Ja de gegevens niet willen prijsgeven ivm privacy. Ze kunnen de boel ook anonimiseren, maar nee gewoon geen gegevens. Het lijkt erop dat ze gewoon geen openheid van zaken willen geven. En mbt de prik. Nooit één genomen en nu dus ook niet. Eén keer corona gehad, maar waarschijnlijk twee keer (aan het begin, ziek en geen smaak meer voor een aantal dagen). Heb mij beroerd gevoeld, maar ik voelde mij ook beroerd toen ik influenza had. Met een week weer opgeknapt. Niets anders dan mensen om mij heen die wel waren geprikt en zich ook beroerd voelden.
ja. Net zoals de griepprik weer. Nog geen corona gehad. De rest in huis hier wel. Maar net zoals ik 'bang' ben voor de fysieke klachten en nasleep van griep, ben ik dat voor Corona. Ik ben al moe genoeg zónder griep en/of corona. Nóg verder terugvallen en weer moeten opbouwen... dan kan ik er helemaal niet meer zijn voor mijn gezin.
Ik denk het wel, in het kader van: ik haal de griepprik ook jaarlijks (via werkgever), dan kan deze er ook wel bij. Vorige booster overigens niet gehaald, want toen net corona gehad en daarna uit laksheid niet meer gehaald.
Ik denk het wel. Ik kom 2x in de week in een verpleeghuis, die mensen die daar werken hebben het al zo zwaar met personeelstekorten en bij iedere besmetting kunnen ze weer helemaal ingepakt gaan werken, alle bewoners op hun kamer zien te houden.. vreselijk. Daarbij heb ik zelf 2x echt een lange nasleep gehad van corona, dus ik zit er niet echt op te wachten dat nog een keer mee te maken..
Ik denk het wel. Ik sta voor klassen met snotterende kinderen die zich waarschijnlijk niet meer testen, dus vind een vaccin wel een prettige gedachte. Ook omdat je vanwege de grilligheid van covid niet weet hoe je het virus bij iemand verloopt. Ik heb trouwens ook te maken met kwetsbare leerlingen, dus voor mij voelt dit gewoon beter. En daarbij een kwetsbare vader en schoonmoeder, daar houd ik ook rekening mee.
Ja, ik doe dat wel. Ben heel ziek geweest van covid eerder dit jaar, ik lag echt naar adem te happen. Als ik kan voorkomen daar nog een keer doorheen te gaan, dan doe ik dat. Maar goed, ik ben dan ook niet ziek geweest van de vaccinatie en booster. Dan is voor mij de keuze gauw gemaakt.
De aantallen per doodsoorzaak icm leeftijd zijn echter zo klein dat anonimiseren niet meer mogelijk is. Dan blijft het te herleiden naar specifieke personen. Wat jammer is, want ik zou graag willen weten waar de oversterfte vandaan komt. Verwacht niet dat het veel met wel/niet vaccineren te maken heeft. Wat ik begreep is dat dit in NL veel meer deelt dan elders in Europa. En het is niet zo dat bij ons een ander vaccin oid is gebruikt.
Op mijn werk hoeven we al niet meer helemaal ingepakt naar binnen. Een mouwloos schortje, handschoenen en een mondkapje is nu het beleid.
Ik heb er 3 gehad, vooral omdat ik toen ook veel bij m'n kwetsbare oma kwam en op vlieg vakantie zou gaan in februari. Vervolgens kreeg ik alsnog corona een paar dagen voor de geplande vakantie. Wij zijn met een gezin van 5, en 4 van de 5 hebben het inmiddels gehad, waarvan 2 al 2x zelfs. Ik was er zelf best beroerd van de rest helemaal niet. Daarom besloten om niet meer te vaccineren. Onze kinderen zijn sowieso niet gevaccineerd tegen covid.
Ik ben het vooralsnog niet van plan. Ik heb corona gehad voor ik gevaccineerd kon worden. Was daar een dag of 10 ziek van. Niet heel ziek hoor, ik kon redelijk gewoon hier in huis de boel draaiende houden: het eten, de was, het thuisonderwijs ed. Daarna toch 2 vaccinaties gehaald en uiteindelijk vorige winter toch ook maar de booster. Midden in de lockdown. Maar nu ben ik er wel een beetje klaar mee. Testen bij een snotneus doe ik al niet meer. De kinderen gaan dus met die snotneus ook gewoon naar school. Als je in een risicogroep valt of elk jaar de griepprik haalt kan ik me goed voorstellen dat je wel de booster gaat halen. Maar hier geen risicogevallen. Dus nee, hier voorlopig geen booster!
Nee, ik heb de eerste 2 vaccinaties gehaald en geen boosters meer. Ik ga deze ook niet nemen (en man en zoon ook niet). Ik geloof het allemaal wel met die prikken.. Mocht t nou om wat voor reden dan ook weer semi verplicht worden dan zie ik het dan wel weer.
Kamers hoeven ook niet meer door een schoonmaakbedrijf schoongemaakt te worden, maar gewoon door de schoonmaakster van de afdeling. Scheelt veel gedoe.
Dat werd bij ons niet gedaan maar ik werk in een kleinschalig huis voor mensen met dementie jij zh toch?