Laat jij je kind wel eens alleen in het openbaar?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door humptydumpty, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus

2. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Nooit! :)

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Nee, eigenlijk niet. Als ik ergens moet plassen dan gaat ze mee, als ik alleen met haar ben. In de supermarkt wilde ze nog weleens in het speelhoekje, dat mag alleen als ik vanuit het gangpad zicht op haar heb. We zijn haar wel een keer op een zeer ongelukkige plek uit het oog verloren. Het was een kwestie van secondes, ben mij rot geschrokken en moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

De kleine meid is momenteel in de fase dat hoe dichter een vreemde bij haar komt, hoe dichter ze tegen mij aan kruipt. Of als ze 'losgebroken' is en er komt een vreemde aan in een winkel, dan sprint ze weer naar mij toe 'mama,mama,mama'.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, die van 5 en 3 hou ik altijd bij me in de buurt. Als ik naar het toilet moet, gaan we met zijn 3. En waar ik altijd heel alert op ben is langs de snelweg bij de benzinepomp. Zelfs toen mijn zoon een jaar of 16 was mocht hij van mij niet alleen een pakje kauwgum halen. En dat was maar goed ook, want er was een of andere agressieve dronken man en mijn zoon (groot, breed en stoer, maar wel autistisch, dus impulsief :$) wilde zich tussen hem en de man achter de balie mengen, waarop ik mijn zoon heb vastgepakt en we heel snel naar buiten zijn gelopen.

Verder gaat hij uiteraard wel alleen weg, maar ik weet niet, benzinepompen langs de snelweg, daar heb ik iets mee, vind het niet prettig daar.

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ja ze spelen sinds deze lente zelf buiten, eerst nog hier tegenover in het speeltuintje maar nu ook verder in de buurt. Ik zal ze toch eens los moeten laten. Ik heb heus wel even moeten slikken maar ik hoop maar gewoon dat ik ze echt zo wijs heb gemaakt dat ze echt niet met vreemden vrijwillig mee gaan. Tja helemaal zeker weet je dat nooit zoals je in het filmpje zag. Nu zijn mijn kinderen iets ouder dan die in het filmpje maar goed.

Vroeger was ik ook altijd buiten aan het spelen en ook zonder mijn moeder in mijn kielzog en ook toen had je vast gekken die kinderen mee namen. Ik wil me niet laten leiden door die angst. Die kans is zo klein dat dat gebeurd. Ook woon ik niet echt in de stad of zo en heb ook wel het gevoel (misschien niet terecht) dat dat hier niet zo snel zal gebeuren....

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja, met buiten spelen (oudste en middelste) en bijv naar school lopen (oudste), zij mag ook alleen naar de bibliotheek die hier echt super dichtbij is etc. De jongste zou ik niet alleen laten (ook niet in zo'n plassituatie: dan moet ze mee), maar bij de andere twee zou ik dat wel aandurven als ze samen zijn of de oudste alleen (maar die willen meestal dan ook wel mee om te plassen ;)).

7. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit! Sleep dr nu nog fijn overal mee naar toe😊

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ja en nee:

Op het speeltuintje voor het huis in het zicht en in een indoorspeeltuin buiten mijn zicht: wel. Ik heb dan wel zicht op de enige uitgang van de speeltuin.
    Op andere openbare plekken, in restaurants, winkel, parkeerplaatsen ed niet. Ze gaan mee naar de wc of ik hou het op.

9. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Nee, ik laat ze nooit alleen. Als ik ergens met ze alleen ben en ik moet naar het toilet, dan gaan we met z'n 3-en naar binnen. Mijn zoontje (de jongste) mag voor het huis buiten spelen en vanaf daar naar de achtertuin (en andersom), maar dan zit ik wel ook aan de eettafel voor het raam zodat ik hem het grootste deel van route kan zien. Alleen naar de speeltuin (bij ons in de zijstraat) mag hij nog niet. De oudste kan ik sowieso niet zonder toezicht laten ergens anders dan in huis en de tuin, want zij heeft een verstandelijke beperking.

Ooit komt natuurlijk de dag dat er zonder toezicht buiten gespeeld gaat worden. Ik kan me er nu al druk om maken...

10. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Laatst oudste (5) op een bankje gezet met kinderwagen,want middelste moest heel dringend naar de wc. Maar was een bankje net voor de wc's in een aparte ruimte,dus niet midden in de shopping center en het duurde minder dan een minuut. Voor de rest laat ik ze nooit alleen in het openbaar. Na het schoevendraaier incident in Belgie probeer ik de kinderwagen voor geen seconde uit het oog te verliezen.

11. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Soms in de auto als ze slapen, wip ik even een supermarkt of kruidvat o.i.d. binnen om snel nog een kleine boodschap te halen (pak luiers ofzo). Dan doe ik de auto wel altijd op slot.

Verder nooit, alleen een tijdje terug een keer in de Efteling, was daar met alleen de oudste. Moest erg naar de wc maar hokje was te klein voor de buggy. Meegenomen in de toilet ruimte en vlak voor/ tegen het hokje gezet. Kon zijn bungelende beentjes nog zien onder de deur door.

12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wat noem je alleen? Soms zijn er gangpaden in een winkel waar je niet met je kinderwagen door kunt. Dan laat ik de wagen even staan en pak ik wat ik moet hebben. Mijn dochter ligt dan wel even alleen maar altijd binnen gehoorafstand. Ik woon in een dorp en ben niet zo bang dat er wat gebeurt. Het is hier al nieuws als iemand met een rollator in een droge sloot terecht komt door eigen toedoen

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee absoluut niet, ik heb altijd zicht op ze. Als ze wat ouder zijn dan zal ik wat relaxter worden want op zich wonen we in een super veilig land waar eigenlijk nooit wat gebeurd. 😊

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee nooit. Hooguit een keer in het speelhoekje bij de AH maar alleen als het rustig is in de winkel en bovendien zit dat ding middenin de winkel dus je hebt er bijna altijd zicht op. Ergens laten wachten terwijl ik naar de wc moet, nee dat zou ik op deze leeftijd echt nog nooit doen. Dan moeten ze gewoon mee.

15. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

De oudste mag met kinderen uit de straat buiten spelen, ik ben zelf weleens mijn jongste even naar bed brengen boven. Maar genoeg ouders die een oogje in zeil houden. Dochter kan naar binnen wanneer ze wil. Helemaal alleen laat ik haar niet zonder toezicht buiten spelen en ze mag echt alleen in de straat.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nope! Ik hou hem constant in de gaten en in de speeltuin huppel ik achter hem aan. Ik hou soms wel een meter of 10 afstand als hij lekker met een kindje aan het spelen is of op die vervloekte houten trein zit waarbij hij minimaal een kwartier lang aan dat stuur zit te draaien maar mijn ogen zijn constant op hem gericht.
    + hij draagt dan vaak ook zijn id bandje. Extra veilig.

Maar hij is wel nog maar 2. Als hij 5,6 is zet ik me wel op een stoel neer in de speeltuin en drink me op mn gemakske wat koffiekes maar dan nog zal ik hem constant in de gaten houden.
    Zeker nu ik dat filmpje heb gezien van hoe gemakkelijk kindjes met een vreemde meegaan.

17. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik zou heel hard nee zeggen, maar besefte me dat dit niet waar is. Als ik bij onze bio winkel boodschapje doe, dan wil dl altijd even naar de speelhoek. Dit mag van mij en ik kan haar dan niet altijd zien. Wel kent het personeel haar en mij en weten ze dat ze bij mij hoort. Maar ja dat is maar schijn veiligheid natuurlijk....

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn kids van 4,5 mogen nog niet alleen op pad buiten de poort. Maar C mag wel bijv naar haar nichtje met mn oudste van 8. Nichtje woont 100 m verderop. D niet, die is onvoorspelbaarder.

Ik word wat gemakkelijker, maar weet bijv wel waar mn oudste uithangt. Oudste laat ik ook wel s uurtje alleen thuis met instructies.

Als ik moet plassen in een winkelcentrum, gaan ze mee naar binnen.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Mijn oudste wel, die is ook al 7,5. De andere twee niet. In het voorbeeld dat jij noemt had ik ze zelf alle twee meegenomen naar het toilet.

20. Hoela

Hoela Lid

20 mrt 2015
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig, ik kom uit de stad en ben juist in die dorpjes wat banger dat ze ontvoerd worden ofzo. In mijn stad juist helemaal niet.

Deel Deze Pagina