En dat is precies waar de maker van die vaccins op in speelt Als ze toe zouden geven dat ze na de basis enting levenslang beschermd zijn verdienen ze niet meer zoveel als ze zouden willen. Het draait allemaal om maar een ding en dat is geld. Hier krijgen ze hun basis enting en daarna geen entingen meer.
Wij hebben binnenkatten, maar worden wel jaarlijks geënt, vooral omdat we heel soms met vakantie geen oppas kunnen vinden. Dan moeten ze een weekje naar een asiel/kattenhotel. Daarvoor moeten ze goed geënt zijn.
Nee, en ze gaan gewoon naar buiten. Als jonkies alles gehad en daarna niet meer. Ze zijn inmiddels 10. Zo deden mijn ouders het ook en alle katten zijn tussen de 18 en 21 jaar geworden en geen rare ziektes e.d.
Ik heb 13 katten (ja geen typefout ) en die hebben een aantal jaren de entingen gehad, en nu krijgen ze nooit meer een enting. Is ook niet nodig, ik kom hooguit 3 keer per jaar bij de dierenarts.
Ja,wij vinden dat wij dat aan onze katten verplicht zijn. Wij hebben ze in huis genomen dus willen/moeten we er ook alles aan doen om ze gezond en gelukkig te houden. Erg belangrijk voor ons!
Ik heb ook voor anders gekozen. We hebben onze kat elk jaar netjes laten inenten en een wormenkuur gegeven. De laatste jaren was er veel gezeur over zijn gewicht. Hij is ruim 2,5 kilo afgevallen en er wil gewoon niet meer af. Nu zijn we het dit jaar vergeten en ik denk niet dat ik het nog laat doen.
Nee gestemd, we hebben nooit in laten enten voor onze 4 katten, sowieso niet omdat ze nooit buiten komen
Nee, pure onzin. Ze hebben de basisentingen gehad en 2x erna en dat is voldoende. Entingen hebben een lange werking en het is echt totaal nutteloos om dit jaarlijks te gaan herhalen. Je spekt er alleen de rekening van de dierenarts mee En nee, ik klets geen onzin. Ik heb stage gelopen bij een dierenarts en de assistente vertelde dat entingen een jarenlange bescherming hebben. Ze laten mensen alleen jaarlijks terug komen omdat dit makkelijker te onthouden is. 1x in de 5 jaar enten word geheid vergeten door de baasjes. Mijn vorige hond kreeg ook geen entingen meer. Die kreeg steeds epileptische aanvallen als hij een enting had gekregen. De hond die ik nu heb, heeft leverproblemen. Entingen zijn een te grote aanslag op zn lever. Ik heb met hem bij een holistische dierenarts gelopen en deze raadde me aan om mn dieren niet meer te laten enten om eerst genoemde reden. (Geen zweefteef dierenarts, ze is daarnaast ook een gewone reguliere dierenarts). Niet nodig. Entstoffen zijn jaren later nog aanwezig in het lichaam en beschermen gewoon. Het is alleen niet te zeggen hoelang het aanwezig is. Bij de meeste dieren levenslang, bij sommige dieren is het al na een paar jaar bijna uit het lichaam. Je kan je huisdieren 1x in de zoveel jaar laten tieteren. Dan kijken ze dmv bloedonderzoek of er nog entstoffen aanwezig zijn. Zo spuit je niet onnodig vaccinatie in hun lichaam. Ik heb 2 katten en dat zijn binnenkatten. Hond komt niet in aanraking met andere honden dus ook niet nodig. Ik heb alleen een probleem als ze onverwachts een pension in zouden moeten. Dan moeten ze de basisenting weer krijgen. Bij mijn ouders en zusje precies hetzelfde. Alleen de basisentingen voor de katten en honden.
Mijn honden wel, maar mijn katten niet want die komen ook niet buiten. Volgens onze dierenarts moeten binnenkatten eens in de 2 jaar geënt worden, maar ik heb het gewoon bij de basisentingen gehouden. Als we ooit verhuizen en ze gaan naar buiten, dan laat ik ze wel weer enten.
Hier twee katten die overdag buiten lopen. Ze hebben de eerste jaren netjes hun inentingen gehad. Daarna niet meer. Ze zijn 8 jaar en nog nooit ziek geweest. Ze krijgen wel heel goed voer, worden ontwormd en ontvlooid en zijn gesteriliseerd en gecastreerd. Ik vind de jaarlijkse inentingen puur geldklopperij..
De honden wel, de katten niet. Katten komen wel buiten (vooral met mooi weer) maar de oudste is al 16 en is verder nooit ziek geweest.
Onze katten komen nooit buiten en sinds we verhuisd zijn ver van onze vorige woonplaats en dus ook van onze dierenarts heb ik geen nieuwe dierenarts gezocht . De katten zijn dus niet meer ingeënt de afgelopen 7 jaar. Ze zijn nu bijna 9 jaar maar hebben nergens last van.
De kat heeft in het begin wel wat entingen gehad, maar sindsdien niet meer. Hij komt niet buiten de tuin.
Mijn kat wel. Katten van de buren zijn al een keer ziek geweest, ik wil het risico niet lopen. Ze komt ook wel in aanraking met andere katten. Vind het ook fijn dat ze dan gelijk even nagekeken wordt.
de hond is nu nog bezig met basis entingen.(zondag is hij 4mnd.), hij gaat straks of om de twee jaar of we laten hem eerst nakijken qua bescherming. de kattn hebben basisi gehad en daarna niet meer. Net een epedimie van kattenziekte in de streek gehad, daarvoor had ik ze best willen laten titeren/enten maar nu die epedemie er is ga ik niet met mijn gezonde katten naar binnen.
Dit klopt niet helemaal, er zijn inderdaad entingen die langer dan een jaar werken, maar er zijn ook zeker entingen die na een jaar wel al uitgewerkt zijn! Denk aan de niesziekte bij de katten en de kennelhoest en ziekte van weil bij de honden. Een beetje goede dierenarts ent via een schema, waarbij dus niet iedere enting ieder jaar opnieuw gegeven wordt. Ieder jaar wordt weer gekeken welke entingen nog werkzaam zijn en welke entingen opnieuw gezet moeten worden.
Nee hoor. Dat is echt onzin. Iets wat de dierenarts en fabrikant je wijs maakt Ze enten omdat hij uitgewerkt is na een jaar. Ze enten omdat ze werkzaamheid zo willen garanderen. Omdat ze niet helemaal (zouden) weten hoelang het werkzaam is, enten ze voor de zekerheid (en voor het geld) elk jaar. En er zijn er veeeeel die daar intrappen. De mijne is nu 8 en heeft jaren geleden zn laatste entingen gehad. Hij is getittert en hij heeft nog meer als voldoende entstoffen in zn bloed. Daarnaast kregen de mijne sowieso nooit entingen tegen niesziekte en kennelhoest. Mn vorige hond heeft ooit eens kennehoest gehad, voor de entingshype. Antibiotica en probleem opgelost. Nooit meer gehad. Hetzelfde met de poes die hier loopt. Had niesziekte toen ik haar kreeg (wilde poes) en volgens de DA moest ik haar enten tegen niesziekte. Ze zou het chronisch krijgen. Ze heeft nergens meer last van gehad.