wanneer pyama aan doen bij baby!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sherly182, 19 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hoi eidereen

Eignelijk het ik een vraagje: wij zijn net ouders geworden van een heele mooie dochter. ze is nu 3 maanden en ik vraag me nu in eens af waneer ik haar in een pyama zal gaan leggen. Nu slaapt ze nog in haar kleren van die dag en die verschoon ik weer in de ochtend. Ook slaapt ze gewoon onder dekens en niet in een slaapzakje.

dus mijn vraagje waneer zijn jullie begonnen aan een pyama, en hoe doen jullie het met een slaapzakje??

groetjes sherly

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Mijn dochter is eigenlijk rond 3 maanden overgegaan op een pyama en slaapzak.
    Daarvoor sliep ze in haar eigen kleertjes van die dag en die verschoonde ik dan inderdaad 's ochtends.
    Vanaf dat ze in een pyama ging slapen licht ze eigenlijk ook niet meer onder de dekens maar in de slaapzak. De dekens trapt ze namelijk weg in de nacht en dan word ze te koud.

3. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik vond het eerst onzin om een pyama te kopen...maar onze dochter had toch ook wel vrij vroeg toch een pyamaatje aan hoor.
    Het is eigenlijk heel leuk en schattig en zit ook veel lekkerder dan gewone kleertjes.

Ze hebben nu trouwens heeeeele leuke roze bij action voor nog geen 3 euro per stuk :D Heb er gister net een paar opgehaald :p

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hier heeft Hanne vanaf dag één een pyjama gehad. Het aantrekken van de pyjama is een onderdeel van het avondritueel.

Slaapzakje is hier in huis gekomen toen ze d'r hele bed begon door te draaien..

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Vrij snel, om hem er juist aan te laten wennen dat het bij het avond ritueel hoord.
    Ik denk al na een maandje ofzo
    Slaapzakje laat, want Quinn heeft vanaf 2 maanden ingebakerd gelegen, daarna kwam wel de slaapzak, en die is nu al weer even weg ook

6. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Vanaf twee of drie weken al, ik vind het zo lief en wilde haar direct laten wennen aan het bedritueel.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier precies het zeldfe,

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    L. is pas heel laat een pyama gaan dragen, vanaf zo'n 6 mnd denk ik. Voor die tijd vond ik het teveel gepruts, steeds dat aan en uitkleden bij zo'n kleintje.

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra kreeg pas een pyama aan toen ze kleertjes aankreeg die minder geschikt waren om in te slapen. Ik geloof dat haar eerste pyamatje een maat 62/68 was, en het heeft best even geduurd voordat ze die maat had.

10. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Vanaf dag 1... Heb me eigenlijk nooit bedacht dat t ook anders kon hihi.

Maar 's avond om 19:00 uur is het badje-pyama-avond fles en naar bed.
    En 's ochtends wassen-kleding aan-ochtendfles.

11. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    Zoals ik het zie is het dus heel verschilend. Denk dat ik van de week maar even naar de action ga voor een paar pyama's. volgens mij vind ze het nu ook wel prettig om in een pyama te slapen.
    En dan kijk ik nog wel even wanneer ik het slaapzakje ga gebruiken. Nu is ze nog erg rustig in bed dus ook nog niet nodig.

Gister voor het eerst in het ledikant gelegen en goed geslapen. Hier voor lag ze in de fam. wieg en ik vond het toch erg vervelend om die weg te doen. Dus misschien moet ik even wachten tot ik weer iets verander.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik doe het sinds vorige week, voornamelijk om een avondritme erin te krijgen (badje, pyama aan, voeden, boekje lezen etc).

13. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb het vanaf de eerste dag gedaan. Had er nooit bij stilgestaan om dat niet te doen... :)
    Gelukkig vond mijn zoontje het helemaal niet vervelend om omgekleed te worden. Ondertussen vind hij het vreselijk maar das meer omdat hij dan even niet kan duimen...;)

14. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier vanaf het moment dat hij de avonden begon door te slapen en er een echt avondritueel kwam. Dat was met 8 weken.
    Slaapzak kwam met 4 maanden daarvoor lag hij in een bakerzak.

15. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    hier vanaf dag 1, zo'n heerlijke pyama uit 1 stuk zeg maar...

slaapzak de eerste week omdat 's morgens een lage temperatuur had. daarna niet meer, en nu sins een week weer, omdat hij anders 's morgens boven de dekens ligt :)

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier vaak nog steeds niet :D... Hij slaapt meestal 's nachts in zijn shirt van die dag (of het moet een ongemakkelijk ding zijn) en dan een slaapzak.

Groetjes,
    Josien

17. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Na een week of 8 ging mijn zoon van de wieg naar zijn eigen bedje. Als onderdeel van het slaapritueel, en om het dag en nacht te leren onderscheiden, kreeg hij toen voor de nacht een pyama en slaapzak aan.

18. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Vanaf toen ging hij trouwens ook savonds in bad, en dan meteen pyama aan etc.

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Vanaf 6 weken had onze dochter een slaapzakje aan, ze woelde alle dekens van zich af.
    Toen zijn we ook begonnen met pyama's.

20. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier nog steeds niet. Ze gaat gewoon met haar truitje in de slaapzak. Ze is 10 maanden

Deel Deze Pagina