https://maandoverzicht.nerdland.be/nerdland-special-vaccins/ Ik moet hem zelf nog beluisteren, maar een podcast van 2u over de vaccins, door Lieven Scheire
Na de 1e geruchten over een vaccinatie was mijn reactie direct: 'MIJ NIET GEZIEN!' Hoe willen ze ooit een vaccin produceren wat aan alle eisen voldoet en dus "veilig" is? Nee hoor, mij niet gezien. De afgelopen weken heb ik veel gelezen, van wetenschappelijk artikelen tot meningen en argumenten. Veel filmpjes gekeken van complottheorieën tot wetenschappelijk beargumenteerd. Heel veel gesprekken gevoerd met veel verschillende mensen(en verschillende meningen). Die gesprekken waren enorm interessant Voornamelijk de complottheoristen hebben veel inzicht gegeven. Zo absurd en ongefundeert wat er door een aantal mensen geroepen wordt.... Zo ging ik van een absoluut niet naar een misschien is het toch niet zo'n slecht idee. Vorige week de knoop door gehakt en een afspraak gemaakt voor injectie #1. Afgelopen zondag ben ik gevaccineerd. Naast dat er soms een antenne uit mijn neus klapt en ik op momenten ineens rare bewegingen en geluiden maak....voel ik me prima!
@MyMiracle geniaal vooral dat laatste stukje Ik twijfel enorm. Ik ben ergens onderaan de lijst een keer aan de buurt en totdat er een oproep binnen komt kan ik nog twijfelen.
Ik vond dit artikel interessant: https://nos.nl/artikel/2366702-waarom-de-effectiviteit-van-een-vaccin-niet-het-belangrijkste-is.html Even wat achtergrondinformatie over hoe het nu precies zit met de effectiviteit van vaccins op een rijtje.
Ik ben vorige week gevaccineerd, werk in de zorg. Ik moet wel zeggen dat ik best wel schrik van een aantal berichten hier.. Om als voorbeeld te nemen : “ ik ben nog jong “ “ ik vertrouw mijn immuunsysteem “. Ik zie jonge mensen op de IC belanden zonder onderliggend lijden. Ik zie mensen met COPD die helemaal niet zo ziek worden. Maar vertrouw vooral op jullie immuunsysteem , het zal jullie redden. Ik ben wel blij met mijn vaccinatie
@MyMiracle herkenbaar wat je schrijft. Ik ben van nee nu naar twijfel. Mede door inlezen en ingesprek te gaan. Waarok. Kg twijfel, omdat op dit moment mijn man in quarantaine zet met corona in ons huis en ik ondanks klachten negatief blijf testen. Om deze reden ben ik samen met mijn dochter naar mijn ouders gegaan na overleg met de GGD. Mijn immuunsysteem blijkt sterk genoeg te zijn waardoor ik niet positief test. Mede hierdoor denk ik wat is dan de meerwaarde van het vaccin voor mijn lichaam? @kimmaikel24 voor mij dus wel reden om hierop te vetrouwen Nog genoeg tijd om over alles na te denken! Twijfel is er er, de nee is niet meer definitief
Ik ken toevallig iemand die kort na de eerste vaccinatie aan Corona is overleden, dus wat mij betreft is die vaccinatie absoluut niet zaligmakend. Daarnaast begrijp ik je sneer niet. Geniet gewoon lekker in stilte van je vaccinatie en laat een ander in zijn/haar recht een persoonlijke keuze te maken.
Dat de vaccinatie niet zaligmakend is is gewoon een feit. Er wordt ook niet beweert dat deze volledige bescherming zal geven. Zeker wanneer je 2 vaccinaties nodig hebt voor de beste bescherming(wat nooit 100% is), is de bescherming na 1 vaccinatie niet goed genoeg. De verdere gezondheidstoestand van deze overleden persoon is waarschijnlijk ook handig om te weten, omdat dit de overlijdenskans mogelijk heeft verhoogd. Wat natuurlijk absoluut niet weg neemt dat het overlijden verdrietig is.
Dat kan uiteraard. Het is de moeder van mijn zwager, van vergevorderde leeftijd (dit is in de UK by the way). Voor zover ik weet had ze geen Coronasymptomen t.t.v. de vaccinatie , maar is kort daarna dus toch aan Corona overleden. Het zou natuurlijk kunnen dat ze al wel positief was vóór de vaccinatie, maar er wordt daar dus geen test gedaan om dat te checken. Of de vaccinatie in haar geval de toestand heeft verergerd is natuurlijk giswerk. Maar het blijft tragisch.
Tragisch is het zeker! Voor professionals is het vaak al lastig om precies in kaart te brengen hoe of wat omtrent de oorzaak van het overlijden. Voor ons "leeken" al helemaal. Het vaccin zou het laatste zetje gegeven kunnen hebben. Het vaccin kan er ook helemaal los van staan....giswerk dus, zoals je zelf ook aan gaf. In ieder geval sterkte!
wat een vreemde reactie. Doet me ook twijfelen of je wel echt op de IC werkt, want je klinkt totaal niet medisch. Uit alle cijfers blijkt dat het aantal jonge mensen dat met Covid op de IC belandt, of eraan overlijd zeer laag is (er zijn 9(!) mensen onder de 30 jaar in totaal in het afgelopen jaar aan Covid overleden!) Er zijn veel meer mensen onder de 30 aan kanker of een verkeersongeluk overleden in het afgelopen jaar. Er zijn dus wel uitzonderingen, maar het is wel zo dat de kans op ernstige ziekte bij jonge mensen zeer, zeer laag is. De lange termijn effecten van het vaccin (die voor jonge mensen vooral belangrijk zijn) zijn nog niet onbekend. Het is dus heel verstandig en logisch dat jonge mensen een weloverwogen keuze hierin maken en twijfelen erover.
Eens. Krijg de kriebels van dit soort mensen die totaal geen respect hebben voor mensen die zich niet laten vaccineren.
Ik zeg nergens dat ik op de IC werk. Ik ben wijkverpleegkundige. Je klinkt totaal niet medisch.. hoe klinken die dan ?