Hallo allemaal, Mijn dochtertje word deze maand 1 jaar. Nu zitten we ongeveer sinds een maandje met een probleem. Ze wil vrijwel alleen maar opgetilt worden, als je haar op de grond zet om te spelen krijst ze heel de boel bij elkaar. Ga je bij haar zitten gaat het nog wel maar zodra ze het idee heeft dat je bijvoorbeeld op de bank gaat zitten gaat de sirene weer af. Ze houd zich ook kompleet stijf als je haar op de grond wil zetten. Het liefst wil ze heel de dag lopen (aan de hand want los kan ze nog niet) of bij je in de buurt zijn. We hadden ook een loopstoel gekocht voor haar. De eerste dag vond ze het helemaal geweldig en nu raakt ze compleet in paniek als je maar in de buurt van de loopstoel komt ( en nee ze heeft er de eerste dag niet te lang in gezeten). Normaal was ze altijd een rustig en zelfstandig kind dat gewoon zelf ging spelen en dan tussendoor zelf naar je toe kwam als ze wat wilde of als ze wilde dat je "mee deed" (begrijp me niet verkeerd mn dochter krijgt genoeg aandacht maar kan ook heelzelfstandig zijn) . Ik weet ook dat ze nu in de leeftijds fase van verlatingsangst zit maar als ik haar bij mn moeder breng als ik moet werken is er als ik weg ga niks aan de hand. Maar ook als ze daar is kan mn moeder geen kant op. Voorheen kwam ze altijd naar mn ma toe als ze bijvoorbeeld even naar de keuken toe ging en ze riep haar. Maar nu blijft ze gewoon zitten en zet het op een krijsen ik heb een open keuken en mn dochter kan me gewoon zien maar zelfs dat vind ze 10 keer niks en voorheen hielp praten altijd prima maar dat werkt nu ook niet meer. Negeren ook niet want ze blijft er in hangen en raakt dan compleet overstuur. Is dit alles normaal ??? En zijn er mensen die tips hebben
Ja hoor dit is volkomen normaal. Dit is frustratie die sommige kindjes even nodig hebben om los te gaan lopen. Hier nam ik zoontje maar gewoon mee.naar de keuken "helpen" dus met een pan en een pollepel.op de grond helpen. (Lees lawaai maken) Mee naar het toilet... overal mee heen. Erin mee gaan is de beste oplossing in dit soort fases.
Super normaal, echt spronggedrag. Gaat ook vanzelf weer over Klusjes geven is inderdaad een erg goede tip, wordt ze meteen wat afgeleid.
Dank jullie wel. Ik probeer het ook idd op te lossen door haar overal mee naar toe te nemen en bezig te houden. Maar begon toch echt zwaar tr twijfelen aan me zelf. Ben blij dat het normaal is
Dochter is 13 maanden en heeft het nog steeds.... Tenzij er andere kinderen in de buurt zijn, dan kruipt ze daar achteraan.
Zoon is 11 maanden en deed dit een paar weken terug... zat bij al mn toiletbezoeken erbij, in de kinderwagen in de keuken of in de kinderstoel. Heel lastig. Gelukkig is hij toen twee keer een paar uurtjes door mn ouders opgehaald. Kon ik even t huis doorwerken,want zoonlief slaapt amper overdag. Verder maar aan toegegeven, geregeld een rondje fietsen/lopen/autorijden, ook voor mezelf wat afleiding. Maar, zoon slaapt nu nauwelijks meer in zn bed, zodra hii zn bed 'ruikt' gaat hij overstuur. Ik hou t op verlatingsangst en geef er maar aan toe...( heel egoiistisch, ook om zelf te slapen)
Sprong die met 50,5 week begint... Lijkt hier met 48 weken WK te beginnen of nog een staartje van de 11 maanden sprong.
Mn dochter slaapt gelukkig wel in haar eigen bed maar idd even rustig naar de wc zit er even niet meer bij. Moet echt de deur open laten tegen haar praten en dan komt ze vaak om de hoek kijken. Ze gaat van de week ook even 2 dagen naar mn ouders toe. Ik zit ook nog is midden in een verhuizing en loop zwaar achter met inpakken. Maar ben blij dat dit van tijdelijke aard is.