Geen magnetron, soms best lastig!

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Aan degenen zonder magnetron, hoe doen jullie het volgende:

- Potjes (zelfgemaakte) groentehapjes opwarmen
    - Brood snel ontdooien
    - Als je iets vergeten bent uit de vriezer te halen het alsnog snel kunnen gebruiken
    - Ovengerechten de 2e dag opnieuw opwarmen (buitenkant verbrand en vanbinnen nog koud als het een 2e x in de oven gaat)
    - Leftovers opwarmen die je niet kunt opbakken.

We kunnen een magnetron echt niet kwijt. Hebben op het aanrecht aan beide kanten van de wasbak slechts een halve meter over, aan 1 kant staat dan ook nog de waterkoker en de nespresso.

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

En een magnetron op de koelkast/wasmachine/droger?

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij hebben in de garage een magnetron staan en gebruiken hem echt nooit...

eten opwarmen voor onze dochter deden we altijd gewoon in een pan even roeren en klaar
    alle restjes eten warm ik gewoon op het fornuis op en overschotels op een lagere temp in de oven werkt super.
    Brood ontdooien wij gewoon op een snijplank is een paar minuten.

Wij missen hem echt niet...

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hebben jullie geen kast of trapkast waarin je hem kwijt kan? En kan pakken als je hem nodig hebt?

Overigens twijfel ik heel erg om de volgende keer er 1 aan te schaffen. Gebruik dat ding echt bijna nooit..
    Opgewarmde leftovers uit de magnetron eet ik sowieso niet (blegh) en potjes/groentehappen is maar voor een half jaar (daarna pot mee), en deed ik eigenlijk altijd au bain marie.

Maar misschien als ik hem niet meer zou hebben dat ik weet wat ik mis?

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    De koelkast is ingebouwd, droger hebben we niet en wasmachine staat boven, alleen door de gladde vloer trilt die alle kanten op magnetron erop gaat voor ongelukken zorgen ben ik bang.

Ik dacht hem niet te missen, flessen koken we uit, restjes bakken we op. Maar soms toch opeens haast/iets vergeten dat het wel veeleer handiger zou zijn. Elke keer alles au bain marie kost ook behoorlijk wat tijd. En als ik me verslapen heb en onderweg moet ontbijten is het toch wel handig als het brod al ontdooit is :p

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Waterkoker in een kastje, Nespresso bovenop magnetron? Bij ons staat de waterkoker niet standaard op aanrecht en normale koffiezetter ook niet. Wel de Senseo en de Krups. We hebben dan ook iets meer ruimte dan jullie en een inbouwmagnetron.
    Ik zou niet zonder kunnen, is wel erg makkelijk! Helemaal straks als de kleine spruit er is.

7. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben een magnetron, maar gebruiken deze echt nooit! Sinds ik gelezen heb hoe structuur verandert, geef ik dochter zeker niets uit magnetron.

Potjes: heb ik nooit gegeven, kook altijd vers
    Brood: is binnen een paar minuten ontdooid
    Iets vergeten, in de pan?
    Obenschotels, lagere temp. in oven?

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Nespresso bovenop de magnetron past niet qua hoogte helaas. We drinken elke dag wel koffie dus steeds uit de berging halen is ook weer wat. Ik denk ook dat als we een magnetron op het aanrecht zetten dat het afwasrekje niet eens meer past, en aangezien we geen vaatwasser hebben is dat ook erg onhandig.

Kan een magnetron in een gootsteenkast? Daar kwam vriend mee, het leek mij niet veilig ivm de warmte die vastgehouden wordt..

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik had een avent flessenwarmer en avent bekertjes en daar warmde ik mijn hapjes in op die ik gemaakt had.

Brood leg ik gewoon per stuk op het aanrecht dan is het binnen 5 minuten ontdooid

Wat bedoel je precies uit de vriezer? Vlees of kip? Dat doe ik altijd in het zakje in een bak warm water dan is het zo zacht of op een bakje met kokend water een bord zetten met het vlees erboven op dan is het ook binnen een half uurtje ondooit.

Iets opwarmen in de oven doe ik altijd op 175 graden met aluminiumfolie erover.

10. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je magnetron kastje wil moet met gebruiken kastje oplaten kan de warmte ook kwijt

11. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ik verwarm alles Au bain-marie. Gedoe, ja. Maar helaas zelf ook niet de ruimte voor een magnetron. Soms, als iets heel snel ontdooid moet worden gebruik ik de oven.

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Eerlijk gezegd? Ik vind het een vies ranzig apparaat, gebruik hem bijna nooit. Zou er niet van staan te kijken dat over een jaar of 10 die dingen allemaal uit de handel worden gehaald en we er een nieuw soort ziekte bijhebben....

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.152
    3.027
    113
    Nederland
    Hier word ie meerdere keren per dag gebruikt, zou niet weten wat ik zonder moest.:)

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, in een kastje is goed idee! Kan zeker, zelf ook gedaan in oude huis. Alleen bij verwarmen deurtje open laten.
    Ik gebruik de onze zowat elke dag. Mijn vriend slaapt al als ik thuiskom van mijn werk na half 6. Hij heeft gekookt en zet het dan in de magnetron en klaar. Moet er niet aan denken om dan te moeten prutsen met au bain marie ofzo.

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wij hebben de magnetron ook in een kastje staan. Kan prima hoor :)

16. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Wij hebben ook geen magnetron en we missen niks. Leftover verwarmen we in een pan. Dochter eet vers en als t opgewarmd moet worden, dan kan dat makkelijk in een steelpan. Als ik brood vergeten ben uit de vriezer te halen, dan leg ik de sneetjes op een bord oid...is zo ontdooit.

17. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    1. potjes opwarmen gaat ook heel snel au bain marie
    2. brood ontdooien deed ik zonder magnetron altijd 2 tegen mekaar aanzetten alsof je een kaartenhuis gaat maken zeg maar:D'
    3. als je iets vergeten bent uit de vriezer te halen deed ik het altijd iun een zakje en dan in een bak water (lauw).
    4. die ovengerechten kan je misschien een beetje uit elkaar halen en dan opnieuw in de oven doen of opbakken

In de gebruiksaanwijzing van de magnetron staat trouwens dat als je hem neerzet dat ie aan alle kanten zoveel vrij moet staan, dus zelf zou ik hem nooit in een kast durven zetten

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wij hebben een combi, dus scheelt ruimte :) Maar ik gebruik dat ding elke dag en zou me geen raad weten zonder! Als we op vakantie zijn en daar staat geen magnetron, moet ik echt omschakelen :p

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Kan je nog ergens een plank bevestigen en het ding daarop zetten?

20. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb geen magnetron en mis het ook niet. Zo ongezond.
    Ingevroren hapjes deed ik au bain marie of in een klein pannetje, brood haal ik op tijd uit de vriezer en als ik iets snel moet ontdooien laat ik het onder koud stromend water staan (maar ik betaal hier dan geen water, we hebben een bron).

Deel Deze Pagina