dochter 4 weken Is bijna de hele dag wakker!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brownielover, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    hoi allemaal,

mijn dochtertje is morgen 4 weken oud en bijna de hele dag wakker!:$
    vanmorgen om half 5 kwam ze voor haar voeding, sliep tot 8uur en wou daarna na die voeding niet meer slapen. continu haar speen uitspugen & vervolgens brullen.

heb dr toen bij mij in bed gelegd en een halfuur voor haar volgende voeding viel ze in slaap. na haar voeding van half 12 wou ze weer niet slapen! toen ze uiteindelijk sliep heb ik haar perongelijk wakker gemaakt toen ik dr speen onder haar wang wegpakte & vervolgens was ze weer klaarwakker tot de volgende fles van half 3!

ze heeft daarna tot 5uur wakker gelegen en viel in slaap. heb dr wakker gemaakt voor haar fles van half 6/6uur en daarna was ze weer wakker. nu slaapt ze eindelijk, maar is dit niet veels te weinig voor haar?:(

ze krijgt 7 voedingen van 90cc perdag. omhoog gooien kan niet, want doordat ie al omhoog is gegaan vorige week spuugt ze ineens heel veel, daarvoor nooit.

ik probeer het met slaapliedjes, wiegen, niks helpt! en als ze op schoot in slaap valt en je dr weg legt, word ze meestal wakker en valt dan nog niet/moeilijk in slaap.

dit is overigens al ruim 1 a 2 weken zo...

iemand die dit herkent en/of tips heeft?
    en is dit erg?

ze is verder een tevreden babytje..

groetjes melanie

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    Mijn dochter van 5 weken slaapt overdag ook niet. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd. Het is vermoeiend voor mij, maar zij lijkt er geen last van te hebben. Ze slaapt na haar 2e ochtendfles (ca 10.00u) helemaal niet meer tot 23.00 uur, alleen soms even in de draagzak. Jou dochter slaapt blijkbaar tussen de voedingen door soms nog wel even. Waarom maak je haar wakker voor de fles om half 6 als ze net slaapt? Ik zou gaan voeden op verzoek, en misschien een fles laten vallen als er dan teveel tijd tussen zit. Tegen het spugen kun je misschien jbpm toevoegen. Mijn dochter zat met bijna 4 weken ineens op 6 flessen van 120+4, omdat ze zich pas na ruim 4 uur meldde, en een paar dagen later zelfs op 5x 150+5.

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Tja, helaas herken ik het. In heb begin sliep hij in de nacht slecht wat langzaam verschoof naar de dag. Totaal sliep hij rond 4-5 weken denk ik een uurtje of 12-13 en dat was duidelijk te weinig voor hem want hij werd er niet vrolijker odner

Wat hier hielp was de puckababy en later toen dat niet meer hielp en hij ook in de nachten weer slecht ging slapen (door oververmoeidheid en overprikkeldheid) ben ik gaan inbakeren op advies van de HA en CB. Hij was gewoon te onrustig en sloeg zich wakker met zijn armpjes. Zelf vermoed ik dat hij last had van reflux (verborgen) want hij had alle symptomen.

Ik zou als ik jou was dus even navraag doen bij het CB en de kleine na laten kijken. Daarna eventueel de puckababy of inbakeren proberen. Zij hebben veel tevreden gebruiker. Met dat slechte slapen kom je snel in een neerwaardse spiraal terecht doordat ze oververmoeid en overprikkeld raken waardoor ze nog slechter gaan slapen.

Ik zou de kleine ook niet wakker maken voor een fles als ze net slaapt, dat haalt ze vanzelf in en zo krijgt ze waarschijnlijk wel wat meer slaap! Deed ik iig niet als hij eindelijk een keer sliep.

Succes!

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    dankje voor je reactie! ik maak dr wakker omdat ze van het cb nog 7 voedingen perdag moet. ik mocht er 6 van maken als de fles verhoogd werd naar 100cc, maar omdat ze bij 90cc sinds vorige week ineens veel spuugt moet ik haar elke 3a3,5 uur blijven voeden van het cb..snap soms niks van die voedingen ook bah

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    Ik zou naar je dochter luisteren en niet naar het cb... Maar misschien ben ik wel erg eigenwijs daarin. Gewoon een paar dagen proberen om grotere flessen te geven, evt met jbpm.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    ze is niet hongerig en vervelend als ze wakker is dus weet ook niet of een grotere fles helpt. ofwel?

sorry is mn eerste kindje haha en die flessen vind ik net als wiskunde; hartstikke ingewikkeld:(

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    heb ff met manlief overlegd:p & gaan morgen probeten elke 4u te voeden met 100cc (evt jbpm toevoegen) en anders voeden als ze eerder komt.

dit een idee?

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik herken het ook. Ons mannetje bleek reflux te hebben...

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    hoi hoi,

Lastig allemaal he!
    Echt, je zou meteen met een 2e kindje moeten kunnen beginnen, haha!

Ik zou als ik jou was niet naar het cb luisteren. Je kindje geeft (als alles goed is) echt wel aan hoeveel ze nodig heeft.
    Bij mijn dochtertje was ik daar ook bang voor, omdat ze echt 100 tot 200cc minder drinkt dan dat ze mag hebben...maar ze groeit goed en daarom zegt hier het cb: ze drinkt wat ze nodig heeft...nou, prima toch! Ik ga echt niet proppen.

Ik zou haar dus lekker laten slapen als ze eindelijk slaapt.

Ook lees ik dat je alles geprobeerd hebt, liedjes zingen/wiegen/op schoot slapen enz, maar probeer je kindje eens een heel duidelijk ritme aan te brengen van slapen/flesje/knuffelen/spelen/slapen.

Hier krijgt Fiene een flesje en dan knuffel en kletsen we even met haar. Als ze dat een beetje zat wordt, dan gaat ze in de box of in de wipper of iets, om te 'spelen.'
    Als ze moe wordt (dan gaat ze gapen of jengelen) dan pakken we haar op en brengen we haar rustig naar bed. Even een liedje zingen boven en dan wakker naar bed brengen.

De ene keer blijft ze gewoon rustig en valt zonder mopperen in slaap en de andere keer jengelt ze wat.
    Vaak hebben ze even nodig om de dag te verwerken en jengelen ze daarom wat. Ik luister naar haar huiltje, als ze erg overstuur is haal ik haar eruit, als ze gewoon nog wat jengelt, dan laat ik haar liggen. (ongeveer 20 minuutjes)
    En meestal valt ze vanzelf in slaap.

Natuurlijk klinkt het allemaal heel mooi, maar het moet ook kunnen en dat kan 'alleen' als medisch alles uitgesloten is.
    De paccodoek heeft trouwens bij mijn zoontje heel erg geholpen, maar dan ook icm rust en regelmaat!

Luister naar je gevoel, dan doe je het altijd goed!

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    @melanii: herkenaar, alleen mijn dochter is nog maar 11 dagen haha..maar ik ben er al bang voor dat dit wel voorlopig zo blijft.
    bij mijn 2e zoon heb ik nl al wat voor mijn kiezen gehad; slecht slapen, 10 minuten hazenslaapjes, niet in slaap kunnen vallen...hoewel ik bij hem zeker weet dat er iets medisch aan ten gronde lag; ik hoorde hem vaak terugslikken (3u na een voeding!) en 2mnd later zat hij onder het eczeem en dronk hij erg onrustig (deed hij al snel) en uiteindelijk ging het pas iets beter toen hij speciale melk kreeg (kma-melk) maar hij had uiteindeiljk geen kma (misschein een overgevoeligheid gehad).

nu bij mijn 3e, ben ik weer aan het twijfelen...waarom slaapt ze nu niet lekker zoet....is het gewoon wennen voor haar? ook hoor ik haar terugslikken vlak voor een voeding maar ik probeer niet direct in iets medisch te gaan denken maar meer te voorzien in haar behoefte...huil je, kom dan maar bij me...maar ja, als ze dan ook niet zoet is en een speentje niet altijd wil...wat wil ze dan??
    lastig he....ik zeg maar zo; het zwangerschapsverlof heb je niet voor niets..!

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    dankjullie voor de reacties. heb ff gegoogled naar reflux & herken sommige dingen, maar ook niet. zal dr wat meer opletten en anders volgende x bij het cb ankaarten.

ik probeer dr zoveel mogelijk regelmaat te geven (zover dat lukt natuurlijk). voor ze naar bed gaat bijv. zet ik altijd n muziekje aan.

het is n rustig babytje, ook niet vervelend qua huilen etc als ze zoveel wakker is.. (meestal dan). ze huilt voornamelijk kmdat ze dr speen steeds uitspuugt en dan weer wil hebben en daar dus weer niet doorslaapt, loop soms wel 10x op en neer in 5min. voor dat rotspeentje..
    qua voeding twijffel ik heel snel of ze niet teveel krijgt of te weinig.. ook met hoeveel uur ertussen ivm nachtvieding waar maar max 6u tussenmag etcetc, merk dat ik gewoon nog heel erg aan t puzzelen ben n dat maakt me zo onzeker.. :(

vanaf morgen maar is met extra voeding beginnen om de 4u en kijken hoe dat gaat..
    zal jullie tips zeker gebruiken! en hopen dat t wat helpt.. :)

12. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hey Melanie,
    Ook ik herken me in je verhaal en ook indat van Yossie.
    Onze dochter was overdag ook heel veel wakker, ze zat zichzelf een beetje in de weg. Vaak sliep ze in de middag even maar was in de ochtend en namiddag gerust 5 uur achter elkaar wakker.
    Ik heb toen via internet de puckababy besteld en toen ik weer smiddags met een wakker meisje zat, al 4 uur achtereen en niet willen slapen viel de puckababy door de brievenbus op de deurmat
    Ik hem gelijk uitgepakt en met mijn dochtertje naar boven en in de puckababy gelegd en warempel!!!
    Ze sliep binnen 5 min in dat ding! En ook meteen 3 uur achtereen.
    Ze is nu 12 weken en slaapt overdag als een roosje gerust 3 uur achtereen in de ochtend en in de middag ook en snachts slaapt ze al vanaf week 8 door en sinds 1,5 week van 20.30 tot 7.30 uur!
    Uitvinding van de eeuw die puckababy.
    Natuurlijk moet je eerst uitsluiten of het niks lichamelijks is, dat idee had ik bij mijn dochtertje niet, en regelmaat is denk ik sowieso wel
    belangrijk.
    Het proberen waard :)

13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    #13 Jessi79, 7 aug 2012
    Laatst bewerkt: 7 aug 2012
    Melanie heel herkenbaar hoor het gepuzzel met de voedingen. Maar er zijn een paar simpele rekensommetjes voor (hihi, inderdaad net wiskunde).
    s' nachts mogen ze 2x de leeftijd (in wk) slapen, bij jou dus 2x4 weken dus 8 uur.

Hoeveelheid voeding: ga uit van 150x haar gewicht. Deel dat door het aantal flessen en je weet het aantal cc per fles. Bijv 150x 4200 gram = 630 cc : 6 flessen =105 cc per fles. Zes flessen per 24uur is gemiddeld 4 uur ertussen. Maar als ze 's nachts 6 uur ertussen laat dan hoef je geen wekker te zetten hoor. Dan mag er overdag wat korter tussen zitten. Die 4 uur is dan een gemiddelde.
    Als ze heel hongerig is mag ze max 180 keer haar gewicht op een dag hebben. Je mag nooit boven de liter per dag uitkomen.

Deel Deze Pagina