Tips eerste afspraak

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Melanie901, Mar 3, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melanie901

Feb 23, 2024
    18
    2
    3
    Female
    Wij staan op de wachtlijst voor het ziekenhuis. Ik zie nu al op tegen de eerste afspraak, vooral het lichamelijk onderzoek.

wie heeft er tips? Ik zoek vooral tips op gebied van
    - schaamhaar ja/nee
    - hoe rustig blijven
    - tips tegen ongemakkelijk gevoel en schaamte voor geslachtsdeel

2. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

Mar 12, 2023
    645
    607
    93
    Female
    Niet echt tips, maar neem aan van iemand die inmiddels aan beide kanten van de behandeltafel heeft gestaan/gelegen: het-boeit-ze-echt-niet. Gewoon schoon is wel fijn. Voor de rest, doe lekker waar je je het beste bij voelt. Geen zorgen! Iedereen weet dat het voor de patiënt ongemakkelijk is, ze doen hun best om je op je gemak te laten zijn. Hoe luchtiger je er zelf in staat hoe relaxter het verloopt :thumup:

Liliane92 likes this.
  3. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

Sep 7, 2020
    2,083
    3,164
    113
    Female
    Schaamhaar heb ik bij mn eerdere behandelingen geschoren maar de laatste keer gewoon netjes bijgewerkt. Veel fijner dan al die ingegroeide haren! Het maakt ze echt niets uit.

Ik douche alles goed van te voren en ik heb voor de afspraak ook vochtige doekjes in mn tas (handig!). Kan je de boel nog even opfrissen net voor de afspraak.

Verder zou ik gewoon benoemen bij de arts dat je het spannend vind tijdens het gesprek. Dat zorgt ook al voor wat rust. Misschien ook fijn om te weten is dat de echo kamer best donker is en je samen met de arts naar het echo scherm kijkt. Dus er is helemaal geen aandacht voor de onderkant.

Verder kan je een wat langere trui aantrekken die je een beetje eroverheen kan leggen. En niet te moeilijke broek en schoenen zodat je daar niet mee loopt te pielen bij het uitkleden.

Het komt vast allemaal goed en maak je vooral niet te druk.

Melanie901 likes this.
  4. Knut10

Knut10 Bekend lid

Mar 16, 2022
    980
    1,195
    93
    Female
    Ik zou vooral van te voren benoemen hoe jij je hierover voelt. Want de behandelaar maakt het echt echt niet uit! En als je er zelf veel mee bezig bent; even douchen van te voren en wat hier al werd gezegd, nat washandje of doekje mee om nog even te poetsen. Maar dat doe je dan echt voor jezelf en niet voor hun. En schaamhaar maakt ook niet uit. (Heb zelf ook aan beide kanten van de stoel gestaan en let er ook gewoon niet op bij patiënten).

Melanie901 likes this.
  5. Knut10

Knut10 Bekend lid

Mar 16, 2022
    980
    1,195
    93
    Female
    Oh en trek een jurkje oid aan zodat je niet geheel ontbloot onder naar de stoel hoeft te lopen. Dat maakt uiteraard niets uit maar kan voor jezelf net iets fijner voelen.

Melanie901 likes this.
  6. Melanie901

Feb 23, 2024
    18
    2
    3
    Female
    Slimme tips allemaal, dank! Aan het washandje had ik nog niet gedacht. Hebben jullie ook wel eens onderzoek gehad tijdens menstruatie?

7. blij83

blij83 Fanatiek lid

Jun 5, 2012
    2,180
    1,982
    113
    Ja zeker. Bij een fertiliteitsbehandeling moet je regelmatig op dag 3 van je cyclus komen voor de 'uitgangsecho'. Dat valt dan dus midden in je menstruatie.
    Ook daar doen ze echt niet moeilijk over.

8. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

Nov 9, 2022
    3,316
    3,307
    113
    Female
    Hier ook inderdaad. Ook een keer tijdens een hele heftige menstruatie, moest met een doekje de stoel uit. Of een terugplaatsing terwijl je aan de utro zit (vaginale medicatie). Geloof me, zij maken zich er echt zoveel minder druk om dan jij!
    Geef vooral aan dat je het spannend vindt, de dokter kunnen hier echt goed mee omgaan. Veel succes, en hopelijk blijf je het spannend vinden, dan ben je namelijk zo snel weer klaar in het ZH dat je er niet aan hebt kunnen wennen;)

9. Melanie901

Feb 23, 2024
    18
    2
    3
    Female
    Dat laatste zinnetje is echt zo lief (l)

Share This Page