Hallo dames, De tegels van mijn douche zien er niet uit en de woningbouw wil de douche niet opnieuw betegelen. Nou heb ik na wat te hebben gegoogled gelezen over tegelverf. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vrienden van ons hebben 't gedaan. Als je het wilt doen, moet je de tegels HEEEEL goed voorbereiden. Dus met de juiste primer bewerken etc. zorgen dat voegen en tegels brand en brandschoon en droog zijn. Niet besparen op de middelen hiervoor. Verf idem dito. De juiste verf, in dit geval voor vochtige ruimtes. Het resultaat was trouwens best heel mooi, alleen de levensduur wat minder (ondanks de dure verf, primer en andere materialen). De conclusie was uiteindelijk dat opnieuw betegelen op eigen kosten bijna net zo duur was geweest.
In ons huis hadden de vorige bewoners de tegels in het toilet geverfd (ook een huurhuis). Wij hebben het gekocht en meteen de toilet verbouwd. Het was werkelijk geen gezicht!
Daar zou ik zeker voor kiezen. Dat hoeft ook niet heel veel te kosten. Goedkope tegel er overheen en het ziet er in ieder geval weer netjes uit!
Ja, wij hebben dat bij ons oude huis eens gebruikt. Het bleef wel goed zitten, maar het ging vergelen (witte verf) en niet helemaal egaal, nee, sommige plekken werden heel gelig en andere plekken aardig wit.