Ik kan mn dochtertje niet meer goed interpreteren! Voorheen gaf ze het erg duidelijk aan als ze moe werd: ze werd huilerig, wrijft in dr oogjes en eenmaal op bed was ze voor 2/3 uur vertrokken. Vaak kon je er ook nog de klok op gelijk zetten: zo rond 9/9:30 uur en rond 15 uur. Nu is ze sinds wat weken meer luidruchtiger geworden, "huilt" (meer jammeren) om van alles en niks, heeft ook te maken met een stukje eigen willetje, frustratie etc. Maar ik hoor hierdoor vaak niet meer zo het verschil tussen moe worden of frustratie. Daarbij, als ik dan een beetje "haar tijden" aan hou dan wil ze vaak nog niet slapen. Vanmorgen bijvoorbeeld: 7:30 uur wakker, 8:30 uur al huilerig en leek moe, ook in de ogen wrijven etc. Dan maar naar bed, gisteren had ze bij de gastouder ook niet veel geslapen, dus zou kunnen dat ze dan wat moest inhalen. Echter toen wel een uur gelopen voor speentjes en haar in bed neerleggen, iedere keer stond ze met slaapzak en al recht op in haar bed en was dr tut op de grond gevallen en ook lachen als ze me zag. Dan er maar weer uit... en toen heeft ze het inderdaad weer 3 kwartier volgehouden. Vervolgens om 11:15 weer naar bed en sliep ze meteen maar om 12 uur weer wakker?? Daar waar ze normaal 2/3 uur slaapt?? Toch weer te vroeg op bed?? Toen rond 13:30 weer huilerig en oogjes wrijven. Dat vond ik wel snel, maar ze had tenslotte ook maar 3 kwartier geslapen... maar vervolgens was het steeds "jantje lacht, jantje huilt" dus toch maar wakker gehouden en vaak vermaakte ze zich dan wel weer een half uurtje. Uiteindelijk tot een uur of 14:30 uur volgehouden en naar bed, alwaar het gedoe van vanmorgen zich weer herhaalde, steeds rechtop in bed jammeren om dr speentje. Volgens mij sliep ze rond 15 uur en het gaat tot nu toe goed... Snap niks meer van haar...
En dat van jou slaapkopje? (Nog) geen ervaring mee. Maar ik wilde je even een hart onder de riem steken, sterkte ermee! Het is vast een fase (is het dat niet altijd) en het is vast snel weer over!
Dank je! Ja, sinds ze het eindelijk snapt, slaapt ze als een os ( wie had dat kunnen denken in het begin?!), maar nu dus sinds een paar dagen snap ik er niks meer van! Zie gewoon niet meer wanneer ze echt moe is. Ze huilt om niks, terwijl het echt een lachebekkie is die dus alleen huilt als ze echt moe is! Tandjes zijn het ook niet, want die heeft ze net weer gehad emt d enodige poepluiers en uitslag etc, dat heeft ze nu niet. Misschien dan een sprongetje, al geloof ik niet zo in sprongetjes. Wil wel graag geloven dat het weer zo'n fase is die snel weer over mag waaien Vanmiddag was het trouwens ook weer krap 1,5 uur slaap tegeover 2/3 uur normaal gesproken..
Misschien is ze wel toe aan 1 slaapje, je zou het eens kunnen proberen. Aan mijn zoon merkte ik ook dat ie toe was aan 1 slaapje omdat hij dus steeds korter ging slapen met zijn 2 slaapjes. Nu is het al snel weer 2 a 3 uur met 1 slaapje.
Ja hier ook een mannetje van 13 maanden die rommelt. Eerst altijd 2 slaapjes van ongeveer 1,5 uur (wel ietsje korter dan jouw dochter). En dan nu de ene keer smorgens wel slapen en soms ook niet. Ik denk dat het ook een fase kan zijn hoor, dus zou niet te snel overgaan op 1 slaapje. Blijf het gewoon beetje bekijken en wil ze niet slapen, dan lekker eruit en leg je haar smiddags erin. Succes met aanrommelen!
Hier hadden we rond die tijd precies hetzelfde... Ik snapte er ook niets meer van, terwijl ze altijd heel goed sliep. Ik dacht over te gaan naar 1 slaapje, maar dat werd m nog niet. Dus, doorzetten en t ging met 13 maanden beter... sterkte! (ik ben nu over op 1 slaapje met 16 maanden pas)
Ja lijkt me ook nog vrij vroeg voor 1 slaapje hoor, maar omdat het nu al een paar dagen zo gaat? Gisteren zat ze door toeval wel op 1 slaapje, maar was een gastouder dag en moest haar brengen ten tijden van haar eerste slaapje. Die schoot er dus bij in. Met wat afleiding houdt ze het dan schijnbaar wel vol. Maar meende dus wel te merken dat ze vanmorgen weer snel moe was, 1 uur na het wakker worden was ze al jengelig!!!! Maar ja, eenmaal op bed lag ze alleen te feesten dus ik snap het niet meer?! Misschien is het een overgangsfase. van 3 naar 2 slaapjes ging ook met een fase gepaard waarin ze dan weer 2 en dan weer 3 deed.
ja, die overgang is lastig ja. Hier heeft ze gisteren 2 keer geslapen terwijl ze anders toch echt 1 keer slaapt. Het is toch even aankijken en doorzetten, succes!
Volgens mij is 1 jaar wel gemiddeld een leeftijd dat kindjes naar 1 slaapje gaan. En de 1 is daar sneller of langzamer mee dan de ander. Mijn dochter ging rond de 11 maanden ook rommelen met haar slaapjes. Ging even an 2 naar 1. Na 3 weken toch weer duidelijk dat ze 2 slaapjes wilde. En nu is ze 14maanden en slaapt nu weer 1x per dag.
Nou vandaag bij de gastouder gewoon weer 2 slaapjes van 2 uur hoor! Ben benieuwd of ze morgen dan weer zo fit is dat ze bij mij minder slaapt of dat het gewoon even een paar dagen "rommelen" is geweest?!
Ik doe nu ook gezellig mee! Gister en vandaag wilde hij in de ochtend dus echt niet slapen. Dus alleen een middagdutje. Normaal 2x 1,5 uur soms 1 X 2 uur... Hoe is t nu daar? Hier nog steeds geen tandjes dus daar twijfel ik ook over ivm ook luieruitslag en veel poepbroeken de ene dag, maar de andere dag weer minder. Morgen KDV daar slaapt hij sowieso amper.
Nou, hier weer gewoon 2 lange slaapjes, dus wat dat nou was? Tis wel zo dat als ik haar net wat te vroeg op bed doe dat ze dan ene tijd gaat spoken, staan, "zingen" etc, dus meestal leg ik haar nu niet na het eerste gaapje op bed maar dan nog even een kwartiertje later Ze is nu ook niet zo jammerig weer, dus misschien toch een sprongetje geweest? Al heb ik nog niks nieuws ontdekt, haha! Ook nog geen nieuwe tandjes erbij. Yossie: doet jouw zoontje af en toe al 1 slaapje joh? Zie dat bij mn dochter op dit moment nog lang niet gebeuren! Die is rond 7:30 uur wakker en rond 9 uur al wel weer aardig moe! Om 9:30 ligt ze er wel in, heel soms ietsje later, maar soms ook wel eerder.
Hier is hij ook wel moe. Rond 7 uur wakker en dan tussen 9.30 en 10.00 moe. Maar t lijkt alsof hij dan geen zin heeft om te slapen. Als hij dan even op bed heeft gelegen.(hij gaat dan ineens huilen) heeft hij weer energie. Gaat dan ook niet meer slapen voor 12/13 uur... Een paar weken terug was dat 1x en nu al 3 x achter elkaar. En iedere dinsdag op het KDV meestal ook maar 1x 3 kwartier soms 2 X . Maar nog niet echt klaar voor 1 slaapje hoor! Misschien binnenkort? Hij eet ook wat minder de laatste tijd. Soms is hij dan te moe, als ik t dan later geef lust hij het wel. Brood heb ik al 2x om 2 uur pas gegeven... Maar avondeten gaat daarna nog gewoon goed. Vers avondeten eet hij soms maar de helft. Eerst ging t altijd op. Dus spong? Meestal eet hij dan idd ook slechter. Gelukkig heeft hij genoeg reserves! Vorige X begon de sprong ook na de sprongtijd volgens t boek.
Hier eigenlijk nooit iets van sprongen gemerkt bij haar, dus ik geloof er niet zo in. Maar ja, soms als je het niet weet is het wel fijn om het een naampje te geven Als je kind te vroeg is geboren komt de sprong ook later hè?