Hallo, Sinds week 36 ben ik bij de gynaecoloog ik moet klinisch bevallen. Ik ben net weer geweest en vind het echt een nare mAn. Ten eerste loopt hij een half uur uit,oke kan gebeuren.dan vraagt ie voel je de baby,ja,wil je luisteren,tuurlijk wil ik luisteren. Datcwas het moest zelf maar vragen wanneer ikweer moet komen. Er word gewoon niet gevraagd hoe ik me voel of het al aan het rommelen is. Ik hoef ook pas over 2,5 week terug te komen ben dan al overtijd. Verwacht ik nou teveel of is het gewoon een rot gynaecoloog.heb voorde volg afspraak wel om een ander gevraagd en gekregen!
goed zo dat je een ander hebt gevraagd wat een nerd zeg !! en dan laten terug komen als je al overtijd bent nu zou je toch elke week moeten komen ? Sterkte ermee en hopelijk is die ander wel normaal.
Gyns staan erom bekend dat ze zakelijker en afstandelijker zijn dan vk's. Ik heb al mijn zwangerschappen bij de gyn gelopen en ik weet dus niet beter. Vaak sta ik binnen 5 minuten al buiten, na eerst een dik uur gewacht te hebben . Je bent echt een nummer in het ziekenhuis. Hier gaat het standaard zo "bloeddruk meten, beeb kijken (snelle echo ipv hartje luisteren), nog vragen? Nee dan zie ik u over een x aantal weken", en buiten sta je... Maar ik heb wel een schat van een gyn, een vrouwelijke. Misschien scheelt dat . Desalniettemin vind ik het heel raar van jouw gyn dat je pas terug moet komen als je al overtijd bent. Ik moest vanaf week 36 elke week komen en toen ik overtijd liep zelfs 2x per week. Goed van jezelf dat je een andere gyn gevraagd hebt. Maar moet je nu nog steeds terugkomen nà je uitgerekende datum? Of mag je nu eerder?
Ik vind het echt een wereld van verschil met de vk zou zo naar ze teruggaan!moet terugkomen als ik 3 dagen overtijd ben. Ookal ben ik een nummer iets persoonlijker vind ik toch prettiger. Hopelijk beval ik snel want wil er zsm vanaf,hopen dat als hij dienst heeftietsmeer intresse toont
haha ja komt me bekend voor. Ik loop ook bij de gyn vanwege de tweeling n het gaat er gewoon iets anders/ onpersoonlijker aan toe dan de gyn. Toch voel ik me er wel beter bij want je merkt toch dat ze meer kennis van zaken hebben. En je moet gewoon meer aan ze vragen zeker als je pas terug hoeft te komen als je overtijd bent..
Ik hen nog aan de assistente nagevraagd en die zei ow maar als er iets is belt u maar dus dan doe ik dat maar heb niet eens de bevalling besproken met die man
Ik ben nog steeds zo gefrustreerd dat ik besloten heb om Morgen te bellen naar de poli en al mijn vragen te stellen die ik heb desnoods geven ze me deze week nog maar een afspraak met een andere gynaecoloog om mijn vragen te beantwoorden. Had ze natuurlijk zelf ook kunnen stellen vandaag maarja als je met 3 min alweer buiten staat heb je er niet eens de kans voor en ik was te perplex. Hij zei ook nog dat wanneer inde volgende x nog niet bevallen wAs ik weer na 2 weken moest komen,lijkt mij erg raar
ik ben zwanger geraakt met clomiden liep dus ook altijd bij de gyn. maar mijn gyn was heel erg leuk en lief. elke keer kijken en legde alles precies uit. ik mocht over bij en vk dus heb mijn gyn niet meer. als laatste zei die het kindje is bij jullie in goede handen. als de kleine er is mag ik dan een kaartje van jullie wat het geworden is. dus ja ik had wel een betrokken gyn. hoe hij tegen jou heeft gedaan daar kan ik mij niks bij voorstellen bij een gyn. ik zou een ander willen en gewoon bellen en de vragen stellen die je nog wilt weten
De gynaecologe van vorig jaar viel ook tegen. Zij is de enige vrouwelijke en dus had ik haar aan de hand genomen. Leek mij makkelijker en begrip voller. Nah! Mooi niet dus. Zij viel mij erg tegen. Ze is niet slecht ofzo helemaal niet, maar ik voelde mij ook een nummer. En als ik dan iets vroeg dan kreeg ik er hel stupide antwoorden op. Ik had ook aangegeven geen co-assistentes erbij te hebben, want verleden bla bla. Bij de volgende afspraak was zij dat allang weer vergeten en dan zat er een co-ass, die mij dan eerst alleen wilde spreken en bepaalde dingen te vragen voor haar studie..... Dan heb ik er al geen zin meer in. Lees je dossier tevoren zeg.... Nouja, het is een heel verhaal, dat ga ik jullie niet aan doen haha. Uiteindelijk werd het dus een KS. Zij had die dag geen OK-dag dus heeft een mannelijke gyn mij geholpen. Het was de enige tot nu toe, die een dag voor de operatie aan mij vroeg, hoe het met mij gaat (zoveeeel vocht en over tijd (overigens moest ik twee maal per week komen en de laatste week elke dag!). Hij heeft uitgelegd wat er besproken is in het team en wat er te gebeuren staat. De eerste van iedereen daar die mij gewoon op een menselijke manier te woord stond. Zoooo fijn was dat! Ik ben nu weer zwanger en heb meteen een afspraak gemaakt met deze gyn. Toch van vrouw naar man overgestapt. Hij beschikt over meer empathie en dat vind ik toch wel heeeel belangrijk. Ik hoef niet hele verhalen kwijt, maar ik wil wel serieus genomen worden en als mens behandeld. Toch heb ik al gemerkt, dat hij soms ook onhandige opmerkingen heeft. Maar dat kan ook een beetje aan mij liggen i.v.m. wat gevoelige situaties/frustraties. Bevalt je gyn niet, stap dan tot zo ver mogelijk over naar een ander. Tis wel jou lichaam en jou wonder daarbinnen. En dat voelt fantastisch!
Met mijn gynaecologe heb ik ook geen geluk. Het is mijn eerste keer dat ik zwanger ben en moet alles van sites of boeken halen. Want voor haar ben ik een nummertje ofzo :s. Ik ben nu 15 weken en 6 dagen zwanger en ze vond het niet nodig een echo te maken :s, is dit normaal? En ik keek er nu zo naar uit
Volgens mij is het gebruikelijk dat je bij 30/32 weken om de 2 weken op controle komt en bij 36 weken wekelijks. (bij mijn zwangerschappen in ieder geval wel) Ik zou dit zeker even navragen. groeten jama
Hier vanaf 27/28 weken om de 3 weken, vanaf 33/34 weken om de 2, vanaf 37 weken elke week en vanaf overtijd 2x per week of vaker