Laat jij je vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Anne2019, 18 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Laat jij je vaccineren

1. Ja

250 stem(men)
    46,9%
  2. Nee

170 stem(men)
    31,9%
  3. Ik weet het nog niet

113 stem(men)
    21,2%
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    En als je geen geestelijke problemen had, dan helpt onze regering daar graag aan mee door o.a. scholen te sluiten. Zelfs mijn geestelijk sterke vriendin moest eraan geloven, daar schrok ik behoorlijk van. Maar blijf vooral roepen dat wij alles eraan moeten doen om corona te bestrijden.

Cin85 en tuc vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap precies wat je bedoeld. Maar dat stel je dat eerst Corona teruggedrongen moet worden voordat we de GGZ weer op poten moeten krijgen. Ik vind dat de GGZ patienten nu voorrang moeten krijgen, ongeacht wat dat voor Corona betekend

Cin85, littlemunchkin en Amarens vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Helpen doet het zeker niet nee. Maar een aantal maatregelen afschaffen zorgt er wel voor dat er minder mensen in een depressie komen. En dat kan zorgen voor meer besmettingen en geen plek meer voor Corona patienten, dat kan ja. Dat is dan heel vervelend.

4. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    En daarom moet zo snel mogelijk iedereen gevaccineerd worden zodat de maatregelen kunnen stoppen ;)

Whoopy, Amberxx, GroeneBomen en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Of we moeten sowieso een deel van de maatregelen stoppen en de gevolgen accepteren. Een ander soort zieken op plaats nummer 1 nu. En dat het vervelende bijgevolgen heeft dan is dat zo.

Want wat jij zegt is absoluut geen garantie.

6. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ja want lichamelijk ziek worden bevorderd je mentale welbevinden :confused:

Whoopy en Zuul vinden dit leuk.
  7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Ik zal waarschijnlijk niet veel te kiezen hebben.
    Als ik me niet laat vaccineren kan ik mijn beroep niet uitoefenen.
    Dus ja, kom maar op met die spuit.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.996
    113
    Ik vraag me af wat het alternatief is. Deze maatregelen blijven hanteren zonder uitzicht?
    Denk dat de lange termijn gevolgen daarvan vele malen ernstiger zullen zijn dan wat een vaccin ooit kan veroorzaken.

Whoopy, nijn37, Mar76 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Het is ook niet zo zwart wit hoor als @tuc stelt. Ja het is er crisis maar al veel langer, dus waarom dit er nu als coronagerelateerd bijgesleept wordt... Maar helemaal geen hulp krijgen in geval van een crisissituatie is gewoon pertinent onwaar weet ik uit mijn schoolsituatie. Mogelijk verschilt het per regio.

Whoopy en sprits vinden dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Deels wel. Wij waren eigenlijk van het voorjaar aan de beurt, maar door corona schoof het allemaal nog een paar maanden op.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Het gaat toch niet alleen om crisisopvang. Dat zou hetzelfde zijn als wanneer je alleen ic patienten met corona opneemt. Er zijn genoeg corona patienten (meer zelfs volgens mij) op gewone verpleegafdelingen, die hebben ook dringend hulp nodig.
    Net zoals heel veel GGZ patienten waar nu wordt gezegd dat ze maanden mogen wachten

12. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.260
    12.636
    113
    Vrouw
    Er gaat ook genoeg ggz zorg wél door.

Whoopy, Nehneh, sprits en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.842
    18.993
    113
    Vrouw
    Je moet hier niet op antwoorden maar vond jijzelf dat de hulp die jullie nodig hadden hoogdringend was en eigenlijk niet mocht uitgesteld worden of zat je in een situatie waarbij er nog kan geschoven worden en uitgesteld.
    Laat wel dat uitgesteld hulp sowieso klote is, niemand zit daar op te wachten uiteindelijk.

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.528
    14.043
    113
    Vrouw
    Dat is dan toch best erg?

Zelf vlieg ik ook regelmatig, maar ik mag de vaccinatie geen eens hebben (auto immuunziekte, stollingsstoornis en ernstige allergieën op zowel voedsel als medicatie waardoor ik in het bezit ben van een epipen), maar ik hoop toch ook zonder vaccinatie te kunnen blijven vliegen.
    Voor komende zomer staan er al wat tickets geboekt namelijk, de luchtvaartmaatschappijen moeten tenslotte ook financieel gesteund worden. ;)

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ja het kon uitgesteld worden en dit is ook gebeurd. Door de lange wachttijd, werden er steeds meer mensen urgent en ‘piepten’ voor. Dat het voor mijn dochter minder urgent was, maakt een jaar nog steeds heel erg lang. Je wacht eigenlijk al lang voordat je hulp vraagt (omdat je eerst van alles zelf probeert ism school) en als je dan nog een jaar moet wachten, waarin je kind niet lekker in haar vel zit, is niet wenselijk.

tuc vindt dit leuk.
  16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.842
    18.993
    113
    Vrouw
    Oke maar mensen die urgent waren gingen dus voor en kregen dus wel degelijk hulp. Gelukkig maar!

Hulp die uitgesteld word is nooit wenselijk natuurlijk.
    Maar het is ergens ook wel roeien met de riemen die er zijn en hopelijk gaan de ogen nu open, dat het systeem anders moet.
    Want ook zonder corona is maanden wachten niet echt normaal

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Ik vind het lastig om te voorspellen welke kant we op gaan in de vliegwereld.
    Voor elke vlucht een sneltest? (maar dan geen keel/neus swipe maar een andere vorm van testen). Én gevaccineerd moeten zijn? Geen idee. Maar ik denk dat voor ons als vliegend personeel er te veel ogen en haken aan zitten als je de vaccinatie niet neemt. Autoriteiten in andere landen hebben hun voorwaarden en als dat betekend dat je dan niet werkend naar die landen toe kan...
    Dat gaat helaas niet.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Gelukkig gaan er ook heel veel mensen niet dood aan Corona, beetje gekke redenatie he:rolleyes:

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja ik vind het eigenlijk te triest voor woorden dat we in een van de rijkste landen ter wereld pas hulp krijgen als het echt niet anders meer kan. (Deels dus ook al voor corona) We zijn toch geen ontwikkelingsland hier??

Liekje81 en tuc vinden dit leuk.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.842
    18.993
    113
    Vrouw
    En werd daar vroeger dan niets over gezegd? Want nu is het natuurlijk ideaal voor sommige mensen om corona hier in te schakelen maar het was voor corona ook al deels een probleem.

Deel Deze Pagina