Op het strand zou Emma wel met blote voetjes mogen lopen In een speeltuin niet. We hebben gelukkig wel een afgesloten speeltuin hier,van een vereniging dus geen hangjongerne (is ook midden in een straat het speeltuintje is in het midden huizen in een cirkel eromheen) dus als er wat gebeurd zou het sowieso opvallen.
Ik heb daar niet echt problemen mee hoor. Tuurlijk kan er iets gebeuren, maar eerlijk gezegd.... er kan zoveel gebeuren. Als ik overal voor zou moeten waken dan zou ik mijn dochter een prettige ontwikkeling moeten ontzeggen en daar pas ik bewust voor. Al heb ik heus wel eens de kriebels bij iets, moeders zijn over het algemeen wel overbezorgd. (vind ik hoor, niet meteen panisch hysterisch reageren nu) Ik ben overigens wel voor waterschoentjes in het water! Ik ben zelf een enorme schijterd en zou me zo voor kunnen stellen dat mijn dochter zich vrijer kan bewegen met waterschoenen. Maar goed, ik zie mezelf deze zomer niet hoogzwanger aan het strand zitten...
@Guppie: ik snap je redenering, maar ik zie niet in hoe ik mijn zoon zijn ontwikkeling in de weg sta doordat hij van mij zijn schoenen aan moet houden? Overigens ben ik hierin niet de enige 'overbezorgde' hahaha. Mijn vriend vindt het ook maar niks dat de kinderen daar zonder schoenen lopen en hij zou Vigo ook nooit zonder schoenen op die plek laten spelen. Gelukkig ben ik nuchter genoeg, en weet ik dat ze van vallen en opstaan groot worden. Er zijn genoeg situaties waar ik bij wijze van spreke 'de andere kant op kijk' en mijn hart vasthoudt. Hij zal toch zijn eigen grenzen moeten leren kennen en opzoeken. Maar het ging mij in dit geval even om deze specifieke situatie. Als ik zeker had geweten dat deze speelplek helemaal 100% veilig was, had ik zeer waarschijnlijk niet zo 'moeilijk' gedaan, maar ik vind het echt een enge gedachte omdat het dus een openbare plek is waar veel hangjongeren komen.
minyaweth, ik doelde eigenlijk op het niet mogen graven (diep graven) ivm gevaar voor scherpe dingen. Dat vind ik wel belemmeren van een spelend kind. Ik ben ook nooit zo fan geweest van kinderen die in hun blootje spelen (in de zomer!), maar ik kan nu wel begrijpen waarom dat fijn is voor een kind. Mijn dochter speelt iig heel graag zonder schoenen in de zandbak en ik vind dat geen probleem. Moet wel zeggen dat ik in een goede wijk woon, en ik weet dat vele ouders hun huisdieren uit de speeltuinen houden. Dat scheelt toch al misschien... Mijn dochter speelt overigens niet in haar blootje op straat hoor, maar in de tuin vind ik geen probleem!
Als het ergens anders is dan thuis in de achtertuin dan zeg ik, nee niet op blote voeten, dus schoenen aanhouden. En sowieso als het een zandbak is wat in de buurt ligt van hangjongeren dan mogen ze er sowieso niet in spelen. je weet idd niet wat er allemaal in ligt..
mijn kind is 1,5, kijk als ie nou 4 is kan je zeggen, "goed uitkijken waar je loopt het, voorzichtig lopen" maar nu snapt ie dat nog niet dus vind ik dat wat veiliger ja
Dan ben ik in de ogen van vele hier een ontaarde moeder, mijn dochter mag gewoon op blote voetjes lopen, krijgt ze niets van.....als je overal iets achter moet zoeken. Maar ik ben zelf een fervent blote voetenloper, alle seizoenen, mijn dochter overigens niet, zij heeft met koud weer gewoon sokjes aan.
Ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft of je in een stad woont of een dorp of wat kleinere plaats.
@Amantis...ik ben ook een blote voetenmens! Ook in de winter! Thuis dan...buiten niet natuurlijk! Hahaha! Finn laat ik ook vaak op zn blote voeten nu het warmer is...hij trekt toch zelf zn sokken wel uit en nu het warmer is laat ik ze lekker uit! Hoe ik het ga vinden in een speeltuin weet ik nog niet! Ik kan wel heel stoer vertellen dat dat allemaal wel mag...maar wie weet denk ik er op dat moment wel anders over
mijn kinderen mogen de schoenen niet uit in de speeltuin wel bij mij in de tuin... voor de rest dat mijn kinderen vroeten met de handen in de zandbak vind ik niet erg
met de blote voeten in de speeltuin gebeurd hier zeker niet. vind het niet persee vies maar gewoon onnodig. waarom zouden ze ze uit doen. thuis lopen we eigenlijk altijd op blote voeten of sokken maar ook in de tuin gaan de schoenen aan. vies vind ik het ook weer niet want de jongste speelt ook met zijn handjes in het zand en stopt gerust daarna zijn handje in zijn mond. probeer dit te voorkomen maar heb ook nog een oudere dochter die graag speelt in de speeltuin en kan het dus niet altijd voorkomen.
Schoenen gaan hier zeker weten ook echt niet uit, vind het gewoon vies en idd er hoeft maar net een scherp iets oid te liggen ... Graven in het zand wat je in de speeltuin ziet liggen laat ik die kleine ook niet graven, vind dat ten eerste ranzig want wie weet wat voor troep die tegen komt ( denk aan bv katten poep of honden stront ). net zoals bij jou speelt die kleine van ons ook alleen hier in de zandbak in de tuin of op school, beide zandbakken worden hier altijd netjes afgedekt als iedereen klaar is, en ten tweede zoals ik al zei als hij wilt graven dan doet hij dat maar in de tuin, daar weet ik zeker van dat het schoon is en dan neemt hij zijn vriendjes maar mee naar huis ... @Sarah84: die kleine en ik zijn ook echte blote voeten mensen, ik heb werkelijk nooit maar dan ook nooit sokken aan, dat is een tik van me maar ik kan niet tegen warme voeten..... die kleine heeft het ook al van me over genomen en wilt absoluut geen sokken aan. Heb hem wel geleerd dat als dan naar buiten gaat dat hij wel sokken aan doet in zijn schoenen en dat doet hij dan ook netjes, mama niet maar dat is een ander verhaal ...
Nou zo heb ik er eigenlijk nog nooit over negedacht, maar ik geef je groot gelijk.. Wij hebben tegenover onze flat ook een speeltuin, als ik uit t keukenraam kijk zie ik regelmatig een kat zijn behoefte doen in het zand, waar smiddags kinderen dan weer in lopen te graven en idd op blote voeten.. Brrr.. Hier ook regelmatig hangjongeren voor de deur die er met hun drank zitten..
Hier nooit een probleem van gemaakt, lekker met de blote voeten in het zand! En dus ook graven met blote handen, hoe wil je dat anders doen?? I n al die jaren niets scherps tegengekomen en ik woon ook niet in de allersjiekste buurt. Eerst wilde ik het ook nooit toen mijn kids nog klein waren maar het gebeurt toch echt gewoon en tja ik dacht waar maak ik me druk om? Na de speeltuin lekker het bad in en alle haren weer zandvrij maken.
ik zou niet naar die plek toegaan, maar een andere zandbak zoeken. wij hebben 2 speeltuinen die snachts afgesloten worden. want zeg nu zelf wat moet je nu in een zandbak doen als je van je moeder niet in mag graven? en dan mogen ze in de zomer gewoon lekker op hun blote voetjes hoor.
Het ligt er denk ik aan waar je woont en waar je naar de speeltuin gaat. Wij gaan altijd naar eentje waar alleen kleine kinderen komen en erg schoon is. Met kunstgras onder de toestellen en gewoon gras eromheen. Schoenen uit hebben we nog niet gedaan. Isabella wil dat zelf niet. Maar ze zou het wel van mij mogen daar.
We kunnen nu wel zeggen dat blote voeten lopen gevaarlijk kan zijn maar toen ik kind was ben ik met sokken en schoenen aan in een spijker getrapt, kan je vertellen, het was geen pretje
Hier mag het ook niet, thuis wel. Idd i.v.m. gevaarlijke/ scherpe voorwerpen en omdat er bij ons ook om de plek heen uitgelaten mag worden (honden dan he ) Ik ben juf op een basisschool en de kinderen mogen in de zandbak ook niet de schoenen uit. In het weekend zijn er veel hangjongeren op het plein (ja, je doet er niks aan...) en vaak ligt er op maandag glas op het plein of vieze dingen. Het zal maar in de zandbak liggen! We kijken altijd alles goed na, maar goed, je weet maar nooit he!