Laat positiekleding dragen? Wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Feestmuts, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Ik ben vandaag 19w3d zwanger en heb nog steeds geen positiekleding nodig. Mijn spijkerbroeken zitten onder mijn buik en kunnen nog gewoon dicht. Ook zitten ze nog niet vervelend.

Ik ben benieuwd wie er nog meer pas later in de zwangerschap positiekleding is gaan dragen. En was dat omdat je broeken niet meer dicht gingen of omdat ze niet lekker meer zaten?

Heb nu het idee dat ik nooit zwangerschapskleding aan ga hoeven :)

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ik ben vrij snel positiekleding gaan dragen, maar droeg altijd hoge spijkerbroeken. Ze zaten aan het einde van de dag dan niet meer lekker en om nou met een opengeritste broek te gaan rondlopen vond ik ook niets (inmiddels zit ik bijna elke dag in joggingbroek ma goed....)

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    ik droeg tot bij 28/29 weken bij mijn dochter nog gewoon mijn eigen kleding....

Bij mijn zoon tot 13 weken eigen kleding

bij roos* tot 13 weken
    Bij jen en jess* tot 5 weken eigen kleding gedragen daar positie kleding

4. rashomama

rashomama Actief lid

21 jul 2010
    141
    1
    18
    Vrouw
    DH
    Ik draag ook nog steeds mijn strakke spijkerbroeken, heb soms ook het gevoel dat ik die gewoon voorlopig nog aan kan :p

5. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Tijdens mijn eerste zwangerschap droeg ik ook pas laat, rond de 25 weken, zwangerschapskleding. Dit omdat het prettiger zat. Ik ben toen bevallen met 31 weken, dus heb het echt heel kort gedragen. Nu ben ik zwanger van de tweede, 6 weken, en heb nu al het gevoel dat mijn broeken erg strak zitten. Ik heb ook echt al een klein buikje.... zit dus echt heel veel verschil in.

6. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Hing van het model af, heb enkele broeken tot het eind van mn zwangerschap kunnen dragen. Had maar 2 zwangerschapsbroeken nodig en qua bovenkleding droeg ik ook geen zwangerschapskleding.
    Shirtjes werden wel kort op den duur, maar met een leuke band viel dat niet eens op.

7. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    draag ook nog mn eigen broeken..
    begin nu wel te merken dat ze een beetje te strak gaan zitten.. dus stap denk ik snel over op zw.schaps broeken..

8. misa

misa Niet meer actief

Ik ben zo rondom de 12 weken ermee begonnen. Maar vooral de eerste keer vond ik de broeken al echt niet meer lekker zitten.
    De zw broeken heb ik tot zo'n 30 a 35 weken gedragen en daarna maar heel weinig. Zal ook niet meer lekker: te strak. Dus toen veel rokjes en jurkjes gaan dragen. En van die zwarte jogging achtige broeken, vooral voor in huis. Heeeerlijk!

9. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die nog gewone broeken aan heeft :D
    Van sommige lees ik dat ze al vanaf een week of 12 positiebroeken aan doen. Werd er zelf een beetje onzeker van, omdat het hier nog niet nodig is ;)

10. misa

misa Niet meer actief

Ik kon vooral de tweede keer de broeken nog wel dicht krijgen hoor met 12 weken. Maar vond het gewoon niet meer fijn. :)

Maar iedereen is anders; gewoon doen wat goed voelt!

11. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Bij mij begon mijn buik pas echt te groeien met 23/24 weken. Vanaf toen ben ik zw.broeken gaan dragen. Daarvoor ook al 'treggings' (van die broeken die enigzins meerekken). Die draag ik nu nog steeds trouwens, maar dan rol ik ze op naar beneden zeg maar.
    Het is voor iedereen anders, draag gewoon wat jij lekker vind zitten. Ook rokken/jurken met een legging eronder kan bijvoorbeeld lekker zitten.

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij de eerste heb ik nooit positiekleding gedragen. Bij deze vanaf week 12

13. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Bij mijn eerste droeg ik rond de 15 weken voor het een zwangerschapsbroeken, maar bij de tweede zat mijn buik veel hoger en kwam ik minder aan. Ik ben toen met 25 weken de eerste positiebroek gaan kopen, maar droeg ook vaak mn gewone broeken open met een riem erom zodat je er niks van zag.

14. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Ik draag eigenlijk nog steeds geen positiekleding, maar dat komt omdat ik sowieso van de rekbare rokjes ben ;) Die kunnen nu gewoon onder de buik en dan wel een buikband erboven en daar weer een normaal truitje op. O, wel ben ik vanaf 24 weken mamapanty's gaan dragen, want toen rekten de gewone panty's toch niet meer genoeg mee ;)

15. helma85

helma85 Niet meer actief

Ben nu ruim 14 weken zwanger en draag ze sins afgelopen weekend. Heb al een beginnende buik en bijna geen enkele broek paste niet meer.
    Het is onze eerste kind

16. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    HElma 85, mijn banner is niet goed, ik ben ook uitgerekend op 10 juni :)

Even on topic: eerste kindje tot 32 weken, maar ik vind positiekleding ook vreselijk, die broeken met banden brrrrrr.
    2e kindje weekje of 18.
    3e kindje weekje of 7.

Maar dan nog geen broeken hoor, vooral rekbare shirts, leggings ect.

17. giraf

giraf Niet meer actief

Ik heb zelfs bij mijn 2e zwangerschap mijn eigen (heup)broeken kunnen dragen tot de 30e week.....

18. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook ik heb gewoon mijn eigen kleding nog aan! ik heb zelf nog niks in huis. Ga volgende week wel een keertje kijken voor als het wel een keer nodig blijkt te zijn.

19. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hihi, dat is bij mij hetzelfde. Alleen heb ik afgelopen vrijdag 1 positiebroek gekocht. Voor als het een keer nodig is ;)

20. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Ik ben nu over de 15 weken en draag nog steeds mijn "eigen" kleding, nog geen zwangerschapskleding.
    Moet wel zeggen dat ik afgelopen zondag bij de prenatal was en een superleuk jurkje zag en heb gekocht, dit is wel positiekleding, maar dat zit nu ook al goed, dus niet dat het al heel wijd zit ofzo!
    Heb toen gelijk zo'n zwangerschapsleggings gepast, maar deze was echt nog véél te groot!
    Dus ik denk dat ik het ook nog wel even vol ga houden met mijn "gewone" kleding :)

Deel Deze Pagina