bij het lezen van de titel denk ik meteen weer aan dat jongetje die in een uitzending zat van dr.phil.
Ik zou dit mn dochter nooit aandoen. moest zelf zout water drinken vroeger Daar heb ik nu nog een trauma van. Echt niet dat ik zoiets mn dochter aan doe
Dacht altijd dat dat een gezegde was, nooit iemand gehoord die dat echt heeft moeten doen. Zou dit zelf ook nooit laten doen, komt niet in me op! @ ts: Veel sterkte met de verwerking meid!
Bij Supernanny was ook eens een gezin waarbij de kids zeep moesten eten als ze scholden ofzo. Je zag Jo ook echt helemaal in shock naar die beelden kijken. Die moeder besefte niet hoe fout dat was! TS Sterkte met het verwerken van je jeugd, het is een lange weg maar maakt je leven zoveel prettiger (weet ik helaas uit ervaring dus).
Nee natuurlijk niet. Maar -durf ik dit nog te zeggen?- kindermishandeling vind ik het nou ook weer niet (mits het gaat om een keer spoelen met zeepsop en niet om hele blokken luchtverfrisser eten).
Nee. Ik dacht ook dat het een geintje was toen ik dit topic las, maar lees nu dat het echt gebeurd is bij sommige mensen hier. Ik vind het heel erg voor je dat dat gebeurd is, en vind het echt niet kunnen.
Geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt! Ik werd vroeger met sokken en al onder de koude kraan gezet en daarna mocht ik buiten afkoelen. NEVER NOOIT dat ik dat soort idiote dingen bij mijn meisje zal doen. Mafkezerij.
Ik had een juf toen ik in groep 1 en 2 zat, die een klasgenootje wel eens een stukje zeep liet eten, omdat hij steeds boertjes liet. Dat vond ik heel zielig, en de moeder van dat kindje is wel naar haar toegegaan. Hoe het afliep weet ik niet.
Ik zei: een keer spoelen met zeepsop. Dat is wat anders dan eten. En spoelen vind ik geen kindermishandeling omdat het niet gevaarlijk of schadelijk is (eten van zeep of spoelen met tabasco wel). Het smaakt alleen vies. Edit: voor de duidelijkheid, ik zou het nooit doen, en vind het ook heus wel idioot en middeleeuws. Maar ik vind dat hier af en toe wel erg snel met de term kindermishandeling wordt gegooid.
ik ken dus iemand die dit serieus nog doet!! ze is niet zou oud, heeft twee kids.. en toen ze dat doodleuk zat te vertellen viel mijn mond echt open. Serieus van een tip op de vingers kan ik niet wakker liggen maar spoelen met zeep... dat vind ik echt niet normaal!
je kind zeep laten innemen is toch echt in mijn ogen mishandeling! op een nogal sarcastische bewuste manier! zoiemand moeten ze zelf een stuk zeep in hun smoel drukken tot hij doorgeslikt is!
mijn moeder zette ons vroeger weleens onder een koude douche "om af te koelen" waren haar woorden... verschrikkelijk was dat! ik haatte haar dan ook enorm op zo'n moment hoor.. snap niet dat een moeder tot zoiets in staat kan zijn... dan spoor je hem gewoon niet!
Volgens mij ruk je e.e.a. ietwat uit het verband. Pickle had het alleen over spoelen volgens mij. On topic: Nee, ik zou het nooit doen. TS, heel naar dat jou dit wél is aangedaan vroeger.