Laat jij je vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Anne2019, 18 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Laat jij je vaccineren

1. Ja

250 stem(men)
    46,9%
  2. Nee

170 stem(men)
    31,9%
  3. Ik weet het nog niet

113 stem(men)
    21,2%
  1. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.902
    3.653
    113
    Vrouw
    Hier ook inderdaad!

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Zou idd alleen voor de "overigens gelden. Dus niet zorgpersoneel of risicogroep.

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook voor overig zorgpersoneel, die komt bijna net zo laat als de rest van NL.

Mamafiets vindt dit leuk.
  4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Hier hebben vandaag 8 van m'n collega's alsnog een uitnodiging gekregen. Als snel plek. Aankomende donderdag en vrijdag en de rest volgende week. 2 waren te laat en moeten wachten tot er nieuwe vaccins komen /er een plekje vrij komt.

5. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

#726 linkiepinkie, 11 jan 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2021
    Haha dat zijn doorgaans de anti- mensen dus dat klopt als een bus!;)Deze mensen zijn vaak anti vaccinatie, anti maatregelen, anti overheid, anti-alles. Hun leven is een feestje zolang er maar ergens tegenaan kan worden geschopt. Ze zoeken dus in veel dingen de confrontatie/ weerstand op. Vaak een overblijfsel vanuit hun jeugd waarin hun mening er niet toe deed of waarin ze tekort aandacht kregen. Dan ga je op latere leeftijd heel veel in de weerstand en wordt je een 'anti-mens' zodat je dan wel heeel hard je mening kan verkondigen. Zo dat was mijn analyse vd avond:roflmao:

Nataly1972, MyMiracle, Taiga en 10 anderen vinden dit leuk.
  6. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.525
    866
    113
    Vrouw
    Ik belde vandaag en kon 16januari al. Ik heb het alleen zelf uitgesteld naar eind januari doordat ik nog steeds een beetje twijfel.

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.768
    8.871
    113
    Vrouw
    Wel grappig, ik ken heel veel mensen die niet gevaccineerd willen worden (overigens zijn die dan niet gelijk anti, dat is iets heel anders), maar houden zich keurig aan de maatregelen. Ben dus wel heel erg benieuwd waar jouw analyse op gebaseerd is ;)

dobbel vindt dit leuk.
  8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik denk op mensen hier op het forum, waar je vaak merkt dat de hardste anti-vaccinatie roepers ook het meest voorstander zijn van het afbouwen van bepaalde maatregelen (wat nog wat anders is dan ze zelf niet volgen natuurlijk)

9. linkiepinkie

Dit dus!!:thumup:

10. linkiepinkie

#731 linkiepinkie, 12 jan 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2021
    Haha. Maar dat is een andere analyse.;) Mensen die niet willen vaccineren maar zich wel aan de maatregelen houden zijn andere type mensen. Dit zijn de stiekeme kluizenaars! Hebben hun hele leven lang al zich moeten houden aan sociaal wenselijk gedrag. En nu zijn er de lockdowns. Dat vinden ze stiekem heerlijk! Eindelijk hoeven ze nergens naartoe en wordt er niks van ze verwacht. Geen verplichte feestjes en visites. Gewoon lekker in huis mogen blijven. Met het niet willen vaccineren laten ze hun standpunt zien. Dat ze zich niet gaan vaccineren voor een ander. Niet mee doen met wat er van ze verwacht word en daarin tegendraads zijn.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha @linkiepinkie ik sta helemaal achter je analyses :roflmao: Zo zie ik het ook.
    Wat mij ook opvalt, in mijn omgeving en op bijvoorbeeld Facebook, zijn diegene die in complottheorieën geloven en helemaal anti overheid/regels/vaccinaties/wetenschap zijn, heel vaak werkeloos/schilder/banketbakker/vrachtwagenchauffeur zijn.
    Helemaal NIKS mis mee, ik ben tenslotte ook maar een simpele personal trainer. Maar ik pretendeer het niet beter te weten dan een wetenschapper die er tig jaar op heeft gestudeerd. Want dat heb ik niet gedaan. En die kennis heb ik niet na 12 uur YouTube filmpjes kijken of pubmed lezen. Helaas.
    En vaak komen er allerlei beschuldigden richting die wetenschappers dat er belangenverstrengeling zou zijn, maar vervolgens wel allerlei dubieuze ‘wetenschappers’ geloven die in die filmpjes naar voren komen :roflmao::| zoals Andrew Wakefield. Aub zeg.

Whoopy, puzzelstukje, nijn37 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Interessante analyses. Maar wel een beetje generalisetend.

Ik herken mijzelf wel in de "vind de Lockdown stiekem wel lekker" groep.

Maar ik ben wel heel erg voor vaccineren. Want ik wordt tegelijk heel verdrietig van de ellende in ziekenhuizen en verpleeghuizen. En voor mijn moeder (en vele alleenstaande ouderen met haar) hoop ik echt dat ze binnenkort weer naar koorrepetities en tekenles kan.

Trirani, linkiepinkie en Lisa280887 vinden dit leuk.
  13. linkiepinkie

Ik begrijp je heel goed en heb het zelf ook wel een beetje. (Mijn analyse is idd zwaar generaliserend bedoeld haha). De lock down op zich heb ik ook geen moeite mee. Vind het ook heerlijk om lege agenda's te hebben en dat we enorm veel quality time hebben met het gezin. Maar de reden vind ik minder leuk. En alle mensen die nog meer vereenzamen hierdoor vind ik ook vreselijk. En ik ben ook voor vaccineren. :thumup:

Trirani en Mamafiets vinden dit leuk.
  14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Ja snap ik :)

Dat van die lege agenda's vind ik ook heerlijk. Moet er niet aan denken om nu ook nog naar verjaardagen etc. te moeten :oops:

linkiepinkie vindt dit leuk.
  15. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Whoopy, Mamafiets, nijn37 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou hearhear. Sowieso, hoe geloofwaardig is het dat ze meneer Wakefield noemen.
    Hou op met me hoor, als je zulke filmpjes en figuren serieus neemt is het einde zoek en een discussie onmogelijk. Ik kan iemand die zoiets gelooft echt niet serieus nemen.
    Ik zeg, schoenmaker blijf bij je leest.

Elsss en Whoopy vinden dit leuk.
  17. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.781
    2.457
    113
    Whoopy en Mamafiets vinden dit leuk.
  18. SuperWokkel

SuperWokkel Actief lid

14 jan 2021
    128
    227
    43
    Vrouw
    Ik laat me met de tijd wel vaccineren.
    Werk in de zorg.
    Vind dat er nog vrij weinig bekend is over wat het op langere termijn doet.
    Helaas ervaar ik wel een grote sociale druk waardoor ik me bijna verplicht voel om me te laten vaccineren.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.312
    23.459
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb veel gelezen dat hier genoemd werd allergieën, immuunstoornissen, dus ik mag hem niet. Maar dat is niet in alle gevallen zo. Soms kan het met een immuunstoornis erger zijn dat je Corona krijgt, dan dat je de vaccinatie krijgt. En je hebt het risico dat vanwege je immuunstoornis een vaccinatie niet de gewenste immuunrespons opwekt. Dus dit moet in overleg met je arts. En bij allergieën is alleen een contra-indicatie als je allergisch bent voor 1 van de bestanddelen van het vaccin, of een allergische reactie na toediending van het eerste Covid-19 vaccin. Dit geldt overigens voor die van Pfizer, van Moderna weet ik nog niet.

Elsss, Whoopy en Zuul vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina