wie weet een boekje over tandarts om zoonlief voor te bereiden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Wie weet een goed, leuk boekje over naar de tandarts gaan?
    Ons zoontje heeft héél veel moeite met nieuwe, onbekende dingen. We hebben al heel veel dingen voorbereid met de Bobbi-boekjes. Maar jammer genoeg gaat Bobbi niet naar de tandarts... :(
    Dus wie weet een leuk boekje zodat we ons zoontje voor kunnen bereiden op het gaan naar de tandarts?

Groetjes,
    Hanna

2. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    In de serie van de Bas-boeken staat een praatplaat van Bas bij de tandarts. De boeken zijn niet zo heel duur. Er staan een flink aantal praatplaten (plaatjes zoeken in grote plaat) in en je kan er voor een paar euro een boekje bij bestellen waar de verhalen die bij de praatplaten horen in staan.
    Volgens mij staat die van de tandarts in 'Bas ga je mee'.

De tekst is wel vrij lastig voor een 3 jarige maar die kan je evt versimpelen. Je kan ze bestellen bij Bol.
    Ik ben Bas; Dagmar Stam, Jongbloed Uitgeversgroep, 905030656X; Stapel.org

3. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    jaa ik weet een hele leuke! tip de muis gaat naar de tandarts.
    tip de muis is een hele serie en met eigenlijk allemaal onderwerpen, zoals; gaat naar de tandarts, krijgt een broertje, is ontdeugend, wil niet slapen.enz.

je hebt ze bij ons bij de action liggen maar ik denk dat je ze ook bij de boekhandel hebt en anders vast kan bestellen!

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Bij de kruidvat had je allemaal van dat soort boekjes. Van de tandarts heb je dat een krokodil naar de tandarts gaat en er zit dan een tandenborstel bij.

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Oké, bedankt voor de reacties! Ik zal eens gaan kijken!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, ik heb een heel leuk Gouden Boekje over de tandarts, ook met een Bobbie dacht ik! Is nog van mij geweest vroeger, 35 jaar oud ofzo.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben bij de intertoys een hele set met kartonnen dora boekjes gekocht, dora bij de dokter, dora wordt grote zus, dora gaat naar school en er zat ook dora bij de tandarts bij.. Dit lazen we een aantal dagen van te voren al door en lieten haar bladeren dan zei ze "dora naar tandarts en ikke ook" en eigenlijk die dag geen problemen gehad toen ze naar de tandarts moest, bijkomend voordeel: ze laat het tanden poetsen ook weer toe!

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

'We gaan naar de tandarts' heet het Gouden Boekje en is bewerkt door Annie MG Schmidt. Echt heel leuk en ik zag dat MP er vol mee staat.

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Heeee, dát is een goede tip! MP!! :D

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
  11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een boekje had ik niet. Maar ben wel begonnen met zijn "tandjes te tellen".. Af en toe voor het poetsen even de mond goed open laten doen, en dan de tandjes tellen. Vond mijn oudste erg grappig.. Zoveel tandjes in zijn mond :)

12. Bri

Bri Niet meer actief

En als tip: neem je kind mee naar je eigen controles. Dan ziet hij meteen wat zo'n tandarts eigenlijk doet, nog voordat hij zelf in de stoel moet. En als hij dan zijn tandjes laat tellen, krijgt hij misschien wel een mooi cadeautje.... (in elk geval wel bij onze tandarts, iedereen die z'n tandjes laat tellen mag een stuiterbal uitzoeken).

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Mja, hij gaat al wel met onze tandartsbezoeken mee, maar voor het wennen zou dat voor hem bijna wekelijks moeten... Een half jaar is best lang om te wachten...
    De vrouwelijke tandarts is ook erg lief en geduldig. Heeft zelf ook jonge kinderen, misschien dat dat helpt. Maar zoontje kruipt het liefst in een hoekje weg daar... :(
    Maar ik heb genoeg boekentips gelezen, dus ik ga eens op zoek! :)

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hij wordt ook ouder he.. Mijn oudste was ook bangig aangelegd.. De eerste keer met 2 jaar kregen we hem met moeite op de stoel. Bij 2,5 lukte dat niet eens.. En bij 3 jaar had hij het opeens door, en mocht de tandarts zijn tandjes tellen.
    En vorige week (bijna 5) sprong hij zo op de stoel en wilde perse eerst..

Deel Deze Pagina