Dit jaar maken wij twee dozen; een voor de een meisje in de leeftijdscategorie 2-4 en een voor een meisje in de leeftijd van 10-14. Wat we tot nu toe hebben zijn een beetje de standaard dingen; - tandenborstel - tandpasta - zeepje - washand - potloden - schriftjes - haarspulletjes Graag wil ik nog wat leuke, persoonlijke maar ook educatieve spulletjes er in doen. Hebben jullie nog goede ideeen? Welkom op de website Actie 4 kids
een knuffeltje voor de jongste en nagellak/lippenstift voor de oudste? een foto van wie ze het gekregen hebben? een spelletje? (memory dick bruna voor de jongste?)
O ja, een knuffeltje had ik idd ook al. Make up vind ik een twijfelgeval. Het zou kunnen dat de artikelen naar een islamitisch land gaan en ik weet niet of het daar gepast is make up te krijgen, dragen, geven?! (ms weet iemand hier daar het antwoord op?!) Ms. iets van een sjaaltje???
Wat dacht je van zilveren oorbelletjes? Die kosten vaak niet zo heel duur, is blijvend en vaak heeft een meisje wel gaatjes.
Op de site staat dat er aan iedere doos een Bijbel wordt toegevoegd,zouden ze dan wel naar Islamitische landen gaan?
Echt? Persoonlijk vind ik dat gek... gaat toch om het geven van wat leuke of handige dingetjes en geen geloofsverspreiding? Kan me niet herinneren of dat 'vroeger' ook al zo was. Wij deden vroeger met school altijd aan actie schoenendoos mee.
Nog een keer gekeken en het is een boekje met Bijbelverhalen (dus geen Bijbel,sorry) omdat ieder kind mag weten dat er een God is die van hen houdt.
Idd jammer van die bijbelverhalen toevoeging, anders hadden wij ook meegedaan. Succes met jullie dozen vullen!
Dat is nieuw denk ik dat ze dat bijvoegen?! Twee jaar geleden was dat in ieder geval niet het geval! Maar dan kan ik er denk ik wel van uitgaan dat het niet naar een islamitisch land gaat. Niet dat dat voor mij uitmaakt, maar dan kan ik daar rekening mee houden qua inhoud. Nog meer tips???
Gaat dit via schoenmaatjes? Die doen toch geen bijbel in de doos? Edit: Actie4kids gevonden, die doen idd iets in de doos met bijbel verhalen. Ze gaan hier op school ook een schoenendoos vullen, zal ook wel via hun gaan. Christelijke school, moet alleen nog de info krijgen
Ik heb een periode meegedaan aan de controle op de schoenendozen voor Edukans (Schoenmaatjes). Let er op dat er geen eetbare dingen in komen en je mag ook absoluut geen geld meegeven. Wat ik vaak voorbij zag komen, als extra's : lekkere douchefris, eau de toilette voor de grotere meiden, elastiekjes, haarkammen, speldjes etc. Petten zag je ook wel vaak.
Jongste stoepkrijt, springtouw, leuke sokken van hello kitty of prinses of klein houten puzzeltje of boekje met plaatjes ( action) Oudste oorbelletjes, armbandje, dagboekje met pen of leuk schrift.
Ik maak altijd dozen voor jongens, maar dat hoeft niet uit te maken, want veel dingen kunnen voor allebei. Ik heb vorige week maar weer eens even een bezoekje aan de action gebracht. Ik heb van die kubussen (geduldspelletje), soort panfluitje, knikkers, balonnen, bellenblaas, balletjes, een harde plastic beker en een petje gekocht. En natuurlijk een etui met inhoud, schriften, tandpasta en tandenborstel en shampoo. Wordt weer proppen!
Ik doe er ook vaak een naaisetje bij, wat pleisters, soms een klein knutselsetje (bij schoenkadootjes bij bijv. Kruidvat vind je vaak leuke dingen). En pet, t-shirt of sokken.
Krijg je vantevoren door of het een jongetje of meisje is en hoe oud? Ik doe graag mee. Dat boekje over god, ach.. zeker als je verder niets hebt dan is dat toch ook leuk.