Hahahaha jij bent een mooie! Hier geen keizersnede maar een totaalruptuur graad 4, no way dat ik m'n hond uit kon/mocht laten dag na m'n bevalling.. Sorry maar dat jij er zo makkelijk vanaf kwam wil niet zeggen dat elke net bevallen vrouw zich meteen goed genoeg voelt om de hond uit te laten.. En ten 2de rare kraamhulp die dit toelaat.. Ik vermoed dat jou situatie niet anders was en dat je MISCHIEN geen keus had maar ga aub dit niet zo brengen dat het normaal is. Een kraamvrouw hoort de 1e wk lekker thuis in dr bed/huiskamer of tuin in de zomer.
zou even wat proberen te regelen, misschien een buurvrouw? of je nl wel of niet met keizersnee bevalt is nooit van te voren te zeggen, kan ook een spoedje worden natuurlijk. bovendien weet je niet hoe je je na de bevalling voelt, dus t is wel zo rustig voor jou als dat geregeld is.
Als iemand zich goed voelt moet het toch kunnen? En dan vindt de kraamhulp het ook prima hoor. Maar je weet inderdaad nooit van tevoren hoe je je voelt, dus alvast iets regelen is wel slim.
Was dit topic bijna vergeten. Zodra mijn weeen beginnen of ik weet de dag van inleiding, dan komen mijn ouders bij ons in huis en zullen dus de hond uitlaten. (Ze hebben zelf ook een hond die dan meegaat, dus die moet ook uit, dus geen werk extra). Verder hebben we geen contact met de buren, dus ga ik ze ook niet vragen de hond uit te laten. Mijn man kan misschien tussendoor van zijn werk nog even de hond uitlaten en in noodgevallen moet de hond anders toch maar even de tuin in, dan is het niet anders.
Hey hoi, Er werdt hier van te voren gezegt dat het niet de taak was van de kraam hulp maar dat ik het altijd even kon vragen en ze het misschien wel wilde. Nu was het hier gelukkkig niet nodig genoeg visite die het eventjes wilde. Over naar buiten gaan. Ik had eigenlijk ook niks, klein schaafje, maar werdt me afgeraden om naar buiten te gaan. Wilde er graag ff uit maar werd gezegt dat ik beter ff een weekje binnen kon blijven.
Het is niet zo dat het echt niet mag als je je goed voelt en je ook niks hebt. MAAR het advies is om het toch niet te doen (meestal toch echt wachten tot minstens dag 6 of 7) omdat het je zoveel energie kost. Het zou zonde zijn als je die meteen kwijt bent en dan de week erop uitgeteld in bed ligt omdat je toch de hond even was uitlaten. Maar ja, je bent altijd nog eigen baas over je eigen lichaam. Advies is 1 ding, het opvolgen (we zeggen het echt niet om de boeman te zijn) is een tweede. Maar we zeggen het niet voor niks. Ben overigens kraamverzorgende.
Hoi Jel, Mijn kraamverzorgerster deed het wel! Ze vond het fijn om even een frisse neus te halen. En naar een paar dagen ben ik zelf ook afentoe gegaan! Ff lekker eruit. Dus ik zal het gewoon eens overleggen met je kraamhulp. Je kan altijd vragen en anders geen familie in de buurt om even je hondje uit te laten.. Zal de hond niet uit huis doen, zo went de hond niet aan de nieuwe gezinssituatie! Succes maar komt vast goed!
Aanstaande woensdag belt mijn kraamcoach en zal ik haar gelijk die vraag nog even stellen, hoe het bij dit kraambureau geregeld is.
Misschien heb je een honden uitlaat service in de buurt? Voor een week is dat best te doen, en ik denk super leuk voor de hond. Heerlijk wandelen met andere honden. Kan de hond even heerlijk uitrazen in die tijd, en hoef jij je geen zorgen te maken. De eerste weken zal het toch wat hectisch zijn voor zowel jullie als de hond, en het is dan prettig dat de hond ook even flink aandacht krijgt ook al is dat via een ander