er kippenvel van.
Helaas weer zo'n vreeslijk geval, hartverscheurend... Forgotten girl, 2, dies in hot car after father mistakenly thought he had dropped her at nursery - Mirror Online
Verschrikkelijk! Bah kreeg gewoon kippenvel toen ik de reactie van de vader las toen hij ontdekte wat hij had gedaan. Ik zie het dan voor me. Afschuwelijk! Die kindjes gaan volgens mij een pijnlijke dood tegemoet
Sorry, maar ik snap niet dat je niet door hebt dat je kind nog achterin zit. Ik kan het echt niet begrijpen. Hoe kun je nu in de veronderstelling zijn dat je haar bij de opvang hebt gedropt terwijl ze nog achterin zit? Ik kwam deze zin nog tegen in een artikel. Echt schokkend. According to KidsAndCars.org, an average of 38 children die each day in the U.S. due to heatstroke from being trapped in a car.
Oh hartverscheuren dit, voor het kind en haar moeder, maar ook voor haar vader. Wat een afschuwelijke, vreselijke fout maak je dan, die je de rest van je leven zal achtervolgen
Ik heb een tweeling en kan voor de deur parkeren. Ik krijg het al Spaans benauwd als het warm is en ze uitlaad wie ik het eerste doe, tanken in de zomer/warmte doet mijn vriend 's avonds voor de volgende dag. Kortom, deze nieuwsberichten jagen mij enorm angst aan, ik vind het al doodeng dat ik door het achterwaarts vervoeren geen gezichtjes kan zien. Dus alleen met twins autorijden met warm weer, ondanks climate controle is verre van favoriet hier.