Laat jij je vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Anne2019, 18 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Laat jij je vaccineren

1. Ja

250 stem(men)
    46,9%
  2. Nee

170 stem(men)
    31,9%
  3. Ik weet het nog niet

113 stem(men)
    21,2%
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.310
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik neem aan dat een huisarts vrij is in wat hij denkt. Of het slim is zich daarover uit te spreken is een tweede. Aan de andere kant: als die huisarts had gezegd dat ie achter het vaccin stond, was dat denk ik meer geaccepteerd.

Roosje35, Madeliefje06 en Eikeboompje vinden dit leuk.
  2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tuurlijk wel, maar zeker nu blijkt hoe het gesteld is met onze zorg. Zowel de GGZ, als de ziekenhuiszorg. Overal zijn de wachttijden nog verder opgelopen, de achterstand zijn niet meer weg te werken en we gaan echt dingen missen.
    Zonder corona was het net te doen, maar was de rek er eigenlijk al uit.

Neuzeke vindt dit leuk.
  3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hoe dan? Als het ook zonder corona al slecht ging? Denk je dat dit heel makkelijk opgelost kan worden dan?

4. tuc

tuc Niet meer actief

Nee makkelijk op te lossen is het sowieso niet. Maar we moeten wel flinke stappen gaan zetten

5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.908
    19.090
    113
    Vrouw
    Hopelijk pakken ze het goed aan en heeft corona net de ogen goed geopend, dat het zo niet verder kan.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Helaas niet, want ik durf er gif op in te nemen dat deze premier na maart blijft zitten en dan wordt het met de zorg alleen maar erger.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Laten we het hopen.
    En dat er iig ruimte komt voor de ziekenhuiszorg om te groeien. Dat mag nu niet tot 2022.

Neuzeke vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.862
    31.451
    113
    Vrouw
    Daar ben ik het mee eens.

Hoewel onze ervaring met ggz zuid is dat de hulp gewoon doorgaat. Dit voorjaar een flinke pauze gehad, omdat direct contact niet mogelijk was. Zomer en najaar zijn sessies met zoon wel doorgegaan. En nu hebben we regelmatig online sessies. (Gesprekken met alleen ouders als ondersteuning)

Misschien is dat omdat wij al voor cotona met het traject waren gestart, en zijn de wachtlijsten daarna ge-explodeerd. Dat weet ik niet. Maar hulp voor zoon id zeker niet levensbedreigend of zelfs heel erg acuut (wel nodig en niet gewenst om te onderbreken. Maar dat is het natuurlijk nooit)

Maar goed. Los van mijn eigen ervaring weet ik dat er problemen zijn. En veel te lange wachtlijsten. Daar moet structureel verbeterd worden. Maar dat staat wat mij betreft los van corona.

Sterker. Als je te vroeg teveel maatregelen los gaat laten, dan denk ik dat de problemen alleen maar groter gaan worden.
    Denk aan kleiner personeelsbestand foor meer zieke medewerkers. Maar ook een grotere toestroom aan patiënten (zorgmedewerkers die zwaar overbelast zijn en teveel ellende hebben meegemaakt, mensen die maanden na het doormaken van covid nog zoveel klachten hebben en zo moe zijn dat ze daar psychisch onder gaan lijden, mensen die dierbaren hebben verloren aan covid, die wel nog geleefd hadden als er nog plek was in het ziekenhuis. Mensen die angsten ontwikkelen door de vele zieken die ze om zich heen zien.

Corona is a bitch. Hoe streng of soepel je ook gaat zijn.
    Én juist daarom lijkt me dat vaccineren erg belangrijk is. Hoe meer mensen beschermd, hoe eerder je veilig de maatregel en kunt afbouwen. Dat is toch wat eigenlijk iedereen wil?

Whoopy, Aszz, Madeliefje06 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Een andere discussie maar ik begrijp nog steeds niet hoe hij er nog steeds is na de hele toeslagenaffaire en hoe men daar überhaupt nog op kan stemmen...

tuc vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dat hij per direct af had moeten treden, corona crisis of niet. Een premier die zo iets heeft laten gebeuren mag nooit aanblijven. Hetzelfde geldt uiteraard voor Ascher

2littlemonkeys en Amarens vinden dit leuk.
  11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Wachtlijsten in de ggz waren er al helaas. Komt oa ook door een chronisch te kort aan psychiaters, gz-psychologen en dergelijk geschoolde personeel. Is niet enkel toe te schrijven aan bezuinigingen maar een combinatie van. In de eerste golf hebben veel ggz-instellingen de deuren gesloten. Terwijl dit helemaal niet perse nodig was en zelfs niet voorgeschreven werd. Daardoor werden veel mensen toen niet meer of nog niet geholpen en is de wachtlijst alleen maar langer geworden. Tel daarbij de Corona met alle gevolgen van dien nog eens bij op. Het is gewoon schrijnend. Maar een korte termijnoplossing is er niet vrees ik.

Whoopy, Zuul en Mamafiets vinden dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.862
    31.451
    113
    Vrouw
    Én ze zeiden nog wel sorry.
    Dan is alles weer goed toch? :|

Mijn stem komt in elk geval een stukje (enkele kilometers denk ik) verder naar links.
    Maar of we dit keer echt goede opties hebben? Ik weet het nog niet o_O

tuc vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

En 30.000 euro, ik vond het om te kotsen. Mensen zijn hun hele leven kwijt, baan, huwelijk, geld, nou lekker 30.000 euro

Mamafiets en Syane vinden dit leuk.
  14. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nou ik zie Wiebes het liefst gaan.
    Maar een opstappende premier lost de huidige crisis niet sneller op. En ja, hij wordt weer premier want vvd wordt waarschijnlijk weer de grootste na de verkiezingen in maart.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Wiebes mag ook gaan, graag zelfs.
    Maar een premier die hier hoofdverantwoordelijk voor is mag gewoon niet blijven en niet herkozen worden.

Amarens vindt dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.862
    31.451
    113
    Vrouw
    Ik heb het hele verhaal niet heel nauwgezet gevolgd. Veel te slecht voor mijn humeur.
    Maar ben het met je eens. Triest gewoon allemaal.

tuc vindt dit leuk.
  17. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Je mag als patiënt natuurlijk gewoon vragen naar de algemene mening van de arts en deze heeft hij gegeven. De termen race tegen de klok etc. is mijn eigen verwoording die er aan heb gegeven om het samen te vatten. ;)

18. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Ik vind het juist prettig dat onze arts kritisch is. Daaruit blijkt ook dat hij onderzoek doet en zich inleest waardoor er vanuit hem twijfels zijn over dit vaccin. Als hij het ermee eens zou zijn, dan valt niemand erover. Hierin zeg ik niet dat alles maar onzin is wat gezegd wordt, maar we mogen wel kritisch blijven.

Anniek88, Mamafiets en Liekje81 vinden dit leuk.
  19. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.676
    807
    113
    Ik begrijp niet dat de afspraken in het ziekenhuis weer stil komen te staan. Om de zorg te ontlasten.
    Terwijl er gewoon een ziekenhuis schip is aangeboden waar 500 COVID patiënten op kunnen. Maar dat wijzen ze af

20. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.615
    1.747
    113
    Beetje of topic, maar..
    Ja, daar heb ik ook over gelezen. Voor niet-kritieke patiënten of patiënten die aan moeten sterken. Daar hebben ziekenhuizen niks aan, want daar liggen alleen hele zieke patiënten en aansterken doe je thuis maar. 150 man personeel voor 500 patiënten lijkt me ook een beetje optimistisch. In een gemiddeld ziekenhuis liggen er veel minder, en is er veel meer medisch personeel nodig.
    Echt, de coronazorg wordt ontzettend onderschat en zulke ideeën helpen daar niet aan mee. Mensen denken er veel te simpel over. Echt, als het zo makkelijk zou zijn ('gewoon een corona schip laten aanmeren') zaten we nu niet met deze ellende te kijken.

Voor mensen met Corona die het thuis niet redden, omdat ze bv alleenstaand zijn, zou dit wel een oplossing zijn.

Whoopy, Zuul en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina