dames.. ons dochtertje rolt van haar buik naar rug maar kan niet meer terug. tuurlijk superleuk allemaal. maar dit gebeurd ook wanneer ze slaapt en dan is het niet meer zo leuk want als ze dan is omgerold wordt ze me toch een potje boos! en dan heeft ze maar net een half uurtje geslapen. daarna kan ik zowat op mn kop gaan staan om haar weer in slaap te krijgen. ik heb haar al in een slaapzakje gedaan maar dat helpt niet. ze is een echte buikslaper dus op haar rug proberen te laten slapen gaat niet werken. ik heb har lakentje al iets strakker om haar heen gedaan maar ook da helpt niet. iemand een ideetje dat mijn meisje zich niet meer in haar slaap kan omrollen?
Ik denk dat het een fase is. Gaat wel weer over. Vastleggen kan met allerlei middeltjes ervoor, maar persoonlijk hou ik er niet zo van. Het is lastig, maar het is wel gewoon de ontwikkeling. Je kindje is wel snel trouwens!
Je kan een iets langere slaapzak kopen. De onderkant van de slaapzak dan onder het matras stoppen, bij haar voeteneind zeg maar. Dat maakt het voor haar ook moeilijker om om te draaien. Hier ook trouwens, ze draait zich in bed steeds weer van buik naar rug. Vaak doet ze dat wel pas als ze wakker is volgens mij, maar niettemin is dat al veel te vroeg nadat ik haar in bed heb gelegd.
hai dames, bedankt voor jullie reacties @caithlin79: we hebben dat vroeger wel bij ons zoontje gedaan maar nu las ik kort geleden dat dat best riskant is?
Dat had mijn dochtertje ook, is een buikslaper en toen ging ze regelmatig omrollen in bed, en dan huilen van frustratie. Ik legde haar dan weer terug op haar buik. Soms viel ze weer in slaap, soms rolde ze gewoon weer terug en maakte er een soort spelletje van. Dus na een tijdje heb ik haar maar op haar rug gelaten, zodat ze zelf leert om ook op haar rug te slapen, en dat lukte over het algemeen wel. Als ze echt niet ophoudt met huilen, dan rol ik haar weer terug op haar buik. Dat spelletje is inmiddels voorbij, het heeft denk ik 3 weken geduurd
hahaha ik heb zojuis precies een zelfde topic geopend! ik had even wat beter moeten kijken voor ik wat ging openen hiet is het echt drama!!! ik kan er wel 6 tot 10 keer per nacht uit! ik wordt er letterlijk moe van
Probeer de SafeTSleep, ze kunnen dan wel op hun zij draaien en weer terug maar doordraaien is er niet meer bij. Werkte bij onze oudste ook super.
Van buik naar rug draaien doen ze op die leeftijd dmv de zwaartekracht van het hoofdje en gaat dus vrij gemakkelijk. Hier doet uk dat ook al een paar maanden. Maar nú... nu is het al zo'n 2 weken van rug naar buik (rugslaper) En nu is het ineens weer moeilijk om terug naar rug te draaien. Op het cb zeiden ze dus dat het draaien van buik naar rug dus een kwestie van gewicht verleggen is.... maar op een of andere manier moet er nu dus ineens over nagedacht worden? Hier is het dus ook uitzingen tot de dag dat het weer lukt... net als jullie maar dan andersom... haha!
Ik heb wel een rugslaper maar op een of andere manier draait hij op zijn buik terwijl hij zo absoluut niet wilt slapen. Soms valt hij wel eens op zijn buik in slaap maar dan wordt hij dus ook meerdere keren wakker. Ik gebruik wel sinds kort de safeTsleep. Weet dat het afgeraden wordt maar hij valt binnen 5 minuten in slaap en is ook een stuk blijer en rustiger. Hij slaapt nu ook langer (overdag). Als hij van buik naar rug kan draaien dan is het probleem hier verholpen denk ik.
Ze zeggen dat het de ontwikkeling kan remmen ofzo. Heb jij daar nog wat van gemerkt? Ik gebruik hem ook omdat mijn zoontje er zo rustig en kalm van wordt dat het volgens mij nu alleen maar beter voor hem is.