Hoi allemaal, Ik weet niet of mijn onderwerp hier goed staat.. Ik heb de kleine nu bijna 3 maanden ingebakerd. Ik gebruikte hiervoor de Puckababy Piep. Deze is nu bijna te klein en daarom kijk ik alvast vooruit. Ik vraag me af of ik nu een grotere maat het beste kan kopen zodat hij nog 3 maanden ingebakerd kan worden of overstappen naar een slaapzak en welke dan, (Een 'gewone', een newborn, met of zonder mouwen..) want een hoop zijn veel te groot. En hoe weet je of een kind 'er aan toe is' niet meer ingebakerd te worden? Of is het gewoon een kwestie van even wennen aan een slaapzak? Ik hoor graag advies, ervaringen, tips! De kleine is nu bijna 3 maanden(de 22e) en is 57,5 cm. Liefs Lovefilu
het moet er echt aan toe zijn als je wilt stoppen. hier zijn we nu aan het overstappen op een gewone slaapzak omdat hij echt te oud wordt, maar dat is nog niet zo makkelijk. savonds en snachts gaat het nog wel (al is het behoorlijk gedaan met het doorslapen ) maar dan moet ik hem wel heel strak instoppen met een laken. Overdag lukt het echt nog niet. je kan het gewoon proberen, als het lukt is het alleen maar mooi, anders kan je er nog een tijdje mee doorgaan.
Wat is de leeftijd dat je echt niet meer mag inbakeren? (ik heb het advies gekregen om met 4 mnd te beginnen met afbouwen) Mijn dochtertje is 3 mnd en ik wil eigenlijk nog even doorgaan met inbakeren, want ze vind het echt heel fijn.
je mag tot max. 6 maanden inbakeren, maar het gaat er meer om of ze kunnen rollen van rug naar buik. dan is het gevaarlijk. Dus als ze dat al voor de 6 maanden kunnen moet je dan echt al stoppen. Hier is meneer bijna 6 maanden. we hebben met 4 maanden geprobeerd af te bouwen.... dat ging toen echt nog niet. Met 5 maanden opnieuw geprobeerd en toen ging het wel redelijk. Maar onze kleine rolt nog niet verder dan zijn zij... dus ik maak me in dat opzicht wat minder druk. Hij slaapt nu eigenlijk alleen zijn eerste ochtendslaapje nog ingebakerd.
Ik had voor mijn dochter ook de puckababy piep, met 3 maanden zijn we over gegaan op een gewone slaapzak (van de Hema) ik heb zelf de mouwen er af gehaald. Gelukkig ging het slapen in een gewone slaapzak gelijk goed! Maar ik denk dat je het gewoon moet proberen.. En als hij er nog niet aan toe is zal ik een grotere maat van de puckababy kopen.
Ontzettend bedankt allemaal! Ik ga eens kijken of hij zonder inbakeren nog steeds fijn en goed slaapt en anders baker ik hem nog even in en ga ik wat later afbouwen!