Ik heb het niet over verkeerde informatie. Maar wanneer iemand alle info bekeken heeft en het "voelt" niet goed, dan is het je goed recht de vaccinatie niet te nemen.
Ik lees hier vaak: er bestaan lange termijn effecten want dan zit het vaccin niet meer in het lichaam. Maar zou het ook niet kunnen dat het vaccin iets in je lichaam verandert (dat doet het als het goed is ook tegen Corona, maar nog iets anders onverwacht dus), en dat dat pas na een paar maanden zichtbaar wordt? Dus dan is het vaccin misschien wel al in je lichaam afgebroken, maar dan is het kwaad al geschied.
Als jij hebt besloten dat ik naar geen enkele redenering luister die niet in mijn straatje past, ja dan stopt elke duscusisie. En ja jij mag zelf beslissen wat je doet. Dat mag gelukkig iedereen. Maar voor de maatschappij zou het goed zijn als zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Ook om diegene die niet willen of kunnen vaccineren mee te beschermen. Dus ik ben blij met ieder individu dat zich laat vaccineren. Maar ik respecteer alle andere beslissongen. Of jij dat nu gelooft of niet!
Dat is wat anders dan je gister zei. Toen zei je dat het niet uitmaakte waarom iemand iets besloot. Hier kan ik mee leven , fijn he
Gister dit stuk gelezen over de techniek achter het vaccin, in makkelijke taal beschreven (wel Engels). Kan iemand verifiëren of het klopt? Ik vond het zeer verhelderend! https://9gag.com/gag/aAenged?fbclid=IwAR3-fqNtOIDOroI-nUKEav9gtcVfc4eHDpX2PNXoehxN2KvJwweV0j5Q-QA
Wat ik als grote misvatting zie is dat er mensen zijn met tal van verschillende aandoeningen die zeggen: daarom neem ik het niet. Terwijl juist voor die mensen zo gevaarlijk is om ziek te worden van corona. Die hebben juist meer kans op een ernstig verloop van de ziekte en blijvende schade. Ook zie ik tal van mensen bijwerkingen van medicatie en vaccinatie door elkaar halen. Terwijl het doel en de werking daarvan zo anders is. Een huisarts die vaccinaties in zijn algemeen gaat afraden zou geen reguliere arts moeten zijn. En zou ik zeker niet serieus nemen. Afraden in specifieke gevallen (gebaseerd op medische indicatie van de patiënt en wetenschappelijk onderzoek is natuurlijk wat anders).
Oke, ik vind het vrij bijzonder dat een huisarts zich daar openlijk over uitspreekt. Mag dat überhaupt? (Misschien weet jij dit @Liekje81?). Specifiek voor een bepaalde situatie is het logisch, maar algemeen niet lijkt me. Zeker met termen als race tegen de klok bijvoorbeeld, want het vaccin is niet zomaar snel ontwikkeld. Dus het is nog onjuist ook.
Wat betreft de duur van de werking. Is het niet onlogisch dat zoiets nog niet bekend is. Het is er nog niet zo lang. Het zal wellicht ook per persoon verschillen hoelang het lichaam corona zal onthouden en herkennen. Het doel is nu om zoveel mogelijk mensen die bescherming te laten opbouwen. Wat ik wel regelmatig van mensen hoor als tegenargument voor vaccinaties. Is dat alles weer open zou moeten. En dat corona een vorm van natuurlijke selectie is die we niet tegen moeten en kunnen gaan. Als je sterk genoeg bent kan je het wel aan. En als dat niet het geval is heb je pech... Kwetsbare mensen of pechvogels zijn blijkbaar niet van waarde voor de maatschappij. Wel opmerkelijk dat dit wel van toepassing is op corona maar blijkbaar niet op kanker of hart-en vaatziekten....
Psychisch kwetsbare mensen geven we al helemaal niks om, want die laten we al vanaf stikken in hun eigen ellende.
Ik geloof dat dus niet echt. Dat er vertraging zit en de wachttijden voor bepaalde hulp nog langer is dan anders oké, dat geloof ik best. Dat telt voor veel gewone zorg ook. Maar totaal geen hulp en vergeten? Dat kan toch niet?
Hier sta ik echt even van te kijken. Dat er mensen zijn die op deze manier denken. Zij zullen zelf waarschijnlijk niks ernstigs mankeren
Dan geloof je het niet. Ik kan jou niet overtuigen zie ik. In de eerste lockdown lag zo goed als alles stil. Tijdens deze is met klem opgeroepen de ggz zorg voor kinderen zo goed mogelijk door te laten gaan. Maar voor jongeren en volwassenen is er gewoon niks.
Wij hebben net een jaar op de wachtlijst gestaan voor jeugd ggz. De wachttijden zijn hier echt belachelijk lang.
Heftig. Vooral omdat door corona juist ook veel psychische problemen ontstaan en/of verergeren door vereenzaming.
Ja, vorig jaar had ik als volwassene zo terecht gekund en nu is duidelijk gezegd dat het voorlopig geen optie is.
ja deels wel https://www.ggznieuws.nl/ook-de-ggz-kampt-met-personeelstekort-door-corona/ deels omdat het al druk was in de ggz... deels omdat er enorm geblunderd is door gemeentes die zorg moeten inkopen en blut zijn... er zijn allerlei redenen. En hoewel het misschien niet heel rationeel is snap ik dat het onwijs moeilijk is om nu thuis te zitten met een naaste die dringend GGZ -zorg nodig heeft, terwijl er zoveel maatregelen zijn om de “gewone zorg” te ontlasten en de GGZ overbelasting onderbelicht blijft.
Ik snap wel dat mensen die al hulp krijgen nu misschien nu extra zorg nodig hebben en dat er mensen terugvallen krijgen die voorrang hebben op nieuwe patiënten.