laat tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anastasia, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier een dametjes van 14 mnd... met nog altijd pas 2 tandjes onderin .
    Zijn er meer kindjes die zo laat tandjes kregen?
    Vind het echt laat dat ze nieuwe tandjes krijgt.
    Afgelopen januari kreeg ze de 1e tandje en februari de 2e en daarna .....niets meer :(

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    #2 sonja, 7 jun 2009
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
    Esmee kreeg haar eerste 2 onder tanden toen ze 9 maanden was, met 13 maanden kwam 1 boven tand en met 14 maanden kwam de 2de boven tand.

ze is nu bijna 19 maanden en heeft nu 7 tanden en 3 kiesjes

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Hier kwamen met 9 maanden de eerste tandjes door, daarna kwamen ze een maand of 3 lang als paddenstoelen uit de grond. Vervolgens is er gewoon ongeveer een half jaar helemaal niets gebeurd en kwam er toch opeens weer een tandje. Ze wordt in augustus 2 en moet nog een paar kiezen en al haar hoektanden.

4. Alita

Alita Niet meer actief

hier lijkt het wel elke week dat er iets komt en er komt ook nog niks, ze heeft wel veel last arme meid. maar ze is nu 8 maanden dus dat komt nog wel.

5. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    #5 steintje, 7 jun 2009
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
    Ons zoontje is nu ruim 8 maanden en heeft nu 8 tanden, dat gaat echt super snel, hij kreeg ze bijna allemaal tegelijk, gelukkig heeft hij er niet zo veel last van gehad.

Dames de tandjes komen echt wel, de een is snel, de ander doet er wat rustiger over.

6. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Hier 1 van bijna 18 maanden met onder 2 tandjes en 2 kiezen. Dus ook heel laat!

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Gek he dat dat zo lang duurt !

@ Steintje als je zelf een kinje hebt die het probleem neit heeft dan is dat nogal makkelijk praten...

Het is gewoon lastig met eten, en afhappen etc... tegen de tijd dat onze kindjes hun gebit compleet hebben gaan ze weer wisselen ;)

8. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.389
    870
    113
    home sweet home
    Hoi
    Hier ook een meid met late tanden. Ze kreeg haar eerste tandje met 14 maanden. Nu ze 19 maanden is heeft ze vier tanden, waarvan de laatste nog maar net en ook ineens 2 kiezen???
    Helaas schijnt het wel veel meer pijn te doen als ze laat tanden krijgen omdat het tandvlees veel harder is doordat ze natuurlijk nu met het tandvlees kauwen.

9. Alita

Alita Niet meer actief

geef bv dus hoef nog niet te komen haha, maar met brood eten enz is het wel gemakkelijk ja

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jeetje, dat er kinderen zijn die zo laat pas tandjes krijgen en vooral dat er kinderen zijn die pas heel laat al hun tanden hebben! Nooit bij stilgestaan eigenlijk. Lijkt me heel vervelend met afhappen, maar vooral vervelend als ze er dan meer last van hebben bij het doorkomen.

Eva is ruim 17 maanden en hoeft alleen nog maar de achterste kiezen (4 dus) en heeft de al haar tanden al wel. Echt bizar, die verschillen!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Cindy, ik heb tot 14 maanden borstvoeding gegeven en toen had Eva 8 tanden en 2 kiezen. Met 8 maanden had ze 6 tanden. En geen last van gehad hoor! ;)

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Een kindje bij mij in de buurt is 16 maanden en krijgt nu pas de eerste.
    Mijn zoontje is 15 maanden, kreeg met 6 maanden de eerste 2 (onder) en heeft nu 7 tanden en 4 kiezen.

13. Alita

Alita Niet meer actief

maar ze bijt nu al zonder haar tanden!!! aahhh.... nee hoor zal vast wel goedkomen, maar het idee!!!

14. Iwish

Iwish Niet meer actief

Hier een kleine meid van bijna 9 maanden met nog....GEEN tandjes...maar volgens mij wel iets onderweg.

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier met 11 maanden nog maar 2 tanden (allebei doorgekomen met 9 maanden). Hij is afgelopen 2 weken wel verschrikkelijk aan het kwijlen, maar er komt nog niets aan.

Met afbijten en kauwen gaat trouwens met 2 taanden meer dan prima hier. Afbijten doet hij met die twee tandjes, en kauwen daar heb je genoeg aan je kaken.

Idd zijn de verschillen erg groot. Maar goed vroeg of laat krijgen ze allemaal tandjes, zo niet dan hebben we nog altijd kukkident:p

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#16 Polletjepiek, 8 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2009
    Ikzelf had pas met een maand of 15 m'n eerste tandje volgens mijn moeder. Mijn vriend had al met 4 maanden een tandje. Ben benieuwd wanneer ons kleintje haar tandjes krijgt.

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Volgens mijn moeder had ik pas met 15 maanden m'n eerste tandje door. Robert had met 3 maanden 'al' een tandje. Ben dan ook wel benieuwd wanneer onze kleine meid haar eerste tandje krijgt.
    Ik heb ook wel eens gehoord dat kindjes die laat tanden krijgen een mooi, gezond gebit krijgen, maar wellicht is dit een bakerpraatje?

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier eentje die met veertienhalve maand met zijn laatste vier kiezen bezig is, en geloof me: dat is ook geen pretje! Mijn zoontje krijgt steeds alles tegelijk waardoor hij er zeer veel last van heeft, tot koortsaanvallen aan toe! Nee wat mij betref had alles een stuk geleidelijker en later door mogen komen! Daar komt bij dat mijn zoontje ook heel groot is en dat het met een zo goed als volledig gebit net is alsof hij ruim twee is.

19. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Hier ook een meisje van ruim 9 mnd met..... nog GEEN tandje! Volgens de arts van het cb is het "normaal". Het ene kindje krijgt al vroeg een tandje en het andere pas met/ na het eerste jaar. Ach... we wachten gewoon af!

Ben het wel met jullie eens dat het met tandjes makkelijker afhappen is dan zonder.

20. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Jordy heeft nog steeds geen tanden. ZIt wel sinds gisteren erg te kwijlen en had vanavond opeens 38.4. Dus wie weet, Was al bang dat ik een kunstgebit moest aanschaffen voor hem :)

Deel Deze Pagina